چین انگلیس سفارت چین سفارت چین در لندن دولت انگلیس را به کوتاهی در اجرای تعهدات دیپلماتیک خود متهم کرد.

1401\09\23 23:41:06


چین: انگلیس در عمل به تعهدات دیپلماتیک خود قصور کرده است

سفارت چین در لندن دولت انگلیس را به کوتاهی در اجرای تعهدات دیپلماتیک خود متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، اخراج سرکنسول چین در منچستر از سوی دولت انگلیس با واکنش سفارت چین در این کشور همراه شد.

سفارت چین در لندن امروز چهارشنبه و ساعاتی پس از اعلام خبر اخراج چند مقام کنسولی این کشور در شهر منچستر انگلیس اعلام کرد که دولت لندن در عمل به تعهدات بین المللی خود در قبال مقرهای دیپلماتیک قصور به خرج داده است. در بیانیه سفارت چین در لندن، با اشاره به حادثه ای که زمینه ساز اخراج سرکنسول چین شده، آمده است: دولت انگلیس در اجرای تعهدات خود در جهت حفاظت از کارکنان و کنسولگری ما در منچستر کوتاهی کرده است. با توجه به حادثه یک ماه پیش که پلیس منچستر مانع از حمله برخی معترضان به کنسولگری چین در این شهر نشد، سفارت چین در بیانیه خود تاکید کرد: دولت انگلیس در کنار معترضان خشن ایستاد و این موضوعی غیرقابل قبول است.

در بیانیه سفارت چین در لندن یادآور می شود که سرکنسول این کشور در شهر منچستر در راستای جابه جایی معمول دیپلمات های این کشور به چین بازگشته است. «جورج کلورلی» وزیر خارجه انگلیس امروز چهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور سرکنسول و ۵ نفر از مقامات کنسولگری چین در منچستر را به دلیل تعرض به یک فعال اخراج شدند. سرکنسول چین به دلیل حادثه ای از انگلیس اخراج شد که یک ماه قبل رخ داد و در آن پلیس انگلیس به شکلی غیرمسئولانه به معترضان اجازه داد تا به کنسولگری چین، که قرار بود از آن محافظت کنند، حمله کنند..

.


بازنشر از : مهر

چین

انگلیس

سفارت چین


استعلام قیمت کارتن لیمینتی