دوربین ورزشی یا اکشن کمرا نوعی دوربین فیلم‌برداری به شمار می‌رود که در شرایط‌ بسیار سخت مثل باران، گردوغبار، زیر آب، درون گل‌ولای و غیره قادر است لحظات جذاب و بسیار هیجان‌انگیزی ر

1401\09\16 20:04:16


۸ ویژگی مهم که برای خرید دوربین ورزشی باید به آن‌ها توجه کنید

دوربین ورزشی یا اکشن کمرا نوعی دوربین فیلم‌برداری به شمار می‌رود که در شرایط‌ بسیار سخت مثل باران، گردوغبار، زیر آب، درون گل‌ولای و غیره قادر است لحظات جذاب و بسیار هیجان‌انگیزی را به ثبت برساند

دوربین ورزشی یا اکشن کمرا نوعی دوربین فیلم‌برداری به شمار می‌رود که در شرایط‌ بسیار سخت مثل باران، گردوغبار، زیر آب، درون گل‌ولای و غیره قادر است لحظات جذاب و بسیار هیجان‌انگیزی را به ثبت برساند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی ۸ ویژگی کاربردی که هنگام خرید دوربین ورزشی باید آن را مد نظر قرار دهید، بپردازیم. پس اگر قصد خرید این دسته از دوربین‌ها را دارید، با دیجی کالا مگ در این مقاله همراه شوید.

دوربین‌های ورزشی این روزها محبوبیت زیادی بین ورزشکاران و طبیعت‌گردان پیدا کرده‌اند و به یکی از همراهان همیشگی آن‌ها در سفرهایشان تبدیل شده‌اند. این دسته از دوربین‌ها، کاملاً شبیه به دوربین‌های معمولی هستند که عکس و فیلم می‌گیرند، اما برخلاف دوربین‌های معمولی، بسیار جان‌سخت هستند و در برابر ضربات از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند.

همچنین لوازم جانبی این دوربین‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که آن‌ها را به کلاه ایمنی، دسته موتورسیکلت و یا دوچرخه، سینه و یا هر قسمت دیگری از بدنشان متصل کنند و به همراه خود به زیر آب و یا دیگر محیط‌های سخت ببرند.

  • راهنمای خرید بهترین دوربین فیلم‌برداری تا ۲۰ میلیون تومان
خرید دوربین ورزشی از دیجی‌کالا

هنگام خرید دوربین ورزشی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟


خرید یک دوربین ورزشی مناسب ممکن کار سختی باشد، زیرا مواردی زیادی وجود دارد که پیش از خرید باید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به مهم‌ترین فاکتورهای یک دوربین ورزشی ایده‌ آل اشاره خواهیم کرد که لازم است قبل از خرید، با توجه به نیاز و بودجه در نظر گرفته‌ی خود آن‌ها را در نظر بگیرید تا تجربه‌ی خرید بسیار خوبی داشته باشید.

۱. رزولوشن فیلم‌برداری، HD یا ۴K؟

رزولوشن HD، Full HD و ۱۰۸۰p همگی به یک موضوع اشاره می‌کنند و آن هم این است که ویدیوهای ضبط شده با چنین رزولوشن‌هایی را می‌توان در تلویزیون، گوشی‌های هوشمند، یوتیوب، پروژکتورها و رایانه‌ها پخش کرد.

اکثر دوربین‌های ورزشی قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن HD و  Full HD هستند؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید تا بتوانید ویدیوهای باکیفیتی را ثبت کنید. رزولوشن HD یا ۱۰۸۰p به طور کلی وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ را به شما ارائه می‌دهد.

اما رزولوشن‌ ۴K که به عنوان Ultra HD نیز شناخته می‌شود، سطح جدیدی از کیفیت فیلم‌برداری را در اختیار شما قرار می‌دهد. طبیعتاً دوربین‌های ورزشی با رزولوشن ۴K قیمت به مراتب بالاتری نسبت به دوربین‌های با رزولوشن HD و  Full HD دارند، بنابراین اگر فعالیت شما تخصصی بوده و قصد دارید تا ویدیوهایی حرفه‌ای را ثبت کنید، باید قبل از خرید حتما این موضوع را مد نظر خود قرار دهید.

۲.

ضدآب بودن دوربین ورزشی

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب دوربین‌های اکشن این است که می‌توانید آن‌ها را در محفظه‌های ضدآب قرار داده و برای ثبت ویدیوهای هیجان‌انگیز آن‌ها را به زیر آب ببرید. اگر غواص هستید، باید هنگام خرید مطمئن شوید که دوربین ورزشی مد نظر شما می‌تواند در عمقی که در آن غواصی می‌کنید، دوام بیاورد. برخی از دوربین‌های ورزشی می‌توانند تا عمق ۳۰ متری به فعالیت ادامه دهند و برخی دیگر نیز این امکان را برای غواصان تا عمق ۵۰ متری آب فراهم می‌کنند.

۳.

لوازم جانبی همراه دوربین ورزشی

پیش از خرید یک دوربین ورزشی ابتدا باید موارد استفاده‌ی خود از آن را در نظر گرفته تا در نهایت مشخص کنید که به چه لوازم جانبی هنگام خرید آن نیاز خواهید داشت. در ادامه به مهم‌ترین لوازم جانبی یک دوربین ورزشی اشاره خواهیم کرد.

لوازم جانبی مخصوص اتصال دوربین به سر

این لوازم جانبی برای فیلم‌برداری هنگام زیپ‌لاین، کوهنوردی، مسابقات مختلف، موج‌سواری، اسنوبورد، اسکی، غارنوردی و موارد دیگر بسیار عالی هستند.

لوازم جانبی اتصال دوربین به دسته دوچرخه یا موتور

اگر برای دوچرخه‌سواری یا موتورسواری خود به دنبال یک دوربین اکشن هستید، حتما لوازم جانبی اتصال دوربین به دسته موتور یا دوچرخه را در نظر بگیرید. استفاده از دوربین‌های ورزشی هنگام دوچرخه یا موتورسواری می‌تواند ویدیوهای بی‌نظیری را ثبت کند.

لوازم جانبی اتصال دوربین به شیشه جلوی ماشین

با استفاده از این لوازم جانبی به عنوان مثال می‌توانید از سفر با ماشین خود در میان کوه‌ها و مناظر دیدنی فیلم ضبط کنید و یک تایم لپس روی ویدیو بگذارید تا دوستان و خانواده‌تان آن را در قالب یک ویدیوی ۲ دقیقه‌ای سریع و هیجان‌انگیز ببینید.

باید اشاره کنیم که قرار دادن دوربین اکشن هنگام رانندگی روی سر، جز محیط درون خودرو تصویر دیگری را ثبت نمی‌کند. بنابراین بهتر است که لوازم جانبی اتصال دوربین به شیشه جلوی ماشین در این مورد بهره ببرید.

محفظه‌ی ضدآب دوربین

با این جعبه‌های ضدآب به راحتی قادر خواهید بود تا از غواصی خود یا حتی در زیر آب استخر نیز فیلم‌های شگفت‌انگیزی بگیرید.

کنترل از راه دور

استفاده از این لوازم جانبی در ورزش‌هایی که به هر دو دست خود نیاز دارید، بسیار مفید خواهد بود. بنابراین دیگری نیازی نیست به دنبال دکمه‌های دوربین ورزشی خود بگردید و تنها کافی است تا از کنترل از راه دور برای این کار استفاده کنید.

۴.

وضوح تصویر

دوربین‌های اکشن نیز همانند سایر دوربین‌ها قادر به تصویربرداری هستند و پیش از خرید باید بررسی کنید که وضوح تصویر آن‌ها چند مگاپیکسل است. یک گوشی هوشمند معمولی دقت تصاویر حداقل ۸ مگاپیکسلی دارد. با این تفاسیر، بهتر است دوربین‌ مد نظر شما وضوح تصویر کمتر از ۸ مگاپیکسل نداشته باشد تا تصاویر باکیفیتی را ثبت کنید.

۵.

حافظه‌ی داخلی

یکی از نکات بسیار مهمی که هنگام خرید دوربین ورزشی باید به آن توجه کنید، میزان حافظه‌ی داخلی آن است. اگر قصد دارید بیشتر به فیلم‌برداری بپردازید، بنابراین باید دوربینی تهیه کنید که حافظه‌ی داخلی بیشتری داشته باشد و از کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز برای افزایش فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی کند. همچنین نیاز است تا چند کارت حافظه‌ی میکرو SD داشته باشید تا وقتی ظرفیت یک کارت SD پر شد، بتوانید کارت دیگری را جایگزین کنید.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر دوربین اکشن ۴K را انتخاب کنید، ویدیوها با کیفیت بالاتری ضبط می‌شوند و طبیعتاً فضای بیشتری را در دوربین اشغال می‌کنند.

تقریبا می‌توان گفت که یک دقیقه فیلم‌برداری آن هم با استفاده از یک دوربین ۴K به حدود ۴۰۰ مگابایت فضا نیاز دارد. با خرید یک دوربین ورزشی مجهز به حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، می‌توانید با خیال راحت برای حدود ۵ ساعت به فیلم‌برداری بپردازید.

۶. اتصال بی‌سیم وای فای یا بلوتوث

اگر دوربین اکشن مد نظر شما از اتصال بی‌سیم وای فای یا بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، برای انتقال فایل‌ها کمی دچار دردسر خواهید شد و باید آن را با استفاده از کابل و یا رم ریدر به کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود منتقل کنید.

اما اگر در سفر هستید و می‌خواهید عکسی را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید یا چند عکس برای دوستان و خانواده بفرستید، پشتیبانی کردن دوربین شما از اتصال وای فای کار شما را بسیار راحت خواهد کرد.

۷. داشتن لنز Fisheye یا لنز ۳۶۰ درجه

مجهز بودن یک دوربین ورزشی به لنز Fisheye ضروری نیست؛ اما می‌تواند جلوه‌های جالبی به شما بدهد. لنز Fisheye، یک نوع لنز بسیار عریض است که با استفاده از آن می‌توان تصاویر پانوراما ثبت کرد.

این دسته از لنزها حداکثر زاویه دید را به کاربران ارائه می‌دهند.

تبلیغات
نمایندگی زومر
نمایندگی زومر

زومر ایران ارائه دهنده خدمات مشاوره، طراحی، تامین و اجرای اتوماسیون خانگی وتعمیر جگ و درب پارکینگ است.

۸. فریم‌‌ریت دوربین

یک فیلم‌برداری از مجموعه‌ای از تصاویر به وجود می‌آید که به صورت متوالی ثبت شده و با قرار گرفتن کنار یکدیگر، حرکت را به نمایش می‌گذارند. بنابراین سرعت فریم‌ها در ثانیه می‌تواند جلوه‌های متفاوتی به شما بدهد.

نرخ فرم‌ریت استاندارد ۲۴ FPS است. پس اگر به دنبال تولید ویدیوهای اسلوموشن هستید، باید دوربینی را انتخاب کنید که فریم‌ریت بالاتری داشته باشد.

در ادامه به معرفی پرفروش‌ترین دوربین‌های ورزشی فروشگاه دیجی کالا خواهیم پرداخت.


پرفروش‌ترین دوربین‌های ورزشی دیجی کالا


دوربین فیلم‌برداری ورزشی اکن مدل H9R 4K

خرید دوربین ورزشی

دوربین فیلم‌برداری ورزشی اکن مدل H9R 4K با قابلیت‌های عالی و در عین حال قیمت مناسب محبوبیت بسیار خوبی بین کاربران پیدا کرده و به پرفروش‌ترین دوربین اکشن دیجی کالا تبدیل شده است. این دوربین ورزشی امکان فیلم‌برداری به صورت ۴K را به شما می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید ویدیوهای بسیار باکیفیتی را از سفرهای هیجان‌‌انگیز خود ثبت کنید.

این دوربین ضدآب است و غواصان می‌توانند از آن تا عمق ۳۰ متری استفاده کنند.

این محصول از یک نمایشگر LCD با ابعاد ۲ اینچ نیز بهره می‌برد و  زوم تصاویر ۱۵ برابری را ارائه می‌دهد. یک خروجی HDMI و پورت Mini USB روی بدنه‌ی این دوربین ورزشی به چشم می‌خورد که برای انتقال فایل‌ها از دوربین به سیستم یا حتی نمایش آن‌ها روی پروژکتور و نمایشگرهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین اکن مدل H9R 4K همچنین از اتصال وای فای نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربران به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند.

با لوازم جانبی این دوربین که شامل یک جعبه‌ی محافظ ضدآب، یک ریموت وایرلس، یک دسته کمکی فیلم‌برداری، یک سه‌پایه، یک کابل USB، یک پایه شارژر و پایه‌‌ی مخصوص کلاه ایمنی می‌شود، شما قادر خواهید بود تا این دوربین را در هر مکانی نصب کنید.

وزن این دوربین تنها ۶۴ گرم است و استفاده از آن کاربران را خسته نخواهد کرد. دقت تصویربرداری این دوربین ۱۲ مگاپیکسل است و دو باتری لیتیومی ۱۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که به لطف آن‌ها می‌توانید حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه ویدیوی ۴K ضبط کنید.

خرید دوربین ورزشی

شارژ شدن این باتری‌ها نیز به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد و شما می‌توانید از پاوربانک نیز برای این کار بهره ببرید. کنترل از راه دور این دوربین بردی حداکثر سه متری دارد و دستورات شما را اعمال می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های پرشمار این دوربین اکشن محبوب می‌توان به حداکثر سرعت شاتر ۶۰ ثانیه، مجهز بودن به میکروفون داخلی و قابلیت ضبط ویدیوی اسلوموشن اشاره کرد. شما می‌توانید این دوربین اکشن را از فروشگاه دیجی کالا خریداری کنید.

خرید دوربین فیلم‌برداری ورزشی اکن مدل H9R 4K از دیجی‌کالا

دوربین فیلم‌برداری ورزشی مدل SQ11

کمرا

این دوربین اکشن امکان فیلم‌برداری با کیفیت (Full HD (1920*1080 را برای کاربران فراهم می‌کند و وزن حدود ۱۵ گرمی آن جابه‌جایی آن را بسیار آسان کرده است. شما می‌توانید این دوربین را روی دوچرخه، کوادکوپترها، ماشین و دیگر وسایل ورزشی متصل کرده و با آن‌ها ویدیوهای بسیار جذاب و خاطره‌انگیزی را ثبت کنید.

دوربین فیلم‌برداری ورزشی مدل SQ11 از فناوری دید در شب نیز بهره می‌برد و زاویه دید ۱۲۰ درجه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

یک باتری با ظرفیت ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت به عنوان منبع انرژی این دوربین تعبیه شده که تقریبا ۱۰۰ دقیقه شارژدهی را به کاربران ارائه می‌دهد. این دوربین قادر به تصویربرداری نیز است و تصاویر ثبت‌شده‌ی آن دقتی ۱۲ مگاپیکسلی دارند. کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز در این محصول قابل استفاده است.

از متعلقات این دوربین ورزشی می‌توان به کابل USB-AV و پایه نگهدارنده ۳۶۰ درجه همراه آن اشاره کرد.

دوربین فیلم‌برداری ورزشی مدل SQ11 در فروشگاه آنلاین دیجی کالا برای شما در دسترس است.

خرید دوربین فیلم‌برداری ورزشی مدل SQ11 از دیجی‌کالا

دوربین فیلم‌برداری ورزشی اسپرت مدل SP-264

خرید دوربین ورزشی

از دیگر دوربین‌های اکشن پرفروش فروشگاه دیجی کلا می‌توان دوربین فیلم‌برداری ورزشی اسپرت مدل SP-264 را نام برد. این دوربین حداکثر قابلیت فیلم‌برداری HD را به کاربران ارائه می‌دهد و آن‌ها می‌توانند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی با این دوربین ورزشی ثبت کنند. این دوربین ضدآب است و می‌توان تا عمق ۳۰ متری آب از آن استفاده کرد.

همچنین امکان فضای ذخیره‌سازی این دوربین با بهره‌گیری از کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز وجود دارد.

این دوربین اکشن زوم ۴ برابری را ارائه می‌دهد و مجهز به نمایشگر ۱.۵ اینچی LCD نیز است. دوربین ورزشی SP-264 از یک باتری ۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می‌برد و کاربران به لطف آن قادرند تا حدود ۷۰ دقیقه به فیلم‌برداری و ثبت تصاویر بپردازند. حدود ۱۷ قلم نیز لوازم جانبی در جعبه‌ی این محصول قرار دارد که شما می‌توانید از آن‌ها در مکان‌های دلخواه استفاده کنید.

از جمله دیگر مشخصات دوربین فیلم‌برداری ورزشی اسپرت مدل SP-264 باید به وزن ۱۲۵ گرمی، بلندگوی داخلی و حسگر CMOS آن اشاره کرد.

کاربران علاقه مند می‌توانند این دوربین ورزشی را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا خریداری کنند.

خرید دوربین فیلم‌برداری ورزشی اسپرت مدل SP-264 از دیجی‌کالا

دوربین فیلم‌برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 10

خرید دوربین ورزشی

دوربین‌های گوپرو نیازی به تعریف ندارند. مدل Hero 10 گوپرو از سنسور ۲۳ مگاپیکسلی برای تصویربرداری و پردازنده جدید G2 بهره می‌برد که نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری را ارائه خواهد داد. این دوربین ضدآب است و می‌توان تا عمق ۱۰ متری آب از آن استفاده کرد.

یکی از بارزترین قابلیت‌های این دوربین پیشرفته می‌توان به امکان فیلم‌برداری ۵K، ۴K و ۲.۷K آن اشاره کرد و این یعنی گوپرو دست کاربران را برای ثبت لحظات جذاب و هیجان‌انگیز با بهترین کیفیت و رزولوشن ممکن حسابی باز گذاشته است.

این محصول به یک نمایشگر ۱.۵ اینچی LCD مجهز شده که می‌تواند به صورت زنده تصاویر ثبت شده را به کاربران نشان دهد. ابعاد تصویر خروجی دوربین گوپرو مدل Hero 10 در دو حالت ۱۶:۹ و ۴:۳، قابل تنظیم است. لنز این دوربین از حالت واید نیز بهره می‌برد و فیلم‌ها و عکس‌های ثبت شده را با فرمت‌های JPEG و RAW ذخیره می‌کند.

لرزشگیر دیجیتال HyperSmooth 4.0 این دوربین ورزشی تا حد ممکن لرزش‌ها را خنثی می‌کند تا ویدیوهای شما خراب نشود.

این دوربین از بلوتوث، وای‌فای و پورت‌های خروجی USB-C و HDMI بهره می‌برد و کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو SD فضای ذخیره‌سازی آن را افزایش دهند. انرژی این دوربین از سمت یک باتری ۱۷۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. از دیگر مشخصات این دوربین فوق پیشرفته می‌توان به سه عدد میکروفون با قابلیت کاهش نویز پیشرفته باد، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی و قابلیت اسلوموشن با سرعت ۸X اشاره کرد.

این دوربین در فروشگاه دیجی کالا به فروش می‌رسد.

خرید دوربین فیلم‌برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 10 از دیجی‌کالا

دوربین فیلم‌برداری ورزشی گوپرو مدل MAX

اکشن کمرا

دوربین فیلم‌برداری مدل MAX، یکی دیگر از محصولات پرفروش گوپرو به شمار می‌رود که قابلیت‌های بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. قابلیت تصویربرداری و فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه، بارزترین ویژگی این دوربین است که به لطف دو لنز ۱۸۰ درجه امکان فیلم‌برداری با وضوح ۵K و تصویربرداری با رزولوشن ۵۷۶۰ در ۲۸۸۰ را فراهم کرده است.
این دوربین در واقع نسخه‌ی به‌روزشده‌ی دوربین هیرو ۸ است و به همین دلیل شاهد جمع‌وجور شدن ابعاد و سبک‌تر شدن وزن آن نیز هستیم. شرکت گوپرو از لرزشگیر HyperSmooth در این دوربین استفاده کرده تا همانند یک گیمبال لرزش‌های موجود در فیلم‌ها و تصاویر را خنثی کند.

این دوربین ضدآب است و کاربران می‌توانند تا عمق ۵ متری آب از آن استفاده کنند. شش میکروفون روی این محصول تعبیه شده تا به صورت واضح و شفاف به ضبط صدا به صورت فراگیر بپردازد. همچنین این دوربین از ۱۴ فرمان‌ صوتی نیز پشتیبانی می‌کند.
یک باتری ۱۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این محصول به انجام وظیفه می‌پردازد و قادر است برای ۷۵ دقیقه فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه و یا حداکثر ۱۰۸ دقیقه فیلم‌برداری به‌ صورت عادی دوربین را روشن نگه دارد.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD، پشتیبانی از فرمت ویدئویی HEVC، ورژن جدید قابلیت TimeWarp و صفحه‌نمایش ۱.۷ اینچی اشاره کرد. شما می‌توانید این محصول را از دیجی کالا خریداری کنید.

خرید دوربین فیلم‌برداری ورزشی گوپرو مدل MAX از دیجی‌کالا

سخن پایانی

خرید دوربین ورزشی

در این مقاله به معرفی و بررسی ۸ ویژگی کاربردی که هنگام خرید دوربین ورزشی باید آن را مد نظر قرار دهید، پرداختیم و همچنین در ادامه تعدادی از پرفروش‌ترین دوربین‌های ورزشی فروشگاه آنلاین دیجی کالا را در اختیار شما قرار دادیم. آیا شما هم خرید این دوربین‌ها را به دیگران توصیه می‌کنید یا نظر دیگری دارید؟ بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

  • ۱۰ دوربین عکاسی محبوب در دیجی کالا (۱۶ آذر ۱۴۰۱)
خرید دوربین ورزشی از دیجی‌کالا /*/ .

.


بازنشر از : digimag


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر