با وجود اینکه حافظه گوشی‌ها هر ساله بیشتر می‌شود اما انگار مشکل «کمبود فضای خالی» قرار نیست هیچوقت حل بشود و با هر میزان حافظه ذخیره سازی که موبایل‌ها دارند، باز هر از چند گاه

1401\06\23 18:42:12


معرفی و دانلود 35 بازی‌ موبایلی که کمتر از 30 مگابایت هستند

با وجود اینکه حافظه گوشی‌ها هر ساله بیشتر می‌شود اما انگار مشکل «کمبود فضای خالی» قرار نیست هیچوقت حل بشود و با هر میزان حافظه ذخیره سازی که موبایل‌ها دارند، باز هر از چند گاهی ...

با وجود اینکه حافظه گوشی‌ها هر ساله بیشتر می‌شود اما انگار مشکل «کمبود فضای خالی» قرار نیست هیچوقت حل بشود و با هر میزان حافظه ذخیره سازی که موبایل‌ها دارند، باز هر از چند گاهی ارور Storage Almost Full را خواهیم دید.

در این جور موقعیت‌ها اگر نمی‌خواهید چیزی را پاک کنید و همچنان به دنبال سرگرمی‌های جدید با گوشی هستید یک پیشنهاد متفاوت داریم: دانلود بازی کم حجم.

روزانه بازی‌های زیادی برای تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود و همین گستردگی زیاد اپلیکیشن‌ها هم باعث شده تا این دیوایس‌‌های دستی به تنها پلتفرمی تبدیل شوند که در آن می‌توانید از 10 مگابایت تا بالای 2 گیگابایت هر عنوانی که خواستید را پیدا کنید و تجربه‌ای لذت بخش داشته باشید.

  • بهترین بازی های افلاین اندروید
  • بهترین بازی های اندروید انلاین
  • بهترین بازی های گوشی موبایل 2021

بازی‌ های کم حجم محبوبیت زیادی بین دارندگان اسمارت فون‌ها دارند و هر چند پیشرفت تکنولوژی دست سازندگان را برای ساخت عناوین گرافیکی حجیم بازتر گذاشته ولی آن‌ها همچنان سعی می‌کنند حجم عناوین خود را پایین نگه دارند. در مطلب پیش‌‌رو هم روی همین بازی‌ها دست گذاشته و به معرفی 15 بازی کم حجم اندروید پرداخته‌ایم.

Ramboat


امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.7سبک: اکشن

Ramboat از بهترین بازی‌های اکشن موبایل با حجمی کمتر از 30 مگابایت است. یک بازی آفلاین که در آن شما نقش رمبو (Rambo) را ایفا می‌کنید و باید با ارتشی از دشمنان خود مبارزه کنید.

سربازها و سلاح‌های زیادی داخل بازی وجود دارد و همچنین خودروهای بسیار زیادی از جمله زیردریایی، هلیکوپتر و هواپیماها در آن وجود دارند که البته باید با آن‌ها مبارزه کنید.

همچنین در طول بازی می‌توانید سلاح‌های جدیدی خریداری کنید و آن‌ها را ارتقا دهید. البته که به عنوان یک آفلاین، تمرکز زیادی روی قابلیت ارتقا سلاح‌های آن نشده است.

علاوه بر این، چهار شخصیت متفاوت در آن قرار دارند که می‌توانید در طول بازی قفل آن‌ها را باز کنید.

دانلود بازی Ramboat

Ramboat - Offline Action Game
undefined

Ramboat - Offline Action Game

سازنده: Viva Games Studios قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 59/35 مگابایت زبان: undefined

Death Moto 3 : Fighting Rider


امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 4.4سبک: رانندگی

یک بازی مسابقه‌ای فوق‌العاده کم حجم و سرگرم‌کننده برای گوشی‌های موبایل که علاوه بر هیجان مسابقات و سرعت، پر از خشونت و اکشن است. Death Moto 3 یک بازی عالی برای کسانی است که عاشق اکشن و مسابقه با یکدیگر هستند و همچنین می‌توانید شخصیت‌های مختلفی را با موتورهای مختلف باز کنید که این امر بازی را بیشتر از قبل لذت‌بخش می‌کند.

سلاح‌های بسیار زیادی از سلاح گرم مانند تفنگ گرفته تا سلاح سرد مانند باتوم در بازی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها با دیگران مبارزه کنید. همچنین از قابلیت شخصی‌سازی نیز به خوبی در این بازی استفاده شده است و بازیکنان می‌توانند موتورها و شخصیت‌های خود را ارتقا دهند.

دانلود بازی Death Moto 3 : Fighting Rider

Death Moto 3 : Fighting Rider
undefined

Death Moto 3 : Fighting Rider

سازنده: WEDO1.COM GAME قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 36/67 مگابایت زبان: undefined

Ninja warrior: legend of adventure


امتیاز در گوگل پلی: 4.7امتیاز در اپ استور: 4.7سبک: اکشن

اگر برای تبدیل شدن به یک نینجا که قدرت‌های فرابشری دارد آماده هستید، بهتر است بازی Ninja warrior: legend of adventure را تجربه کنید.

در این بازی می‌توانید نقش سه شخصیت نینجا مختلف را ایفا کنید که هر کدام از آن‌ها ابرقدرت‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارد.

علاوه بر این، بازی با حجم کم خود شامل دنیاها و سناریوهای مختلف زیادی می‌شود و در مجموع 45 مرحله در آن قرار گرفته که در آن‌ها می‌توانید نینجا بودن را تجربه کنید.

همچنین، گرافیک و کنترل‌های بازی شگفت‌انگیز هستند، موسیقی پس زمینه آن بسیار خوب است و به دلیل تمام این موارد، می‌توان از به عنوان یکی از بهترین بازی‌های کم حجم موبایل یاد کرد.

دانلود بازی Ninja warrior: legend of adventure

Ninja warrior: legend of adven
undefined

Ninja warrior: legend of adven

سازنده: TOH Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 50/77 مگابایت زبان: undefined

Prison Escape


امتیاز در گوگل پلی: 3.9امتیاز در اپ استور: --سبک: اکشن

در بازی شما نقش یک زندانی را ایفا می‌کنید که به اعدام محکوم شده و همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد (Prison Escape) تنها راه نجات جانتان فرار از زندان است. اما این کار چندان آسان نخواهد بود و باید بیش از سی ماموریت داستانی مختلف را تکمیل کنید. در مجموع به عنوان یک بازی کم حجم، Prison Escape می‌تواند شما را به‌خوبی سرگرم کند.

در این بازی جهان باز، می‌توانید به‌طور آزادانه منطقه وسیع زندان را کاوش کنید، دوستان و دشمنانی پیدا کنید که به شما کمک می‌کنند از زندان فرار کرده.

علاوه بر این، سلاح‌های مختلفی در بازی گنجانده شده که می‌توانید برای مقابله با زندانبانان از آن‌ها استفاده کنید.

دانلود بازی Prison Escape

Prison Escape
undefined

Prison Escape

سازنده: Words Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: 38 مگابایت زبان: undefined

Twist Crush


امتیاز در گوگل پلی: 4.8امتیاز در اپ استور: --سبک: آرکید

Twist Crush بازی بسیار ساده‌ای است و در آن فقط باید در زمانی مناسب، انگشت خود را به چپ یا راست بکشید. با این حال، تجربه آن به همین سادگی نخواهد بود و چالش‌ها و موانع بسیار زیادی سد راه شما قرار دارند که باید از آن‌ها دوری کنید.

از جمله نکات مثبت این بازی کم حجم می‌توان به گرافیک سه‌بعدی آن اشاره کرد و همچنین صداگذاری آن نیز بسیار آرام بخش است. به همین دلایل، Twist Crush ممکن است به بازی اعتیادآوری بعدی شما تبدیل شود که در هر مکان و زمانی بخواهید آن را تجربه کنید.

مراحل بازی بسیار رنگارنگ هستند و رنگ توپ‌های خود را نیز می‌توانید تغییر دهید.

دانلود بازی Twist Crush

Twist Crush
undefined

Twist Crush

سازنده: Candy Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: 29 مگابایت زبان: undefined

City Car Driver 2020


امتیاز در گوگل پلی: 3.9امتیاز در اپ استور: --سبک: مسابقه‌ای

City Car Driver 2020 تجربه رانندگی در یک دنیای جهان باز را به بازیکنان ارائه می‌کند. دنیای بازی هیچ قانون خاصی ندارد و در آن می‌توانید با ماشین و موتورهای مختلف رانندگی کنید و حتی خودروهای دیگران را سرقت کنید! وسایل نقلیه زیاد و متنوعی در بازی وجود دارد که باعث می‌شود تجربه آن لذت بیشتری داشته باشد.

در دنیای گسترده بازی کارهای بسیار زیادی می‌‎توان انجام داد. به عنوان مثال علاوه بر ماموریت‌ها، می‌توانید با ماشین خود از روی موانع مختلف پرش کنید و با انجام آن‌ها جوایزی دریافت کنید.

عناصر بصری بازی نیز هرچند چندان پیشرفته نیستند اما به عنوان یک بازی کم حجم قابل ستایش هستند.

دانلود بازی City Car Driver 2020

City Car Driver 2020
undefined

City Car Driver 2020

سازنده: Mobimi Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: 31 مگابایت زبان: undefined

Monster Shooter Platinum


امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: --سبک: آرکید

Monster Shooter Platinum از جمله بازی‌های اکشن موبایل است که فقط برای اندروید منتشر شده و می‌تواند به عنوان موردعلاقه بعدی شما تبدیل شود. در آن شما باید در مناطق مختلفی کاوش کرده و هیولاهای آن را پیدا کرده و آن‌ها را نابود کنید. نکته دیگر اینکه گرافیک بازی با وجود حجم بسیار کم، HD است.

بیشتر از 80 مرحله مختلف در بازی وجود دارند و همچنین وجود تعداد زیادی اسلحه و بمب باعث می‌شود تا تجربه Monster Shooter Platinum بسیار سرگرم‌کننده باشد.

همچنین اگر به بازی‌های چند نفره علاقه دارید، این بازی از حالت‌های چند نفره آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند. نکته دیگر اینکه مراحل بازی سناریوهای مختلفی دارند که این امر بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

دانلود بازی Monster Shooter Platinum

Monster Shooter Platinum
undefined

Monster Shooter Platinum

سازنده: Gamelion Studios قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: 12 مگابایت زبان: undefined

Ninja Revenge


امتیاز در گوگل پلی: 4.2امتیاز در اپ استور: --سبک: اکشن

در بازی Ninja Revenge نیز شما نقش یک نینجا را ایفا می‌کنید که به دنبال انتقام مرگ همسرش است و در طول آن باید دشمنان مختلفی را نابود کنید که همسرتان را کشته‌اند.

ماموریت‌های زیادی در بازی قرار گرفته که در طول آن‌ها می‌توانید نینجای خود و سلاح‌های او را ارتقا دهید. همچنین بازی گرافیک بسیار خوبی دارد و می‌توانید آن را روی گوشی‌های با مشخصات بسیار پایین نیز تجربه کنید.

مکانیک‌های بازی نیز برای یک نینجا، بسیار مناسب طراحی شده‌اند و در آن می‌توانید به روی سقف خانه‌های بپرید و روی آن‌ها بدوید و دشمنان خود را با شمشیر بکشید.

در مجموع، Ninja Revenge چیزهای بسیار زیادی برای ارائه دارد و به عنوان یک بازی کم حجم می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

دانلود بازی Ninja Revenge

Ninja Revenge
undefined

Ninja Revenge

سازنده: DIVMOB قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: 17 مگابایت زبان: undefined

Street Fighting 4


امتیاز در گوگل پلی: 4.0امتیاز در اپ استور: --سبک: مبارزه‌ای

برای طرفداران قدیمی سبک بازی‌های Beat"em up، حتما بازی‌های معروفی مثل Streets of Rage یا همان شورش در شهر یک نام آشناست. Street Fighting 4 که از المان‌های بازی مبارزه‌ای مشهور Street Fighter هم الهام گرفته، یک بازی آرکید بزن و برو جلو در همان سبک شورش در شهر است که با گرافیک رنگارنگ، فیزیک خوب و گیم‌پلی آشنا شما را به دل یک مبارزه خیابانی می‌برد. اکشن بازی سریع است و کنترل بازی هم برای یک بازی کم حجم آرکید خوب طراحی شده تا بتوانید انواع و اقسام حرکات و کمبوها را روی حریف پیاده کنید.

دانلود بازی Street Fighting 4

Street Fighting 4

Street Fighting 4

سازنده: ArcadeFighting قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.5 مگابایت زبان:

بازی Grand Gangsters 3D


بازی کم حجم
امتیاز در گوگل پلی: 4.2امتیاز در اپ استور: --سبک: اکشن

اگر دوست دارید یک بازی کم حجم در سبک GTA روی گوشی همراهتان داشته باشید Grand Gangsters می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. در این بازی می‌توانید مثل یک شهروند خلافکار از دست پلیس فرار کنید، ماشین بدزدید و یا گنگسترهای دیگر را با دست خالی یا اسلحه از بین ببرید.

اگر هم دوست دارید یک رانندگی قانونمند را تجربه کنید و کمی با آرامش در شهر بچرخید، با سیستم رانندگی این بازی می‌توانید تقریبا به راحتی این کار را انجام دهید.

دانلود بازی Grand Gangsters 3D

Grand Gangsters 3D

Grand Gangsters 3D

سازنده: Doodle Mobile Ltd. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21 مگابایت زبان:

بازیElite Killer: SWAT


بازی کم حجم
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: --سبک: اکشن

یک بازی شوتر که تقریبا تمام استانداردهای این سبک را در موبایل برآورده کرده و آن را به یکی از گزینه‌های خوب این لیست تبدیل می‌کند. به عنوان یک عضو آموزش دیده از گروه SWAT شما به انواع مسلسل‌ها، اسلحه‌های اسنایپ و نارنجک‌های متنوع مجهز می‌شوید تا برای مبارزه با تبهکارانی که قصد برهم زدن آرامش را در دنیا دارند مبارزه کنید.

بازی به صورت مرحله‌ای است و هر قسمت در یک لوکیشن جدید اتفاق می‌افتد. علاوه بر این قابلیت بازی آنلاین و محلی هم برای Elite Killer: SWAT در نظر گرفته شده است.

دانلود بازی Elite Killer: SWAT

High School Gang

High School Gang

سازنده: Italic Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 19 مگابایت زبان:

West Gunfighter


 بهترین بازی های کم حجم
امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: --سبک: اکشن

غرب وحشی سوژه‌ای است که برای خیلی‌ها با نام Red Dead Redemption گره خورده و اکثر بازی‌های این سبک هم به نحوی از مکانیزم و گیم پلی آن تقلید کرده اند. West Gunfighter هم از همان سبک و سیاق استفاده می‌کند و در آن می‌توانید در بخش زیادی از تجربه روزانه یک گاوچران سهیم شوید مثلا شکار کنید، ماموریت‌های مختلف را به انجام برسانید، جایزه بگیرید و با راهزن‌ها دوئل کنید.

اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید اسب خود را زین کرده و فقط از سواری در بیابان‌های وحشی لذت ببرید.

دانلود بازی West Gunfighter

West Gunfighter

West Gunfighter

سازنده: Candy Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 22 مگابایت زبان:

High School Gang


بهترین بازی کم حجم اندروید
امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: --سبک: اکشن

یک بازی با تمی متفاوت که از بازی Bully راکستار الهام گرفته و باید در آن با جرم و جنایت در مدرسه مقابله کنید. شما یک دانش‌آموز انتقالی هستید که برای ایستادن در مقابل قلدرها و خلافکاران مدرسه انتخاب شده و باید از حقوق دانش‌آموزانی که مورد زورگویی قرار می‌گیرند دفاع کنید. بازی تقربیا در سبک دنیای باز است و با جرخیدن در مدرسه می‌توانید ماموریت‌های مختلف انجام دهید.

کاراکتر شما قابلیت آپگرید هم دارد و مثلا با تجهیز کردن او به دستکش بوکس قدرت مشت شما در بازی بیشتر می‌شود.

دانلود بازی High School Gang

High School Gang

High School Gang

سازنده: Italic Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 20 مگابایت زبان:

بازی The Paradox


امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: --سبک: معمایی

پارادوکس را هنوز تجربه نکرده‌اید؟ نگذارید سبک گرافیکی بازی گول‌تان بزند، همین الان پارادوکس را دانلود کرده و ببینید وقتی از یک عنوان سخت، خوب و خلاقانه ایرانی حرف می‌زنیم منظورمان دقیقا چیست. در پارادوکس کنترل دو کاراکتر را به صورت همزمان دارید که عکس جهت یکدیگر و به صورت وارونه حرکت می‌کنند. بنابراین اگر روی یکی از فلش‌ها کلیک کرده یا دکمه پرش را فشار دهید، دو شخصیت سیاه و سفید داستان با هم واکنش نشان می‌دهند.

دانلود بازی The Paradox

The Paradox

The Paradox

سازنده: Indie Planet قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15.4 مگابایت زبان:

بازی Swipe Brick Breaker


امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.3سبک: آرکید

در یک دوره کوتاه بازی‌های آرکید شبیه به BBTAN محبوبیت خیلی زیادی پیدا کردند و Swipe Brick Breaker یکی از آن بازی‌هایی بود که ایده جدیدی نداشت ولی به خاطر رابط کاربری ساده خود و نیاز بازار به عناوین مشابه، توانست نه فقط در مارکت‌های خارجی بلکه بین بازیکن‌های ایرانی هم به محبوبیت زیادی برسد. همانند بقیه بازی‌های هم سبک در اینجا نیز باید توپ‌ها را به سمت جسم‌ها پرتاب کنید و آن‌ها را از بین ببرید. با هر پرتاب نیز مربع‌ها به پایین می‌آیند و هر وقت که به خط سیاه رنگ برسند، خواهید باخت.

دانلود بازی Swipe Brick Breaker

Swipe Brick Breaker

Swipe Brick Breaker

سازنده: Monthly 23 قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 65 / 20 مگابایت زبان:

بازی به دور مریخ


امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: --سبک: تفننی

به دور مریخ یکی از استانداردترین بازی‌های ایرانی است. از آن عناوینی که حتی در سخت‌گیرانه‌ترین حالت ممکن هم ایراد گرفتن از بازی کار ساده‌ای نیست و تقریبا همه‌چیز سر جای خودش قرار دارد. در هر مرحله از به دور مریخ، سیاره‌ای وجود داشته و بازی هم سنگ‌هایی به شما می‌دهد.

حالا باید این اجرام آسمانی را به گونه‌ای پرتاب کنید تا آن‌ها هنگامی که وارد فضای جاذبه سیاره می‌شوند، بدون برخورد به هم به دور سیاره بچرخند.

دانلود بازی به دور مریخ

به دور مریخ

به دور مریخ

سازنده: فن افزار قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.6 مگابایت زبان:

بازی Dr. Driving 2


امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.5سبک: مسابقه‌ای

اگر به دنبال تجربه ماشینی با گرافیک بالا هستید، همین الان دور Dr. Driving 2 را خط بزنید و در مقاله «بوی تند آسفالت؛ با بهترین بازی های رانندگی موبایل آشنا شوید» به دنبال جایگزین بگردید.

بازی همانند قسمت قبلی بیشتر تمرکزش را روی گوشی‌های ضعیف‌تر گذاشته و با ارائه مجموعه‌ای از حالت‌های گیم پلی مختلف سعی کرده سرگرم‌کننده ظاهر شود. هدفی که Dr. Driving 2 بهتر از گذشته توانست به آن دست پیدا کند.

دانلود بازی Dr.

Driving 2

Dr. Driving 2

Dr. Driving 2

سازنده: SUD Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 52.8 / 18.7 مگابایت زبان:

بازی TigerBall


امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.6سبک: آرکید

استفاده درست از پتانسیل‌های گوشی همیشه هیجان انگیز بوده و یکی از مسائلی که باعث شده Tigerball به محبوبیت برسد، ترکیب درست قابلیت‌های صفحه لمسی و مکانیزم‌های گیم پلی بازی است. در هر مرحله از این بازی کم حجم باید به کمک انگشت خود توپ را پرتاب کنید و آن را به درون نقطه مشخصی بیاندازید.

اگر هم خواستید سرعت توپ افزایش پیدا کند، کافیست انگشت‌تان را با قدرت بیشتری بکشید.

دانلود بازی TigerBall

Tigerball

Tigerball

سازنده: Laxarus قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 84/32 مگابایت زبان:

بازی hocus


امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.3سبک: پازل

یکی از مانیومنت ولی‌ترین تجربه‌های ممکن؛ بین بازی‌هایی که مانیومنت ولی را به عنوان منبع الهام خود هدف قرار داده‌اند، هیچکدام به اندازه hocus خوب نیستند. بازی در عین آنکه شباهت‌هایی با ساخته «آس‌تو گیمز» (Ustwo Games) دارد، در عین حال با سادگی‌های درستش توانسته هویتی مستقل به خودش ببخشد. در اینجا نیز معماها پر پایه خطای دید بنا شده‌اند و هر مرحله باید سعی کنید مربع بازی را به نقطه قرمز رنگ برسانید.

دانلود بازی hocus

hocus.

hocus.

سازنده: gamebra.in قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 31.9 / 22 مگابایت زبان:

بازی BLUK


امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: 4.7سبک: پازل

BLUK همان چیزی است که بازی‌های کچ اپ باید باشند. عنوانی با وجود سادگی‌های زیادش آزادی عمل بیشتری نسبت به بقیه عناوین رکوردی داده و با رنگ بندی جذاب و موسیقی دلنشینش هم بعضی جاها می‌تواند آرامش بخش ظاهر بشود.

در این بازی کم حجم کنترل مکعب سیاهی را دارید و باید با کشیدن انگشت خود به عقب، او را به ستون های بعدی پرتاب کنید. نکته مثبت اینجاست که با رد کردن تعداد مشخصی ستون، قدرت‌های جدیدی را به دست می‌آورید.

دانلود بازی BULK

BLUK

BLUK

سازنده: Deepak Madathil قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 27 مگابایت زبان:

بازی Spingun


امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: --سبک: آرکید

اگر پارادوکس را تمام کردید و همچنان عطش‌تان برای بازی‌های سخت کم نشده بود، به عنوان گزینه بعدی نیم نگاهی به Spingun داشته باشید. بزرگترین جذابیت Spingun به چگونگی حرکت شخصیت اصلی برمی‌گردد.

در بازی دو فلش پایین صفحه وجود دارد و نکته اینجاست با این فلش‌ها تنها باید فضاپیمای جنگی‌تان را حرکت دهید، بلکه با همان‌ها هم باید تیراندازی کنید. اما چگونه؟ اگر هر دو فلش را نگه دارید، فضاپیما تیر می‌زند. Spingun به خاطر کنترل متفاوت خود یکی از تحسین برانگیزترین عناوین سال 2016 گوشی لقب گرفت.

دانلود بازی Spingun

SPINGUN

SPINGUN

سازنده: Fermenter Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21 مگابایت زبان:

بازی Stickman Dismount


امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: --سبک: شبیه سازی

Stickman Dismountبازی عجیبی است. نه به خاطر ویژگی‌های گیم‌ پلی‌اش، بلکه به این خاطر که تجربه آن لذت بخش بوده و سرگرم‌تان می‌کند.

در این بازی کم حجم کسی را نجات نمی دهید، با دشمنی هم مبارزه نمی کنید. در واقع تنها وظیفه شما پایان دادن به کار استیکمن محبوب خواهد بود؛ با استفاده از وسیله های مختلفی که دارید، شخصیت داستان را شکنجه دهید و اگر او بیشترین آسیب را ببیند امتیاز بیشتری به دست می آورید.

دانلود بازی Stickman Dismounting

Stickman Dismounting

Stickman Dismounting

سازنده: ViperGames قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 23.7 مگابایت زبان:

بازی High Risers


امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.6سبک: آرکید

مهمترین علت موفقیت High Risers پوشش یکی از بزرگترین نقاط ضعف عناوین رکوردی است؛ در بازی هر چه قدر که پیش می‌روید همچنان با چالش‌های متفاوتی رو‌به‌رو می‌شوید و به همین خاطر بازی توانسته تازگی‌اش را حفظ کند. در این بازی کم حجم اندروید شخصیت داستان هر طبقه مسیر مستقیمی را حرکت کرده و تنها وظیفه شما این است تا با کلیک روی صفحه، او را به طبقات بالا‌تر ببرید.

البته مراقب باشید به پایین نیافتد.

دانلود بازی High Risers

High Risers

High Risers

سازنده: Kumobius قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 35.2 / 19.8 مگابایت زبان:

Brick Game


امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.5سبک: آرکید

اگر دستگاه‌های بازی قدیمی که در ایران با نام «آتاری دستی» شناخته می‌شدند را به خاطر بیاورید یا تجربه استفاده از آن‌ها را دارید، احتمالا بدانید که بازی‌های سرگرم کننده زیادی را شامل می‌شدند.

اگر از پیچیدگی بازی‌های مدرن خسته شده‌اید و دوست دارید به زمان‌های ساده بازگردید، بازی Brick Game برای شما طراحی شده تا بازی‌های آتاری دستی را روی گوشی خود اجرا کنید. در این مجموعه که تمام بازی‌های آن به دهه 1990 برمی‌گردد، با 19 بازی مختلف با سطوح و کنترل‌های مختلف مواجه هستیم که شامل بازی‌هایی مانند مار، تانک، خانه‌سازی (Brick Puzzle) و موارد دیگری می‌شود.

همچنین برای ایجاد حس رقابت، می‌توانید با کمک اپلیکیشن‌های ارتباطی امتیازهای خود را با سایر دوستان یا اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید.

دانلود بازی Brick Game

Brick Game

Brick Game

سازنده: PerseusGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 58/13 مگابایت زبان:

Mekorama


امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 4.7سبک: پازل

اگر از طرفداران بازی‌های پازل هستید، باید Mekorama را تجربه کنید. یک بازی کم حجم کاملا چالش برانگیز و اعتیاد آور که در آن کنترل یک ربات کوچک دوست داشتنی را در دست دارید و باید پازل‌های پیچیده سه بعدی را حل کنید.

هرچند بازی حجم بسیار کمی دارد، اما از نظر جلوه‌های بصری بسیار خوب طراحی شده و همچنین موسیقی متن آن بسیار آرامش بخش است و تجربه Mekorama را به عنوان یک بازی پازل کامل می‌کند.

علاوه بر این، می‌توانید نمای سه بعدی خود را با استفاده از ابزار داخلی بازی طراحی کنید و آن را با سایر بازیکنان جهان به اشتراک بگذارید.

  • بهترین بازی های جالب دخترانه اندروید

در نهایت نیز باید به این موضوع اشاره کرد که برای تجربه Mekorama به اینترنت نیازی ندارید و بازی کاملا به صورت آفلاین تجربه می‌شود. همچنین بازی به مرور زمان آپدیت می‌شود. برای مثال آخرین به‌روزرسانی آن چند ماه قبل منتشر شده که طی آن 10 مرحله جدید به بازی اضافه و برخی مشکلات آن برطرف شده است.

دانلود بازی Mekorama

Mekorama

Mekorama

سازنده: Martin Magni قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 20/10 مگابایت زبان:

2048


امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 3.9سبک: پازل

احتمالا با بازی 2048 آشنایی داشته باشید، بازی پازل کلاسیکی که سال‌ها قبل در فضای مجازی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت.

2048 یک بازی ریاضی ساده است که در آن باید اعداد درون صفحه را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک عدد بزرگتر ایجاد شود. هر حرکت شما روی این تخته شطرنجی ۴×۴ ساده یک کاشی جدید را به تخته اضافه می‌کند و به همین ترتیب بازی پیچیده‌تر و البته سخت‌تر می‌شود.

همانطور که احتمالا از نام آن مشخص است، زمانی در بازی برنده خواهید شد که یک کاشی با عدد 2048 روی تخته تولید شود. پس از رسیدن به عدد 2048، همچنان می‌توانید به بازی ادامه دهید تا به امتیازات بیشتری برسید.

همچنین زمانی که دیگر هیچ حرکت قانونی قابل اجرا نباشد، بازی به پایان می‌رسد و باید دوباره از ابتدا آن را شروع کنید.

2048 یک بازی کاملا ساده است، بنابراین فضای زیادی را روی گوشی شما اشغال نمی‌کند که البته تجربه آن بسیار اعتیادآور است.

دانلود بازی 2048

2048

2048

سازنده: Androbaby قیمت: رایگان به همراه پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 135/2.6 مگابایت زبان:

Robot Wants Kitty


امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.4سبک: پازل - معمایی

Robot Wants Kitty یک بازی بسیار کم حجم و سرگرم کننده است که احتمالا همه کاربران از آن لذت خواهند برد. در این بازی پلتفرمر کلاسیکِ دوست داشتنی و بامزه شما نقش یک ربات مکانیکی تنها را ایفا خواهید کرد که بسیار تنها است و تمام تلاش خود را می‌کنید تا به گربه برسد و خود را از تنهایی خارج کند.

هدف شما در بازی این است که به ربات کمک کنید تا به گربه برسد اما هر مرحله از بازی توسط معماهای پیچیده‌ای طراحی شده و در طول آن باید از لیزرهای خطرناک دوری کنید، از دشمنان فرار کنید و کارهای بسیار زیادی را انجام دهید که برخی از آن‌ها بسیار چالش برانگیز هستند.

با پیشرفت، مراحل بازی نیز سخت و سخت‌تر می‌شوند و همچنین باید ربات خود را تقویت کنید تا توانایی‌های او نیز افزایش پیدا کند تا بتوانید به هدف خود برسید.

Robot Wants Kitty یک بازی کم حجم بسیار عالی و سرگرم کننده است که در اواقات فراغت می‌توانید خود را با تجربه آن روی گوشی اندروید یا iOS سرگرم کنید.

دانلود بازی Robot Wants Kitty

Robot Wants Kitty

Robot Wants Kitty

سازنده: Raptisoft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 15.8/9.1 مگابایت زبان:

Modern Sniper


امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: --سبک: شوتر

بازی Modern Sniper از Candy Mobile یک گزینه عالی برای طرفداران بازی‌های شوتر و تیراندازی محسوب می‌شود که برای بازی‌های بزرگتری مانند پابجی یا فورتنایت، فضای کافی ندارند.

به عنوان یک بازی کم حجم که زیر 50 مگابایت از فضای داخلی گوشی شما را اشغال می‌کند، Modern Sniper گرافیک بسیار عالی و طیف گسترده‌ای از سلاح‌های واقعی را برای انتخاب بازیکنان ارائه می‌کند. همچنین در بازی بیش از 50 ماموریت مختلف و 6 نقشه منحصر به فرد وجود دارد که هرکدام از آن‌ها چالش‌های متفاوتی را شامل می‌شوند.

مکانیک‌های گیم پلی بازی نیز بسیار ساده هستند، بنابراین در کوتاه مدت می‌توانید دشمنان خود را نابود کنید.

  • بهترین بازی های استراتژیک جدید اندروید

اگر به دنبال یک بازی شوتر و تفنگی هستید که بدون اشغال کردن فضای داخلی گوشی شما، بتوانید از آن و نابود کردن دشمنان، آن هم با تفنگ‌های تک تیرانداز لذت ببرید، Modern Sniper برای شما ساخته شده است.

دانلود بازی Modern Sniper

Modern Sniper

Modern Sniper

سازنده: Candy Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:

ZigZag


امتیاز در گوگل پلی: 3.9امتیاز در اپ استور: 4.3سبک: آرکید

اگر به دنبال بازی‌های کم حجم هستید، احتمالا باید تمام بازی‌های Ketchapp را نصب کنید. این توسعه دهنده بازی‌هایی مانند Stick Hero، 2 Cars و موارد بسیار زیاد دیگری را منشتر کرده که حجم اکثر آن‌ها زیر 50 مگابایت است و البته بازی‌های شگفت انگیزی هستند. بازی ZigZag نیز یکی از بهترین‌های این سازنده محسوب می‌شود که با حجم بسیار کم خود، تجربه سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌کند.

تنها مکانیزم بازی، ضربه زدن روی نمایشگر است و با هر ضربه شما جهت توپ تغییر پیدا خواهد کرد و باعث می‌شود تا به سمت راست یا چپ برود.

در هر مرحله، توپ در مسیر پیچیده و نامطمئنی قرار می‌گیرد و هدف شما این است که او را در این مسیر کنترل کنید و علاوه بر جمع آوری جواهرات موجود در مسیر، از اطراف به پایین سقوط نکنید. در نهایت، هرچه جلوتر بروید، امتیاز بالاتری نیز خواهید داشت.

شاید در نگاه اول بازی ساده به نظر برسد، اما تجربه آن به مرور زمان می‌تواند سخت شود و البته سیستم امتیازدهی آن می‌تواند حس رقابت را در بین شما و دوستانتان ایجاد کند.

دانلود بازی ZigZag

ZigZag

ZigZag

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 131/40 مگابایت زبان:

No Humanity – The Hardest Game


امتیاز در گوگل پلی: 4.7امتیاز در اپ استور: 4.5سبک: آرکید

اگر از بازی‌های بسیار پیچیده و سخت مانند Super Meat Boy لذت می‌برید، احتمالا No Humanity – The Hardest Game برای شما ساخته شده باشد و شما را ناامید نخواهد کرد. بازی به قدری سخت است که در برخی موارد حتی 15 ثانیه زنده ماندن در آن نیز چالش‌های زیادی به همراه دارد.

در بازی No Humanity - The Hardest Game ماجرا از این قرار است که شما تنها بازمانده جهان پس از نابودی زمین هستید و در آن برای زنده ماند باید از تمام موانع عبور کنید اما همه چیز به همین سادگی نخواهد بود! در کمتر از چند ثانیه تمام صفحه بازی از انواع آیتم‌ها مانند گلوله، لیزر و هیولاها پر می‌شود و شما باید سفینه خود را در بین آن‌ها کنترل کنید و تا جایی که می‌توانید زنده بمانید.

همچنین در این بازی کم حجم و متفاوت که دارای حالت‌های آنلاین و آفلاین است، امکان خرید سفینه‌های جدید و ارتقا آن‌ها را نیز خواهید داشت که با انجام این کار، تا حدی شانس زنده ماند خود را افزایش خواهید داد.

دانلود بازی No Humanity - The Hardest Game

No Humanity - The Hardest Game

No Humanity - The Hardest Game

سازنده: Sweaty Chair Studio قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 188/53 مگابایت زبان:

The Last Vikings


امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.7سبک: نقش آفرینی

بازی‌های مستقل طرفداران خاص خود را دارند.

The Last Vikings نیز یکی از بازی‌های ایندی یا مستقل محسوب می‌شود تجربه منحصر به فردی را ارائه می‌کند و یک بازی ماجراجویی بسیار جذاب است.

در بازی The Last Vikings باید به عنوان یک وایکینگ تمام ماجراجویی‌ها ممکن را انجام دهید. می‌توانید در دریاهای خطرناک به قایقرانی بپردازید، روستاهای دیگر را غارت کنید و برای مردم سرزمین خود شکوه و عظمت به ارمغان بیاورید. همچنین می‌تواند برای مقابله با هجوم حملات دشمنان یا موجودات افسانه‌ای، ارتش، قایق، قهرمانان و سلاح‌های قدرتمند خود را بسازید.

طراحی بازی به سبک عناوین رترو و کلاسیک انجام شده است و احتمالا به همین دلیل در گوگل پلی و اپ استرو حجم بسیار کمی دارد، اما همچنان از نظر طراحی و ساخت یک بازی بسیار خاص محسوب می‌شود.

دانلود بازی The Last Vikings

The Last Vikings

The Last Vikings

سازنده: Springloaded Ltd.

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 102/50 مگابایت زبان:

Paper Wings


امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 3.4سبک: آرکید

بازی Paper Wings به خوبی ثابت کرده است که اگر مفهوم درست و مجموعه ابزار مناسب برای ساخت یک بازی را داشته باشد، انتشار آن با حجم 25 مگابایت نیز کافی است!

گیم پلی بازی چندان متفاوت و کاملا منحصر به فرد نیست. در این بازی باید با پرواز کردن پرنده‌های خود که تعداد بسیار زیاد و متنوعی از آن‌ها در بازی وجود دارد، سکه‌ها و آیتم‌های مختلف را جمع آوری کنید و تا جایی که می‌توانید به پرواز خود ادامه دهید. با این وجود، گیم پلی ساده آن می‌تواند بسیار اعتیادآور باشد و همچنین طراحی و گرافیک بسیار زیبا باعث شده تا Paper Wings یک بازی کم حجم زیبا محسوب شود.

Paper Wings از جمله بازی‌های متفاوت و بسیار خاص موبایل محسوب می‌شود که حجم بسیار کمی دارد و در زمان‌های کوتاه، مانند انتظار در ایستگاه مترو می‌تواند باعث سرگرم شدن شما شود.

دانلود بازی Paper Wings

Paper Wings

Paper Wings

سازنده: Fil Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 31/20 مگابایت زبان:

Bottle Flip 3D


امتیاز در گوگل پلی: 4.0امتیاز در اپ استور: 4.5سبک: تفننی

در سال‌های گذشته و البته پس از شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن بسیاری از انسان‌ها، ویدیوهایی در سرتاسر اینترنت وایرال شد که در آن‌ها، افراد مختلف تلاش می‌کنند تا با پرتاب کردن بطری کاری کنند تا به طور دقیق و صاف قرار بگیرد.

این ویدیوها به قدری زیاد شدند که در شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها به عنوان «چالش بطری آب» یاد می‌شود.

در بازی کم حجم Bottle Flip 3D نیز باید با ضربه زدن روی نمایشگر، تلاش کنید تا بطری به طور دقیق و صاف روی اجسام مختلف قرار بگیرد.

بازی اتاق‌های مختلفی را شامل می‌شود که در آن‌ها باید روی اجسام مختلفی مانند مبل‌ها، میزها، قفسه‌ها و موارد بسیار زیاد دیگری بپرید و البته از سقوط کردن بطری خود جلوگیری کنید. نکته عجیب دیگر اینکه با جمع آوری سنگ‌های قیمتی می‌توانید بطری‌های مختلف جدیدی را باز و خریداری کنید.

دانلود بازی Bottle Flip 3D

Bottle Flip 3D

Bottle Flip 3D

سازنده: tastypill قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 272/75 مگابایت زبان:

Real Bike Racing


امتیاز در گوگل پلی: 4.2امتیاز در اپ استور: 4.0سبک: مسابقه‌ای - رانندگی

اگر موتورسواری را به ماشین سواری ترجیح می‌دهید، احتمالا Real Bike Racing با وجود حجم بسیار کم و گرافیک قابل قبول خود شما را راضی نگه خواهد داشت.

در بازی بیش از 10 موتور سیکلت وجود دارد که می‌توانید برای انجام مسابقات از آن‌ها استفاده کنید و حتی می‌توانید مسابقات خود را در چندین مسیر مختلف انجام دهید. کنترل‌های بازی نیز نسبتا ساده هستند و اگر تجربه بازی‌های مسابقه‌ای را داشته باشید، احتمالا به راحتی بتوانید موتور سیکلت خود را برانید و در مسابقات پیروز شوید.

  • بهترین بازی های ماشینی و رانندگی اندروید
  • اگر فضای کافی برای نصب و اجرا بازی‌های مسابقه‌ای فوق‌العاده مانند Asphalt 8 Airborne را ندارید، بهتر است Real Bike Racing را تجربه کنید که با حجم بسیار کمی می‌تواند یک تجربه منحصر به فرد را برای شما به همراه داشته باشد.

    دانلود بازی Real Bike Racing

    Real Bike Racing

    Real Bike Racing

    سازنده: Italic Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
    سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 253/21 مگابایت زبان:

    Ketchapp Winter Sports


    امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.4سبک: ورزشی

    ورزش‌های زمستانی شامل رشته‌های مختلفی می‌شود که تجربه آن‌ها هیجان و چالش مربوط به خود را دارد.

    Ketchapp که در این لیست بازی ZigZag را نیز از آن‌ها معرفی کرده بودیم، در بازی Ketchapp Winter Sports تمام ورزش‌های زمستانی را جمع آوری کرده تا بازیکنان به شیوه‌ای کاملا سرگرم کننده و البته با حجم بسیار کم آن‌ها را تجربه کنند.

    بازی شامل رشته‌های مختلفی از جمله اسنوبرد، اسکی پرش، اسکی روی یخ و رشته‌های بسیار زیاد دیگری می‌شود که می‌توانید آن‌ها را به صورت انفرادی تجربه کنید یا با دوستان خود انجام دهید و با دیگران رقابت کنید.

    همچنین با برنده شدن در این بازی‌ها می‌توانید امتیاز کسب کنید تا برای ورزشکاران خود لباس و تجهیزات تازه‌ای خریداری کنید.

    دانلود بازی Ketchapp Winter Sports

    Ketchapp Winter Sports

    Ketchapp Winter Sports

    سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
    سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 31/63 مگابایت زبان:

    سوالات متداول کاربران درباره کم حجم‌ ترین بازی های  اندروید و iOS

    بهترین بازی های کم حجم اندروید کدام ها هستند؟

    بین بازی های کم حجم اندرویدی بازی های بسیار زیبا و سرگرم کننده ای وجود دارد. از جمله این بازی ها می توان به hocus ،Tigerball ،Dr. Driving 2 و… اشاره کرد.

    بهترین بازی های کم حجم iOS کدام ها هستند؟

    برای iOS بازی های کم حجم بسیار فراوان و جذابی وجود دارد که بهترین آن مانند High Risers ، Spingun، BLUK و… هستند.

    کم حجم ترین بازی ها اندروید و iOS کدام ها هستند؟

    بازی های کم حجم و مهیج بسیار زیادی در دنیای اینترنت وجود دارد که از کم حجم ترین آن ها می توان به Street Fighting 4، Grand Gangsters 3D، West Gunfighter اشاره کرد.

    <>
    .

    .


    بازنشر از : دیجیاتو


    نمایندگی بوتان تهران