اولین پیوند مدفوع به طور رسمی در استرالیا تایید شده است. در واقع، این اولین باری است که پیوند میکروبیوتای مدفوع (FMT) تاییدیه نظارتی در هر نقطه از جهان را دریافت می‌کند. به گفته ا

1401\08\23 21:38:15


اولین پیوند مدفوع به طور رسمی در استرالیا تایید شد

اولین پیوند مدفوع به طور رسمی در استرالیا تایید شده است. در واقع، این اولین باری است که پیوند میکروبیوتای مدفوع (FMT) تاییدیه نظارتی در هر نقطه از جهان را دریافت می‌کند. به گفته اداره کالا‌های درمانی استرالیا (TGA) پیوند میکروبیوتای مدفوع فرآیند گرفتن مدف

درون روده شما جامعه‌ای پر رونق از تریلیون‌ها میکروب وجود دارد.

هزاران گونه از باکتری ها، ویروس ها، قارچ‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها این میکروبیوم متنوع را تشکیل می‌دهند که حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد. سلامتی آن تحت تاثیر محیط شما و آن چه می‌خورید است و به نوبه خود بر متابولیسم، ایمنی و حتی خلق و خوی شما تاثیر می‌گذارد.

به گزارش گاردین، برای سالم بودن و حفظ سلامت انسان، میکروبیوم باید متنوع باشد. این امر به یک مشکل فزاینده در دنیای مدرن تبدیل شده جایی که رژیم‌های غذایی تنوع کمتری دارند و با درمان‌های پزشکی مانند آنتی بیوتیک‌ها آسیب می‌بینند.

در برخی افراد، میکروبیوم به قدری آسیب دیده است که نیاز به معرفی میکروب‌های جدید دارد.

برای این افراد پیوند مدفوع می‌تواند زندگی شان را تغییر و حتی نجات دهد.

اولین پیوند مدفوع به طور رسمی در استرالیا تایید شده است. در واقع، این اولین باری است که پیوند میکروبیوتای مدفوع (FMT) تاییدیه نظارتی در هر نقطه از جهان را دریافت می‌کند. به گفته اداره کالا‌های درمانی استرالیا (TGA) پیوند میکروبیوتای مدفوع فرآیند گرفتن مدفوع فردی با روده سالم و قرار دادن آن در فردی با روده ناسالم است تا "محیط باکتریایی موجود در روده گیرنده را با میکرو ارگانیسم‌های سالم دوباره پر کند.

پیوند میکروبیوتای مدفوع چه عارضه‌ای را می‌تواند درمان کند؟

در حال حاضر، تنها درمان تایید شده از طریق پیوند میکروبیوتای مدفوع برای عفونت از طریق باکتری کلستریدیوم دیفیسیل است و معمولا C diff نامیده می‌شود.

دکتر "سام فورستر" متخصص پیوند میکروبیوتای مدفوع از موسسه تحقیقات پزشکی هادسون در ملبورن می‌گوید

برای برخی از افرادی که روده شان توسط آنتی بیوتیک‌ها یا سایر درمان‌های پزشکی مختل شده گویی جنگل‌های بارانی داخلی آنان (میکروبیوم) با خاک یکسان شده است. سپس باکتری کلستریدیوم دیفیسیل مانند یک علف هرز ظاهر شده و شروع به تولید سم می‌کند. بنابراین، پیوند میکروبیوتای مدفوع تلاشی برای پوشش مجدد منظره است.

او می‌افزاید:" شما باید چیزی را در آنجا قرار دهید تا فضا را اشغال کند تا جلوی رقیب ضعیف‌تر را بگیرید.

این کار منجر به درمان بیمار می‌شود، زیرا دیگر هیچ گونه سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم دیفیسیل وجود نخواهد داشت. در آن زمان فرد بیمار جنگلی بارانی را در اختیار خواهد داشت تا دوباره دچار عفونت نشود".

صد‌ها پروژه تحقیقاتی وجود دارند که به بررسی این که پیوند میکروبیوتای مدفوع می‌تواند به چه مورد دیگری کمک کند پرداخته اند. این تحقیقات به باز شدن قفل فهم ما درباره میکروبیوم روده و اهمیت عظیم آن برای سلامتی مان کمک می‌کنند.

شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند می‌توان از پیوند میکروبیوتای مدفوع برای درمان کولیت اولسراتیو و سایر بیماری‌های التهابی روده استفاده کرد.

هم چنین، تحقیقات امیدوارکننده‌ای در مورد نحوه عملکرد آن در ترکیب با ایمونوتراپی سرطان وجود دارد جایی که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی برای موثرتر کردن درمان کمک کند.

چاقی و اوتیسم اغلب به عنوان شرایطی مطرح می‌شوند که به طور بالقوه می‌توانند از طریق پیوند میکروبیوتای مدفوع درمان شوند.

در واقع، انواع ادعا‌ها برای درمان از طریق پیوند میکروبیوتای مدفوع مطرح شده اند از امیدوار کننده‌ترین تا مضحک تری، اما در مرحله فعلی شواهد کافی در این باره در دسترس نیست.

فورستر می‌گوید:"مشکل این است که ما در مراحل اولیه قرار داریم. اگر التهاب در میان باشد ممکن است پیوند میکروبیوتای مدفوع کارآمد باشد، اما به احتمال زیاد به یک ترکیب تعریف شده نیاز خواهید داشت". این بدان معناست که به جای پیوند مستقیم مدفوع برخی شرایط ممکن است از یک ترکیب سفارشی‌تر با ترکیبات خاصی از میکروب‌ها بهره‌مند شوند.

چگونه می‌توان یک اهدا کننده مناسب برای دریافت مدفوع را پیدا کرد؟

از آنجایی که تعداد کمی از افراد واجد شرایط اهداء هستند گاهی اوقات به آنان "تک شاخ" گفته می‌شود.

اهدا کننده به اصطلاح اسب شاخدار نباید به هیچ گونه اختلال مزمن گوارشی و بیماری‌های عفونی‌ای مبتلا باشد. هم چنین، اهدا کننده نباید دچار نقص ایمنی باشد. اهدا کنندگان نباید به تازگی آنتی بیوتیک مصرف کرده باشند.

آنان برای طیف وسیعی از بیماری‌ها غربالگری خواهند شد.

در BiomeBank یک شرکت بیوتکنولوژی در آدلاید که پیوند میکروبیوتای مدفوع آن به تازگی توسط اداره کالا‌های درمانی استرالیا مورد تایید قرار گرفته یک اتاق ویژه برای اهدا کنندگان مدفوع وجود دارد. این تک شاخ‌ها نه تنها باید کالا‌های مناسب را ارائه دهند بلکه باید این کار را در صورت تقاضا انجام دهند. BiomeBank در حال همکاری با موسسه هادسون برای توسعه درمان‌های جدید است.

نقطه ضعف وارد کردن نمونه از طریق مصرف قرص یا کپسول آن است که باید از دستگاه گوارش فوقانی عبور کند تا به نقطه هدف گذاری شده برای زندگی برسد.

شما قطعا یک قرص جویدنی نمی‌خواهید

مرحله دوم برای مدفوع چیست؟

مدفوع دوباره مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که فاقد هرگونه عامل بیماری زایی می‌باشد که ممکن است برای یک فرد سالم معنایی نداشته باشد، اما برای فردی که دچار نقص ایمنی است ویرانگر خواهد بود.

فورستر می‌گوید:"پس از آن، نمونه برای توضیح بهتر وارد مخلوط کن می‌شود. بدیهی است که مطمئن شوید درب آن محکم است. به همین خاطر شما باید مطمئن شوید که آن را در دمای مناسب نگهداری می‌کنید و از قرار گرفتن آن در معرض اکسیژن جلوگیری کرده اید.

پروتکل‌های بسیار سخت گیرانه‌ای در آن مرحله وجود دارند تا اطمینان حاصل شود که نمونه هیچ یک از گونه‌های مضر دیگر از جمله گونه‌های مقاوم به آنتی بیوتیک را حمل نمی‌کند".

مدفوع چگونه در بدن بیمار قرار می‌گیرد؟

طبق روش تایید شده از سوی اداره کالا‌های درمانی استرالیا نمونه مدفوع سپس در سرنگی قرار می‌گیرد که در انتهای کولونوسکوپی قرار دارد و در دمای منفی ۸۰ درجه سانتی گراد منجمد می‌شود. بنابراین، قادر به آغاز تکثیر نخواهد بود و درست پیش از آن که پزشک آن را در مقعد بیمار در انتهای یک لوله بلند و انعطاف پذیر قرار دهد گرم شده و از حالت انجماد خارج می‌شود و در روده بزرگ قرار داده می‌شود.

گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند. پیوند میکروبیوتای مدفوع را می‌توان با استفاده از تنقیه (یا اِماله به وارد ساختن آب یا هر مایع دیگر به داخل روده بزرگ جهت پاک کردن روده گفته می‌شود) یا از راه بینی وارد کرد.

شرکت BiomeBank در حال کار بر روی ساخت کپسولی است که در نهایت می‌تواند به صورت خوراکی مصرف شود.

فورستر می‌گوید:"نقطه ضعف وارد کردن نمونه از طریق مصرف قرص یا کپسول آن است که باید از دستگاه گوارش فوقانی عبور کند تا به نقطه هدف گذاری شده برای زندگی برسد. شما قطعا یک قرص جویدنی نمی‌خواهید".

هنگامی که مدفوع شخص دیگری را در خود دارید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

فورستر می‌گوید:"در واقع شما کولون آنان را با تعدادی باکتری پر کرده‌اید. تنوع اکوسیستم شروع به بازگشت می‌کند.

درختان در حال رشد هستند، پرندگان باز می‌گردند و زمانی که درختان را بکارید زمان می‌برد تا گونه‌های مختلف دوباره به داخل برگردند. هنگامی که یک جنگل بارانی نوپا بازسازی می‌شود گیرنده از طریق محیط خود در معرض باکتری‌های بیشتری قرار می‌گیرد که همگی شروع به ساخت میکروبیوم بهینه‌تر می‌کنند. اگر آمده باشید و چند درخت بکارید درختان دیگری رشد خواهند کرد و آن محیط پنج سال بعد بسیار متفاوت از روزی به نظر می‌رسد که درختان را کاشته اید".

او در ادامه می‌افزاید:"غذا مواد مغذی مناسب را فراهم می‌کند در حالی که باکتری‌ها از دنیای غیر استریل به دست می‌آیند".

آینده پیوند میکروبیوتای مدفوع چیست؟

در BiomeBank پژوهشگران در حال کار بر روی درمان به شکل پیوند‌های مصنوعی هستند که طبق آن سویه‌های خاص را می‌توان بدون نیاز به اهدا کننده جدا و تکثیر کرد.

در همین حال، تحقیقات در مورد آن چه پیوند میکروبیوتای مدفوع می‌تواند برای سایر بیماری‌ها انجام دهد ادامه دارد، اما پیچیده است.

در حالی که درمان از طریق باکتری کلستریدیوم دیفیسیل مربوط به کاشت مجدد به اصطلاح درختان برای جانشینی باکتری‌ها است بیماری‌های دیگر ممکن است به گونه‌های درختی خاص تری نیاز داشته باشند که به روشی متفاوت کاشته شوند.

میکروبیوم به طرز شگفت انگیزی پیچیده است و نحوه تعامل آن با بدن انسان بسیار پیچیده‌تر است. هشدار‌هایی وجود دارند مبنی بر آن که برخی از مطالعات علمی ممکن است "نتایج گمراه کننده و نادرست" را ارائه دهند.

در مطالعه‌ای صورت گرفته توسط دانشگاه آدلاید و موسسه تحقیقات بهداشتی و پزشکی استرالیای جنوبی هشدار داده شده بود که اکثر کارآزمایی‌هایی که نتایج مثبت را گزارش می‌کنند جزئیات کافی برای بازتولید ندارند.

پژوهشگران در بسیاری از موارد دریافتند که هیچ کنترل کیفی‌ای وجود ندارد و عدم وجود مقررات و عدم شفافیت می‌تواند اعتبار علم میکروبیوم را تضعیف کند.

. .


بازنشر از : منبع: فرارو


استعلام قیمت کارتن لیمینتی