میشل عون لبنان مذاکرات ترسیم مرز لبنان و رژیم صهیونیستی رئیس جمهور لبنان گفت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی کشورش

1401\06\23 20:59:21


میشل عون: مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی پیشرفت زیادی داشته است

رئیس جمهور لبنان گفت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی کشورش با سرزمین های اشغالی پیشرفت زیادی داشته است و تکمیل این مذاکرات به لبنان اجازه می دهد تا اکتشاف نفت و گاز را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری النشره، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در جدیدترین اظهارنظر درباره پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی کشورش با سرزمین‌های اشغالی گفت: مذاکرات مربوط به حل و فصل پرونده ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل پیشرفت زیادی داشته است.

در صورت تکمیل این مذاکرات، لبنان دستاوردی کسب می‌کند که بر اساس آن می‌تواند در منابع و ثروت‌های دریایی خود سرمایه گذاری کند؛ هر چند جزئیات فنی باقی مانده که در حال حاضر به نفع لبنان، حقوق و حاکمیت آن در حال بررسی است. وی تصریح کرد: تکمیل پرونده ترسیم مرزهای دریایی جنوبی با اسرائیل، لبنان را قادر می‌سازد تا روند اکتشاف نفت و گاز را در میادین مشخص شده در منطقه انحصاری اقتصادی آغاز کند. به نتیجه رسیدن مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، به اقتصاد لبنان انگیزه مثبتی برای خروج از بحرانی که سال‌ها گرفتار آن بوده است، می‌دهد.

این اظهارات رئیس جمهور لبنان در حالی است که عباس ابراهیم رئیس سازمان امنیت عمومی این کشور نیز درباره پرونده ترسیم مرز دریایی با سرزمین‌های اشغالی گفت: توافق ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل تا چند روز آینده نهایی می‌شود و این مسئله چند ماه طول نمی‌کشد. عباس ابراهیم تأکید کرد که موضوع ترسیم مرزهای آبی لبنان یک مسئله امنیت ملی است و او نمی‌تواند جزئیات این مذاکرات را اعلام کند چون هر واژه‌ای ممکن است به تغییر مسیر مذاکرات بینجامد و فرصت بزرگی را از لبنان بگیرد. ابراهیم خاطرنشان کرد: در این مذاکرات، موضوع ترسیم مرزهای زمینی مطلقاً مطرح نشده و فقط موضوع مرزهای آبی در میان بوده است و باید به نتیجه برسیم چون بسته شدن این پرونده به نفع همه است..

.


بازنشر از : مهر

میشل عون

لبنان

مذاکرات ترسیم مرز لبنان و رژیم صهیونیستی


استعلام قیمت کارتن لیمینتی