سازمان ملل متحد ایران اغتشاشات ایران قطعنامه لغو حضور ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی به تصویب رسید

1401\09\23 23:42:09


قطعنامه لغو حضور ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل به تصویب رسید

قطعنامه لغو حضور ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی به تصویب رسید.

قطعنامه لغو حضور ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند. روسیه با لغو حضور ایران از کمیسیون مقام زن مخالفت کرد نماینده روسیه در این نشست در مخالفت با حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفت: شما اصلاً تعریف سازمان ملل دراین خصوص را خوانده اید؟ همکاران غربی ما عادت دارند ساختارهای کارآمد بین المللی را تخریب کنند. تنظیم کنندگان قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل باید نگاهی به سوابق خود در نقض حقوق بشر بیندازند.

عضویت فرانسه و انگلیس در این کمیسیون به دلیل برخورد خشن با زنان باید بررسی شود. نماینده چین هم با لغو حضور ایران از این کمیسیون سازمان ملل مخالفت کرد نماینده چین در این نشست در مخالفت با حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفت: معتقدیم حکومت ایران و مردم این کشور می‌توانند مسائل داخلی خودشان را مدیریت کنند. پکن معتقد است حذف ایران از کمیسیون مقام زن رویه‌ای خطرناک پایه گذاری خواهد کرد.

نماینده ونزوئلا: قطعنامه پیشنهادی آمریکا خصمانه است / قطعنامه واشنگتن دیکتاتوری اعمال می‌کند نماینده ونزوئلا در نشست بررسی وضعیت ایران در کمیسیون مقام زن تصریح کرد: قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای اخراج ایران از کمیسیون مقام زن خصمانه است. می‌خواهیم در حمایت از منشور سازمان ملل صحبت کنیم. اصل چند جانبه گرایی یکی از بنیادهای سازمان ملل است و نباید خدشه دار شود.

اگر قدرت سیاسی بر حاکمیت قانون فائق شود نه تنها سیستم بین المللی را ضعیف می‌کند؛ بلکه اجازه می‌دهد سازمان ملل پسرفت هم کند. به نظر ما کشوری که عضو مشروع نهادهای بین المللی است نمی تواند از این کمیسیون اخراج شود.؛ چرا که همه کشورهای سازمان ملل بر عضویت آن کشور توافق کرده اند. اگر قرار باشد کشوری اخراج شود باید گام های دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

ما از تمام اعضای کمیسیون مقام زن می خواهیم از یک بدعت خطرناک جلوگیری کنند. این نشست سنت خطرناکی را پایه گذاری می‌ کند تا خودکامگی قدرت بگیرد. این کشورها می خواهند اراده سیاسی خود را بر سایرین تحمیل کنند.

قطعنامه آمریکا یک دیکتاتوری را اعمال می کند. نشست مضحک ضدایرانی آمریکا به بهانه حمایت از زنان ایرانی و همسو با اغتشاشگران و مخلان امنیت مردم ساعاتی پیش برای لغو عضویت تهران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل آغاز شد. واشنگتن پیش نویس قطعنامه سیاسی پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد تا در این باره تصمیم گیری شود.

این نشست به ریاست «لاشزارا استووا» (Lachezara Stoeva) رئیس شورای اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل و سفیر و نماینده بلغارستان در سازمان ملل برگزار شد. گفتنی است که تصمیم گیری سیاسی این نهاد علیه ایران در حالی است که علیرغم نگاه کاملا منفی عربستان سعودی نسبت به زنان، چنین نهادی تا کنون ریاض را از عضویت در آن محروم نکرده است و یا پس از قطعه قطعه کردن جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول در سال 2018 به دستور مستقیم «محمد بن سلمان»، تصمیم محکمی علیه عربستان اتخاذ نشد. از سوی دیگر، نهادهای این چنینی تا کنون علیه جنایت های بی شمار رژیم صهیونیستی در قبال زنان و کودکان در سرزمین های اشغالی در طول چند دهه تجاوز و اشغالگری این رژیم، تا کنون موضعی محکم و بازدارنده اتخاذ نکرده است..

.


بازنشر از : مهر

سازمان ملل متحد

ایران

اغتشاشات ایران


قفسه فلزی - قفسه انبار