شهر سخت افزار/ مایکروسافت اعلام کرده پشتیبانی رسمی از ویندوز ۸. ۱ کمتر از دو ماه دیگر و در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ۱۴۰۱) به‌پایان خواهد رسید.

1401\08\30 23:49:07


برای ارتقا آماده باشید؛ تاریخ بازنشستگی ویندوز 8.1 اعلام شد

شهر سخت افزار/ مایکروسافت اعلام کرده پشتیبانی رسمی از ویندوز ۸. ۱ کمتر از دو ماه دیگر و در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ۱۴۰۱) به‌پایان خواهد رسید.

شهر سخت افزار/ مایکروسافت اعلام کرده پشتیبانی رسمی از ویندوز ۸.۱ کمتر از دو ماه دیگر و در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ۱۴۰۱) به‌پایان خواهد رسید.

این شرکت به کاربران توصیه کرده در صورت استفاده از این نسخه ویندوز، هرچه زودتر به سراغ نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل ویندوز بروند.ویندوز 8.1 در سال 2013 میلادی، حدود 1 سال پس از ویندوز 8 با هدف رفع برخی کمبودها و مشکلات آن منتشر شد. هر چند ویندوز 8.1 بهتر از 8 بود، اما نتوانست کاربران ویندوز 7 را برای کنار گذاشتن آن قانع کند و مایکروسافت به ناچار در تابستان 2015 ویندوز 10 را منتشر کرد.حالا گفت می‌شود مایکروسافت قصد دارد پایان پشتیبانی این نسخه از ویندوز را ظرف دو ماه آینده اعلام کند. مایکروسافت در روز 9 ژانویه 2018 پشتیبانی از ویندوز 8 را خاتمه بخشید و پشتیبانی از ویندوز  8.1 هم در 10 ژانویه 2023 (20 دی 1401) به پایان خواهد رسید.با فرا رسیدن این موعد دیگر هیچ گونه پشتیبانی فنی، آپدیت و وصله امنیتی در اختیار کاربران معمولی قرار نخواهد گرفت.

بد نیست اشاره کنیم آمارها نشان می‌دهد ویندوز 8.1 تنها بر روی 3.06 درصد از کامپیوترهای دنیا نصب شده است.علاوه بر این گوگل هم اعلام کرده آخرین به روز رسانی مرورگر کروم برای ویندوز 7 و ویندوز 8.1 اوایل سال آینده میلادی ارائه می شود. این اتفاق به معنای پایان پشتیبانی کروم از نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز مذکور، از جمله به‌روزرسانی‌های امنیتی لازم است که کاربران برای اطمینان از تجربه مرور ایمن اینترنت به آن نیاز دارند.با این حال بسیاری از کامپیوترهای مجهز به ویندوز 8.1 با ویندوز 11 سازگاری ندارند و شاید ارتقا به ویندوز 10 تنها گزینه آنها باشد. مایکروسافت اعلام کرده که هنگام ارتقای مستقیم از ویندوز ۸ به ویندوز ۱۱ با فرض پشتیبانی کامپیوتر کاربران از این سیستم‌عامل، هارد دیسک سیستم بازنویسی خواهد شد.

بنابراین، محتویات ذخیره‌شده روی آن از بین خواهد رفت.. .


بازنشر از : آخرین خبر


استعلام قیمت کارتن لیمینتی