شورای امنیت سازمان ملل گروهک تروریستی داعش دمشق ایالات متحد سوریه خواستار پایان

1401\09\23 23:40:14


سوریه خواستار پایان دادن به حضور نظامی آمریکا شد

سوریه خواستار پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای در روز چهارشنبه، ضمن محکوم کردن اقدامات نیروهای اشغالگر آمریکایی، خواستار پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامی آمریکا شد.

در این بیانیه آمده است: «سوریه توجه جامعه بین‌المللی را به غارت سیستماتیک منابع طبیعی مردم سوریه توسط ایالات متحده و واحدهای شبه‌نظامی مرتبط با آن جلب می‌کند.» دمشق همچنین در این بیانیه خواستار بازگرداندن میادین نفت و گاز و پرداخت غرامت برای منابع غارت شده، شده است. بیانیه وزارت خارجه سوریه همچنین داده‌هایی درباره خساراتی که سوریه در سال‌های اخیر از سرقت نفت، گاز و سایر مواد معدنی و همچنین گندم متحمل شده است، ارائه می‌کند. میزان این خسارت‌ها توسط سوریه ۱۹.۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، بمباران نیروی هوایی ائتلاف غربی در مناطق مختلف سوریه خسارتی بالغ بر ۲.۹ میلیارد دلار به سوریه وارد کرده است. وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه می‌گوید: «سکوت بیشتر شورای امنیت سازمان ملل در قبال سیاست تهاجمی آمریکا و نقض اصول حقوق بین الملل غیرقابل قبول است. نادیده گرفتن رنج سوری‌ها در نتیجه تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیامدهای فاجعه باری برای زندگی روزمره شهروندان دارد و به آنها اجازه دریافت خدمات لازم را همچون گاز، برق، به ویژه در فصل زمستان را نمی‌دهد.» به گفته وزارت امور خارجه سوریه، «محاصره و اقدامات قهری غرب علیه سوریه به منزله جنایات جنگی است، رنج مردم را افزایش داده و روند بازسازی پس از جنگ را کند کرده است.» همین دو روز پیش بود که منابع سوری اعلام کردند که نیروهای اشغالگر آمریکا در ادامه غارت منابع این کشور، ۳۷ تانکر نفت سوریه را به سرقت بردند.

منابع محلی در منطقه الیعربیه در حومه استان حس که سوریه اعلام کردند که یک کاروان آمریکایی متشکل از ۳۷ تانکر حامل نفت سرقتی از چاه‌های سوریه استان الحسکه را ترک کردند و از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» وارد خاک عراق شدند. گفتنی است، با شکست گروهک تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند. مناطق تحت اشغال نیروهای تروریست آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است..

.


بازنشر از : مهر

شورای امنیت سازمان ملل

گروهک تروریستی داعش

دمشق

ایالات متحد


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو