ونزوئلا سازمان ملل متحد ایران نماینده ونزوئلا در نشست بررسی وضعیت ایران در کمیسیون مقام زن تصریح کرد: قطعنامه پیش

1401\09\23 20:05:05


ونزوئلا: قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن خصمانه است

نماینده ونزوئلا در نشست بررسی وضعیت ایران در کمیسیون مقام زن تصریح کرد: قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن خصمانه است؛ قطعنامه واشنگتن دیکتاتوری اعمال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، نماینده ونزوئلا امروز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت ایران در کمیسیون مقام زن تصریح کرد: قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای اخراج ایران از کمیسیون مقام زن خصمانه است.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، نماینده ونزوئلا در این نشست گفت: می‌ خواهیم در حمایت از منشور سازمان ملل صحبت کنیم. اصل چند جانبه گرایی یکی از بنیادهای سازمان ملل است و نباید خدشه دار شود. اگر قدرت سیاسی بر حاکمیت قانون فائق شود نه تنها سیستم بین‌ المللی را ضعیف می‌ کند؛ بلکه اجازه می‌ دهد سازمان ملل پسرفت هم کند.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر ما کشوری که عضو مشروع نهادهای بین‌ المللی است نمی‌ تواند از این کمیسیون اخراج شود.؛ چرا که همه کشورهای سازمان ملل بر عضویت آن کشور توافق کرده‌ اند. اگر قرار باشد کشوری اخراج شود باید گام‌ های دیگر مورد بررسی قرار گیرد. نماینده ونزوئلا تصریح کرد: ما از تمام اعضای کمیسیون مقام زن می‌ خواهیم از یک بدعت خطرناک جلوگیری کنند.

این نشست سنت خطرناکی را پایه‌ گذاری می‌ کند تا خودکامگی قدرت بگیرد. این کشورها می‌ خواهند اراده سیاسی خود را بر سایرین تحمیل کنند. این مقام کاراکاس قطعنامه پیشنهادی آمریکا را غیردموکراتیک و خصمانه توصیف کرد و گفت: قطعنامه آمریکا یک دیکتاتوری را اعمال می‌ کند.

گفتنی است که نشست مضحک ضدایرانی آمریکا به بهانه حمایت از زنان ایرانی و همسو با اغتشاشگران و مخلان امنیت مردم ساعات یپیش برای لغو عضویت تهران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل آغاز شده است. واشنگتن پیش نویس قطعنامه سیاسی پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد تا در این باره تصمیم گیری شود. این نشست به ریاست «لاشزارا استووا» (Lachezara Stoeva) رئیس شورای اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل و سفیر و نماینده بلغارستان در سازمان ملل درحال برگزاری است..

.


بازنشر از : مهر

ونزوئلا

سازمان ملل متحد

ایران


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران