این روزها خبرهای زیادی در رابطه با این منتشر می‌شود که اپل شاید تصمیم بگیرد آیفون ۱۵ را بدون کلید فیزیکی راهی بازار کند؛ اما این تقریبا نخستین باری است که می‌شنویم شاید این شرکت گ

1401\09\16 16:16:13


آیفون ۱۵ شاید بدون پورت شارژر راهی بازار شود

این روزها خبرهای زیادی در رابطه با این منتشر می‌شود که اپل شاید تصمیم بگیرد آیفون ۱۵ را بدون کلید فیزیکی راهی بازار کند؛ اما این تقریبا نخستین باری است که می‌شنویم شاید این شرکت گوشی‌های این سری را به طور کلی بدون پورت شارژر طراحی کند

این روزها خبرهای زیادی در رابطه با این منتشر می‌شود که اپل شاید تصمیم بگیرد آیفون ۱۵ را بدون کلید فیزیکی راهی بازار کند؛ اما این تقریبا نخستین باری است که می‌شنویم شاید این شرکت گوشی‌های این سری را به طور کلی بدون پورت شارژر طراحی کند.

اپل در دورانی که شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی به تجهیز اکثر محصولات‌شان به پورت USB-C روی آورده‌اند، هیچ علاقه‌ای به این استاندارد نشان نداده و همچنان آیفون‌های خود را با پورت لایتنینگ عرضه می‌کند.

این در حالی است که USB-C هم همه‌گیرتر است و هم کیفیت و سرعت بیشتری دارد اما اپل بنا به دلایلی تصمیم به انجام این کار نمی‌گیرد. البته به خاطر فشارهای اتحادیه‌ی اروپا و چند کشور دیگر، اپل برای سال آینده چاره‌ای جز پذیرفتن این موضوع ندارد و باید گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را به پورت USB-C مجهز کند. اما حالا خبری منتشر شده که این شرکت شاید اصلا پورتی را برای این سری در نظر نگیرد.

اپل جک هدفون را در سال ۲۰۱۷ حذف و به جای آن ایرپادزها را راهی بازار کرد که فروش فوق‌العاده‌ای هم دارند.

اکنون تصمیم دارد کلیدهای فیزیکی پاور و کنترل صدا را حذف کند که باز هم جای نگرانی ندارد چون فناوری جایگزین، به قدر کافی به بلوغ رسیده که مشکلی ایجاد نکند. اما حذف پورت شارژر با توجه به اینکه اپل حتی شارژر سیمی پرسرعتی ندارد، کمی نگران‌کننده است. این شرکت همراه با سری آیفون ۱۲ از شارژر مغناطیسی و بی‌سیم مگ‌سیف هم رونمایی کرد و انتظار می‌رود در صورت حذف پورت شارژر، مگ‌سیف به عنوان نخستین راه حل شارژ آیفون‌ها معرفی شود.

اما پرسش اینجاست که آیا مگ‌سیف با سرعت نه چندان بالای خود می‌تواند به تنهایی پاسخگوی شارژ سری آیفون ۱۵ باشد؟ این محصول اگرچه به خاطر عدم نیاز به سیم، سهولت بیشتری دارد اما سرعت آن محدود است، گوشی داغ می‌کند که در این حالت سرعت شارژ به نصف می‌رسد (از ۱۵ به ۷٫۵)، زمان شارژ بسیار طولانی است، کار کردن با گوشی حین شارژ باعث می‌شود قدرت آن به مراتب کاهش پیدا کند و بسیاری موارد دیگر که در صورت حذف پورت شارژر می‌تواند کاربران را با مشکل مواجه کند.

چیزی که فعلا می‌دانیم این است که اپل از پورت لایتنینگ در سری آیفون ۱۵ استفاده نخواهد کرد.

حال آیا USB-C جایگزین آن می‌شود و یا مگ‌سیف پرسشی است که انتظار می‌رود به‌زودی پاسخ آن را متوجه شویم.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های اپل از دیجی‌کالا
  • آیفون ۱۵ احتمالا از آنچه که تصور می‌کنید بهتر خواهد بود

منبع: Gizchina

/*/ . .


بازنشر از : digimag


نمایندگی بوتان تهران