فارس/ وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه با هشدار درباره اقدامات غیرمسئولانه اوکراین درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا تاکید کرد که که کی‌یف در حال بازی با آتش است. به گزارش گر

1401\08\30 23:48:00


مسکو: اوکراین درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا با آتش بازی می‌کند

فارس/ وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه با هشدار درباره اقدامات غیرمسئولانه اوکراین درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا تاکید کرد که که کی‌یف در حال بازی با آتش است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه بیانیه&zw

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه با هشدار درباره اقدامات غیرمسئولانه اوکراین درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا تاکید کرد که که کی‌یف در حال بازی با آتش است.به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه بیانیه‌ای درباره اوضاع کنونی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا منتشر کرددر بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «کی‌یف همچنان به بازی با آتش ادامه می‌دهد و اقدامات گستاخانه و غیرمسئولانه علیه نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا مرتکب شده‌اند».در این بیانیه تاکید شده است:‌«جامعه جهانی باید بداند که چه کسی پشت حملات جدید علیه نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا است.

روسیه تمامی اطلاعات را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کرده است».وزارت خارجه روسیه هشدار داد که نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا روی یک خط بحرانی در حال حرکت بوده که می‌تواند به یک فاجعه منتهی شود.  روز گذشته بود که «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا در جنوب اوکراین، شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه، دست کم 12 انفجار قدرتمند را گزارش داده‌اند.مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «انفجارها در نزدیکی نیروگاه، که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به شمار می‌آید، ظاهرا نتیجه شلیک خمپاره بوده که به یک دوره آرامش نسبی در این نیروگاه پایان بخشید».آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که این حادثه تلفانی به همراه نداشته است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی ساختمان، سامانه‌ها و تجهیزات در سایت آسیب دیده‌اند اما هیچ کدام از آنها برای امنیت و ایمنی نیروگاه حساس نیستند.گروسی در ادامه سخنانش گفت: «گزارش‌های دیروز و بامداد تیم ما، بسیار آشفته کننده است. انفجارهایی که در این نیروگاه هسته‌ای بزرگ روی داده کاملا غیرقابل قبول است».مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون اشاره به اوکراین یا روسیه گفت: «هر کسی پشت این حادثه است باید آن را فورا متوقف کند.

تبلیغات
برق و روشنایی ساختمان
برق و روشنایی ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

همانطور که من پیشتر بارها گفته‌ام، شما در حال بازی با آتش هستید».نیروگاه زاپوروژیا از ماه مارس (فروردین) تحت کنترل نیروهای روس قرار دارد اما توسط کارکنان اوکراینی گردانده می‌شود. این نیروگاه چندی پیش هدف حملات توپخانه‌ای و راکتی متعدد قرار گرفت که مسکو و کی‌یف یکدیگر را از بابت آنها مقصر دانستند. نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپا محسوب می‌شود و فاصله چندانی با خط مقدم درگیری‌ها در اوکراین ندارد، ۶۰۰۰ مگاوات ظرفیت دارد و حدود یک چهارم برق مورد نیاز اوکراین را تامین می‌کند.. .


بازنشر از : آخرین خبر


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو