نتانیاهو رژیم صهیونیستی یائیر لاپید احزاب سیاسی مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیون

1401\08\23 20:14:31


مخالفان نتانیاهو در مقابل او صف آرایی کردند

احزاب سیاسی مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، درباره ساز و کار مقابله با او و کابینه آینده اش توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری آی ۲۴، احزاب سیاسی مخالف بنیامین نتانیاهو به سرلیستی حزب «یش عتید» که یائیر لاپید ریاست آن را بر عهده دارد درباره ساز و کار مقابله با کابینه نتانیاهو و تلاش و برنامه ریزی مشترک در این زمینه به توافق رسیدند.

احزاب مخالف نتانیاهو در بیانیه ای عنوان کردند: ما به همکاری برای بازگشت به قدرت و ایجاد تغییر پایبند هستیم. این در حالی است که لاپید در پی پیروزی ائتلاف نتانیاهو در انتخابات، این پیروزی را روز سیاه برای دمکراسی رژیم صهیونیستی دانسته بود. وی گفت: مکلف شدن نتانیاهو به تشکیل کابینه روز سیاه برای دمکراسی است؛ چرا که او به جای محاکمه بار دیگر به قدرت برگشته است، البته ما در کنست به صورت یکپارچه با او مقابله خواهیم کرد تا کابینه کشتار را به کابینه تغییر، تبدیل کنیم.

گفتنی است، رسانه های رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کردند که اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیروز در انتخابات اخیر کنست را رسما مامور تشکیل کابینه کرده است. نتانیاهو ۲۸ روز فرصت خواهد داشت تا کابینه خود را تشکیل دهد و در صورت لزوم از فرصت ۱۴ روز اضافی نیز برخوردار خواهد شد. نتانیاهو که بالاترین رکورد را در مدت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی دارد، رهبری حزب لیکود را از سال ۱۹۹۳ بر عهده داشته و در انتخابات ۱۹۹۶ پیروز شد و در ۴۶ سالگی خود به عنوان جوانترین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه شد..

.


بازنشر از : مهر

نتانیاهو

رژیم صهیونیستی

یائیر لاپید


نمایندگی بوتان تهران