هلند روسیه اوکراین وزیر دفاع هلند اعلام کرد این کشور با ارسال قطعات مربوط به سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکرا

1401\11\01 19:46:16


هلند قطعات سامانه پدافندی پاتریوت به اوکراین ارسال می کند

وزیر دفاع هلند اعلام کرد این کشور با ارسال قطعات مربوط به سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین، به تقویت دفاع هوایی این کشور در برابر روسیه کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دولت هلند همسو با هم پیمانان غربی خود برای تامین تسلیحاتی دوباره اوکراین اعلام آمادگی کرد.

«کاجسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند در بیانیه ای اعلام کرد که دو پرتابگر سامانه پدافند هوایی پاتریوت و شماری موشک به اوکراین ارسال خواهد کرد. وزیر دفاع هلند یادآور شد که دولت متبوع وی در زمینه حمایت از پروژه سامانه دفاعی پاتریوت با آمریکا و آلمان همکاری خواهد کرد. این مقام دولت هلند در اظهارات خود افزود که ۶۵ نظامی هلندی آموزش های لازم در این خصوص را به سربازان اوکراینی خواهند داد.

«مارک روته» نخست وزیر هلند، که روز سه‌شنبه با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد، نیز دراین باره اعلام کرد که دولت هلند قصد دارند در کنار متحدان غربی خود از سیستم دفاع هوایی اوکراین پشتیبانی کند. سال گذشته کشورهای اتحادیه اروپا موافقت کردند برای تأمین مالی بخشی از تجهیزات نظامی به اوکراین تلاش کنند. تسهیلات ایجاد شده در مارس ۲۰۲۱ به گونه‌ای طراحی شد که سقف مالی ۵ میلیارد یورو (در قیمت‌های ۲۰۱۸) برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۷ داشته باشد.

در اواخر دسامبر، وزرای خارجه اتحادیه اروپا موافقت کردند که بودجه EPF را ۲ میلیارد یورو با احتمال افزایش بیشتر در مرحله بعدی افزایش خواهد یافت.. .


بازنشر از : مهر

هلند

روسیه

اوکراین


قفسه فلزی - قفسه انبار