رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور از ممنوعیت رانندگی با موتور در روزهای بارانی خبر داد.

1401\08\23 18:07:15


پلیس راهور: رانندگی با موتور در روزهای بارانی ممنوع است

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور از ممنوعیت رانندگی با موتور در روزهای بارانی خبر داد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور از ممنوعیت رانندگی با موتور در روزهای بارانی خبر داد.

به گفته وی، بیشترین آمار تصادفات مربوط به ایام بارندگی هستند. رانندگی بی‌خطر بستگی به ارتباط مناسب بین انسان، مسیر، وسیله نقلیه و شرایط محیطی دارد. اگر این ارتباط به سبب هر نوع عاملی نظیر بارش از بین برود، بروز حادثه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

در هنگام بارش باران، معابر لغزنده شده و سطح دید رانندگان کاهش می‌یابد.

همچنین در اکثر مواقع، بارندگی توسط راننده پیش‌بینی نشده و تجهیزات لازم جهت حفظ ایمنی را به همراه ندارد. به همین خاطر ایام بارانی پر‌تصادف‌ترین روزهای سال هستند.

ممنوعیت رانندگی با موتور در روزهای بارانی به سبب خطرات و ریسک‌های بالقوه‌ای که برای راکبین وجود دارد، در آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی ذکر شده است. وضع این قانون به نفع رانندگان موتور است، چرا که این وسیله نقلیه هیچ نوع حفاظ ایمنی مؤثری ندارد.

بارش باران منجر به کاهش اصطکاک میان عاج لاستیک و سطح زمین شده و احتمال واژگونی موتور بی‌حفاظ و بروز حوادث رانندگی ناگوار بیشتر می‌شود.  

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور ضمن ممنوع اعلام‌کردن موتورسواری در ایام بارندگی، به چند توصیه مهم درباره نگهداری از لاستیک در روزهای بارانی اشاره کرد. اولین نکته، تهیه تایرهای زمستانه یا تایرهای چهار‌فصل است.

این تایرها به‌نحوی طراحی شده‌اند که با حرکت به سمت جلو، آب را کنار زده و اصطکاک کافی را میان تایر و سطح زمین به وجود می‌آورند.

همچنین توصیه می‌شود رانندگان پیش از ورود به مسیر، سلامت و ایمنی لاستیک‌ها را مورد بازرسی قرار دهند. عاج لاستیک باید از برجستگی لازم برخوردار بوده و صاف نشده باشد. همچنین راننده باید تاریخ انقضای لاستیک را مد نظر قرار دهد، چون هرچه لاستیک قدیمی‌تر باشد، خشک‌تر شده و میزان چسبندگی آن با سطح جاده کاهش می‌یابد.

توصیه آخر به تنظیم میزان باد تایرها با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی مربوط می‌شود، چون باد لاستیک نقش مؤثری در انعطاف‌پذیری وسیله نقلیه دارد.

. .


بازنشر از : دیجیاتو


استعلام قیمت کارتن لیمینتی