«مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور و با سابقه‌ی محصولات اپل ضمن مخالفت با ادعای جدید این شرکت مبنی بر کاهش تولید سری آیفون ۱۴ به دلیل تقاضای کم می‌گوید که طبق تحقیقات او، این همان چیزی ا

1401\07\07 19:13:26


کو: گزارش کاهش تولید آیفون ۱۴ اپل عجیب است!

«مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور و با سابقه‌ی محصولات اپل ضمن مخالفت با ادعای جدید این شرکت مبنی بر کاهش تولید سری آیفون ۱۴ به دلیل تقاضای کم می‌گوید که طبق تحقیقات او، این همان چیزی است که اپل در طی این مدت برای آن برنامه‌ریزی کرده است

«مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور و با سابقه‌ی محصولات اپل ضمن مخالفت با ادعای جدید این شرکت مبنی بر کاهش تولید سری آیفون ۱۴ به دلیل تقاضای کم می‌گوید که طبق تحقیقات او، این همان چیزی است که اپل در طی این مدت برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

  • مینگ‌-چی کو: آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۵ پرو قابلیت‌های بیشتری خواهد داشت

پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر اینکه اپل حدود ۶.۷ درصد از تولیدات خود را برای آیفون ۱۴ کاهش می‌دهد، برخی از تحلیلگران این ادعا را زیر سوال بردند.

حالا مینگ چی کو تا آنجا پیش می‌رود که این ادعا را «کمی عجیب» می‌خواند. او با انتشار توییتی در این رابطه گفت: « شایعه‌ اینکه اپل برنامه افزایش تولید سری آیفون ۱۴ را به دلیل تقاضای کم متوقف کرده، برای من کمی عجیب به نظر می‌رسد. همانطور که قبلا بررسی کردم، اپل برنامه‌های تغییر تولید از آیفون ۱۴/۱۴ پلاس به آیفون ۱۴ پرو/۱۴ پرو مکس و کاهش قیمت آیفون ۱۳ را داشته، اما من هیچ برنامه‌ای برای افزایش تولید آیفون نشنیدم.»

آیفون 14 اپل

گزارش قبلی ادعا می‌کرد که اپل انتظار داشت تقاضا برای سری آیفون ۱۴ بهتر از نسل قبلی خود باشد، به همین دلیل نیز این شرکت پیش‌بینی‌های فروش خود را در هفته‌های منتهی به عرضه آیفون ۱۴ افزایش داده بود، اما گفته شده که تقاضای واقعی آن‌طور که انتظار می‌رفت بالا نبوده و اپل مجبور شده تا ساخت حدود ۶ میلیون گوشی هوشمند از سری آیفون ۱۴ را برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ متوقف کند.

به گفته‌ی آقای کو، این خبر که اپل برنامه‌ی افزایش تولید جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود یعنی سری آیفون ۱۴ را پس از عدم تحقق تقاضای پیش‌بینی شده متوقف می‌کند صحت ندارد، زیرا او بر این باور است که غول فناوری آمریکایی هرگز تعداد بیشتری از این گوشی‌های هوشمند را سفارش نداده است.

در حقیقت همه‌ چیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده‌ی این شرکت پیش رفته و هیچ نیازی به افزایش تولید سری آیفون ۱۴ نبوده است.

ادعای کاهش سفارش‌ها به طور کلی در مورد کل مدل‌های آیفون ۱۴، یعنی مدل‌های پرو و غیر پرو بود. این تحلیلگر در ادامه‌ی بیان کرده که معتقد است مدل‌های پرو با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران روبرو شده‌اند که اپل تعداد بیشتری از آن‌ها را سفارش داده، اما این نیازی به تغییر در کل برنامه‌ی تولید سری آیفون ۱۴ ندارد. طبق نتایج تحقیقات او، فروش مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

همچنین افزایش سفارش آیفون ۱۴ پرو، ۱۴ پرو مکس و کاهش قیمت سری آیفون ۱۳ می‌تواند کاهش احتمالی سفارش آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را جبران کند.

او در نهایت به تقاضای بسیار کم کاربران نسبت به مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس نیز اشاره کرد و افزود که طبق پیش‌بینی‌های او مجموع فروش گوشی‌های آیفون در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ کاملا عادی خواهد بود و مسائلی نظیر رکود اقتصادی حاکم بر جامعه روی این موضوع تأثیری نخواهد گذاشت. این تحلیلگر در حالی از عادی بودن شرایط فروش گوشی‌های اپل حرف می‌زند که پیش‌تر در خبری گفته شد عواملی مانند تورم، ترس از رکود اقتصادی و جنگ در اوکراین همگی بر تقاضای جهانی برای لوازم الکترونیکی مصرفی تأثیر می‌گذارند.

آیفون 14 اپل

همچنین بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از شرکت بین‌المللی داده (IDC)، انتظار می‌رود بازار فروش گوشی‌های هوشمند امسال با ۶.۵ درصد کاهش به ۱.۲۷ میلیارد گوشی برسد. با این تفاسیر باید منتظر گزارش‌های بعدی اپل باشیم تا ببینیم که شرایط فروش گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش رضایت‌بخش بوده است یا نه.

  • مدل‌های پرو آیفون ۱۴ ممکن است ۶۰ درصد از بازار پرچم‌داران را تصاحب کنند

منبع: Appleinsider

/*/ .

.


بازنشر از : digimag


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر