راشاتودی فرانسه روسیه رئیس شبکه تلویزیونی «راشا تودی» در فرانسه اعلام کرد که به دنبال مسدود سازی حساب‌ های این رس

1401\11\01 23:09:27


شبکه «راشا تودی» در فرانسه بسته شد

رئیس شبکه تلویزیونی «راشا تودی» در فرانسه اعلام کرد که به دنبال مسدود سازی حساب‌ های این رسانه در پاریس، بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسوتنیک، رئیس شبکه تلویزیونی «راشا تودی» در فرانسه از بسته شدن این کانال خبر داد.

«کسنیا فدورووا» (Ksenia Fedorova) رئیس شبکه تلویزیونی «راشا تودی» در فرانسه با اعلام خبر مذکور در این باره اعلام کرد: فرانسه حساب‌های این شبکه را بسته است. وی در این باره تصریح کرد: در ماه ژانویه، ۱۲۳ کارمند این کانال در معرض خطر فقدان پرداخت حقوق و از دست دادن شغل هستند که این موضوع، آینده استقلال رسانه‌ ها در فرانسه را زیر سوال می‌ برد. این رسانه در ادامه، بسته شدن این کانال را یک اقدام مستقیم در راستای سانسور از سوی پاریس توصیف کرد.

اواخر آذر ماه سال جاری، نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا از تحریم های این اتحادیه که رسانه های روسی را نیز شامل می شد، انتقاد کرده بود. یک روز پس از وضع نهمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، نمایندگی دائم این کشور نزد اتحادیه اروپا اعلام کرد که ممنوعیت پخش رسانه های روسی در اتحادیه اروپا نقض حقوق اروپایی ها برای دسترسی به دیدگاه های جایگزین است. اتحادیه اروپا در اوایل سال میلادی گذشته برنامه مسدود کردن رسانه های روسیه را با هدف آنچه آن را مبارزه با اطلاعات نادرست مدعی بود، آغاز کرد؛ اقدامی که فدراسیون روزنامه نگاران اروپایی آن را محکوم کرد و مصداق سانسور رسانه ای دانست.

اتحادیه اروپا پیشتر بسته تحریمی نهم خود را علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین اعلام کرده بود که در آن تحریم برخی رسانه های روسی به چشم می خورد. شورای اروپا همچنین اعلام کرده بود بر مبنای تحریم های جدید مجوزهای پخش ۴ شبکه روسیه در اتحادیه اروپا لغو شود.. .


بازنشر از : مهر

راشاتودی

فرانسه

روسیه


استعلام قیمت کارتن لیمینتی