داشتن ظاهری زیبا و پوست و موی خوب برای همه مهم است، اما مسلما همه، این موارد را ندارند و برخی حاضرند دست به هر کاری بزنند تا کمی موهایشان پرپشت شود.

1401\08\30 17:49:21


راهکارهایی برای پر پشت‌ کردن موی سر

داشتن ظاهری زیبا و پوست و موی خوب برای همه مهم است، اما مسلما همه، این موارد را ندارند و برخی حاضرند دست به هر کاری بزنند تا کمی موهایشان پرپشت شود.

همه به ظاهر خود اهمیت می‌دهند حتی اگر در این مورد چیزی نگویند.

داشتن ظاهری خوب مستلزم داشتن پوست و موی بسیار خوب است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد مو و روش‌هایی برای پرپشت‌شدن آن با شما سخن بگوییم.

همه دوست دارند مو‌های سالم و پرپشت داشته باشند و برخی هم مقادیر شایان‌ توجهی پول و وقت صرف می‌کنند تا بتوانند به این مهم دست پیدا کنند.

نکته جالب این‌جاست که حتی انسان‌های اولیه هم به داشتن مو‌های پرپشت علاقه داشتند و به‌دنبال آن بودند. دانشمندان ۱۰ سال پیش نقاشی‌هایی پیدا کردند که در آن انسان‌های اولیه و غارنشین تصویر و الگوی ریزش موی انسان را در آن نشان داده‌اند.

در دنیای کنونی عوامل مخرب بسیاری مانند آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، نور و اشعه مضر خورشید و هزاران عامل دیگر می‌تواند به مو‌های شما آسیب زند و آن‌ها را نازک و در نتیجه کم‌ پشت کند.

داشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد مغذی در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند سبب پرپشت شدن مو‌ها شود.

عوامل موثر در کم پشت‌ شدن مو‌ها

- تغذیه نامناسب و کمبود‌های غذایی و سوء تغذیه مثل فقر آهن

- بیماری‌های عفونی مثل کچلی قارچی که بیشتر در کودکان مشاهده می‌شود

- آرایش بیش از حد مو‌ها (مانند فرکردن و رنگ کردن موها)

- بیماری‌های خودایمنی مثل آلوپسی آره آتا

- عوامل ژنتیک

- برخی بیماری‌ها مانند سفلیس

- مصرف دارو‌ها و موادی مثل دارو‌های تیروئیدی و آمفتامین‌ها

- واکنش به مواد شیمیایی یا آلرژی

- تغییرات هورمونی

- ریزش مو به دلیل افزایش سن

- استرس شدید و ناگهانی

از سوی دیگر مصرف بی‌رویه غذا‌های فرآوری شده، نوشابه‌ها، مشروبات الکی و دخانیات می‌تواند در فرآیند جذب مواد مغذی بدن اختلال ایجاد کند و به این ترتیب بدن با کمبود موادی که به آن نیاز دارد روبه‌رو شود؛ پس برای داشتن مو‌هایی سالم‌تر مصرف آن‌ها را به کم‌ترین اندازه خود برسانید.

راه‌کارهایی برای پرپشت‌کردن موی سر

راه‌کار‌هایی برای پرپشت کردن مو‌ها

نخست باید بدانید بهتر آن است که رسیدگی به مو‌های خود را از هم‌اینک آغاز کنید و صبر نکنید موهایتان شروع به ریزش کند سپس برای آن به‌دنبال راه چاره باشید.

اما اگر دچار ریزش مو شده‌اید باید دلیل اصلی آن را شناسایی کنید.

به تغذیه خود دقت کنید

توجه داشته باشید که سرعت رشد مو به پارامتر‌های درونی بدن مانند تغذیه سالم بستگی دارد. در واقع داشتن تغذیه‌ای مناسب و سالم می‌تواند سلامتی مو‌های شما را تضمین کند به‌ویژه موادی که در آن‌ها آهن وجود دارد.

رژیم غذایی شما باید سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی به ویژه آهن و روی باشد.

مواد غذایی زیر منابع غنی از آهن، روی و بیوتین هستند و نیاز بدن شما را تامین می‌کنند:

- انواع حبوبات

- برگ چغندر

- اسفناج

- انواع کلم مثل گل کلم، کلم بروکلی، کلم سفید و کلم بنفش

- پنیر توفو

- موز

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

- تخم مرغ

- انواع مغز‌ها به ویژه بادام زمینی

- ماهی سالمون

راه‌کارهایی برای پرپشت‌کردن موی سر

یکی دیگر از موادی که در سلامت و رشد و تقویت مو‌ها اثر و نقش مهمی دارد پروتئین است. همان‌گونه‌که می‌دانید گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و سایر محصولات دریایی، انواع مغز‌ها و دانه ها، انواع حبوبات، غلات کامل، روغن‌های گیاهی مثل روغن نارگیل و روغن زیتون و محصولات لبنی سرشار از پروتئین هستند که می‌توانند نیاز بدن به این ماده را تامین کنند.

بیشتر بخوانید:  تاثیر تاید روی موی سر

نوشیدن آب را فراموش نکنید

برای داشتن موی سالم باید به اندازه کافی آب بنوشید و از این ماده حیاتی غافل نشوید.

آب می‌تواند شادابی را به مو‌های شما بازگرداند و آن‌ها را لطیف و درخشان کند.

پوست سرتان را ماساژ دهید

ماساژ دادن پوست سر کمک بسیاری در پر پشت‌ شدن مو‌ها می‌کند. این کار گردش خون را در فولیکول‌ها که محل رشد مو‌ها هستند، افزایش می‌دهد. پیش از این‌که به حمام بروید، مقداری روغن نارگیل یا دیگر روغن‌های تقویت‌کننده را با انگشتان خود روی پوست سر به آرامی ماساژ بدهید.

بهتر است حرکت انگشتانتان به صورت دایره‌ای باشد.

به این ترتیب پوست سر به خوبی خون‌رسانی و تغذیه می‌شود. با بهبود وضعیت خون‌رسانی به فولیکول‌ها به مرور مو‌ها ضخیم و پرپشت می‌شوند.

راه‌کارهایی برای پرپشت‌کردن موی سر

فرق سر خود را همیشه به یک سو باز نکنید

تلاش کنید هرازگاهی مدل موی خود را تغییر دهید. برای مدت طولانی فرق سر خود را به یک سمت باز نکنید و هر چند وقت یک بار آن را به سمت دیگر عوض کنید.

از سشوار و اتوی مو کم‌تر استفاده کنید

تا جای ممکن است دستگاه‌هایی مانند اتوی مو و سشوار استفاده نکنید و اگر گاهی هم این کار را انجام می‌دهید حرارت سشوار را بالا نبرید.

درجه حرارت بالا برای خشک کردن یا حالت دادن به مو‌ها آن‌ها را خشک و نازک می‌کند و سبب ریزش مو می‌شود.

بهترین راه این است که موهایتان را در معرض هوا قرار دهید تا خودشان خشک شوند و از دستگاهی برای خشک‌کردن آن‌ها استفاده نکنید.

استفاده از شامپو و مواد تقویتی برای پرپشت کردن مو

یکی از موارد مهم شستشوی مو‌ها و جلوگیری از ریزش مو، استفاده از شامپو‌های مناسب است. بسیاری از افراد جهت مشاوره به پزشک مراجعه می‌کنند تا در این زمینه اطلاعات لازم را بدست آورند.

نکته مهم اینجاست که شامپو‌های مختلفی در بازار هستند که اکثرا برای مو‌ها مفیدند، اما به دلیل اینکه برخی افراد موهایشان چرب و برخی خشک است، پزشکان پوست و مو معمولا شامپو‌های مخصوص برای این افراد تجویز می‌کنند.

هر شامپو معمولا دارای درجه PH (potential of hydrogen) است که میزان اسیدی یا قلیایی بودن را تعیین می‌کند و همین درجه هم در نوع شامپو و اینکه برای شستشوی چه نوع مو‌هایی - چرب یا خشک و یا معمولی - مناسب است، تاثیرگذار است.

از طرف دیگر، استفاده خودسرانه از سرم‌های تقویت موی سر و یا انواع لوسیون‌ها نیز ممکن است همیشه به شما کمک نکند. توجه داشته باشید که این مواد شیمیایی هستند و در استفاده از آن‌ها باید دقت کنید.

.

.


بازنشر از : منبع: جامعه 24


قفسه فلزی - قفسه انبار