معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز اگر بخواهد تجاوزی صورت گیرد و مرز‌های ما تغییر کند و راه‌های چندین هزار ساله اتصال ایران به اروپا را خدشه‌دار کنند، ما حساس هستیم و

1401\07\29 17:32:22


جمهوری آذربایجان اگر بخواهد راه‌ اتصال ایران به اروپا را خدشه دار کند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز اگر بخواهد تجاوزی صورت گیرد و مرز‌های ما تغییر کند و راه‌های چندین هزار ساله اتصال ایران به اروپا را خدشه‌دار کنند، ما حساس هستیم و با این موضوع، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: از مردم آذربایجان و مرزنشینان کمال تشکر را دارم که ما را در برگزاری رزمایش یاری کردند.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه تاریخ آذربایجان یک تاریخ مهم برای مردم است، تصریح کرد: جوانان تاریخ را مطالعه کنند؛ زیرا تاریخ چند سال اخیر کشور بسیار مهم بوده و درس‌های بزرگ را می‌دهد.

تاریخ حکومت صفوی و جنگ چالدران را مطالعه کنید و ببینید هزاران جوان جان خود را به خاطر سرزمین فدا کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: مطالعه تاریخ نشان خواهد داد که چه کسانی دوست و چه کسانی دشمن بودند و چه جنایت‌هایی به مردم شریف انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: جوانان جنگ اول ایران و روس و عهدنامه گلستان را با دقت مطالعه کنند. جنگ‌های عباس میرزا را مطالعه کنید؛ زیرا مطالعه این‌ها برای اینکه برای کشور و مرزهایمان چه تصمیمی بگیریم، بسیار اهمیت دارد.

این مقام ارشد نظامی با تاکید دوباره به مطالعه تاریخ جنگ جهانی دوم و کار‌های پلیدانه انگلیس گفت: اگر به جلفا می‌روید و پل آهنین را می‌بینید، دقیقا همان سه شهید گواه تاریخ هستند.

سردار پورجمشیدیان افزود: در طی جنگ‌های دوران قاجار و قبل و بعد از آن بخش‌های زیادی از کشورمان جدا شده‌اند.

وی به نقش روحانیون و بزرگان و علما در آذربایجان و شکل‌گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: این‌ها حماسه بزرگی هستند که اگر یک جوان فراموش کند با مشکل و حتی گمراهی روبه‌رو خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران در ادامه، نقش خطه آذربایجان در دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار شهید از خطه آذربایجان است؛ این‌ها نباید فراموش شوند؛ زیرا در غیر این‌صورت با گمراهی نسل جدید روبه‌رو خواهیم شد.

وی سپس با اشاره به رزمایش یک هفته‌ای نیرو‌های زمینی سپاه در منطقه ارس گفت: این گوشه‌ای از توانایی نیرو‌های مسلح بود به طوری‌که نیرو‌های مسلح با توکل بر خدا و اتکا به نیرو‌های نخبه خود و تجهیزات به روز بومی در حال خدمت‌رسانی است.

سردار پورجمشیدیان گفت: پهپاد پیشرفته و انتحاری شناسایی و رزمی، انواع موشک، سلاح و تجهیزات و ماشین‌آلات زرهی و رزمی از جمله برنامه‌های این رزمایش بود که به نمایش گذاشته شد که اکثراً برای دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل بود.

وی با تاکید بر اینکه ما امروز متکی به ظرفیت‌های بومی و امکانات داخلی و جوانان کشورمان در حال دفاع از کشور هستیم، گفت: این رزمایش در اوج اقتدار و در منطقه حساس قفقاز و حاشیه رود ارس برگزار شد و چندین پیام داشت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: در این رزمایش اولاً بیش از صد‌ها دستگاه ماشین‌آلات که بخش عظیمی از آن برای خود دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل بود، مورد استفاده قرار گرفت و ثانیاً ستون بزرگ ماشین‌آلات و تجهیزات نظامی که بیش از ۳۰۰ کیلومتر طول این ستون بود به سمت مرز حرکت کرد و با استقبال مردم روبه‌رو شد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مردم منطقه در رزمایش گفت: مردم این منطقه گوسفند قربانی کرده و شیرینی پخش می‌کردند و ما دستبوس این مردم شریف مرزنشین هستیم.

سردار پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: عملیات‌های بزرگی هلی‌برن توسط واحد‌های هوانیروز سپاه پاسداران، عملیات نصب پل بر روی رودخانه، عملیات واکنش سریع، چتربازی، عبور از رودخانه، عملیات بارریزی از عملیات‌های برگزار شده این رزمایش بود.

وی در اعلام پیام این رزمایش خطاب به دوستان و دشمنان کشور گفت: پیام این رزمایش نسبت به دوستان و کشور‌های همسایه پیام دوستی و همکاری و صلح است و نسبت به دشمنان ما که در بخش‌هایی از کشور‌های همسایه ما حضور نحس دارند و می‌خواهند فتنه در کشورمان ایجاد کنند، بدانند که در هر نقطه از این سرزمین که باشند با مشت محکم و گره کرده ما روبه‌رو خواهند شد از این‌رو باید تکلیف خود را مشخص کنند.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: کشور‌های همسایه ادعا کردند که حضور صهیونیست‌ها توهمی است که ایران دارد و ما هم می‌گوییم امیدواریم که این توهم باشد؛ زیرا اگر واقعیت داشته باشد، تبعات حضور رژیم صهیونیستی را خواهند دید و در زمان خودش باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم مرزنشین برای ما مهم است و منافع حیاتی و اقتصادی برای ما مهم بوده و جزو خط قرمز است، گفت: امروز عملا اخطار دادیم که حضور نیرو‌های مسلح در منطقه مرزنشین حاکی از این اهمیت است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: مردم کشور‌های آذربایجان و ارمنستان تهدیدی برای ما نیستند، بلکه همسایه ما هستند، ولی آنچه تهدید است، اتفاقاتی است که آنجا می‌افتد و حضور صهیونیست‌ها و ناتو در آنجاست که ما از کنار این‌ موضوع نخواهیم گذشت.

وی با اشاره به موضوع تغییر مرز‌ها گفت: کشور آذربایجان به دنبال آنچه بود به آن رسید و قره‌باغ آزاد شد و ما هم تبریک گفتیم؛ اما امروز اگر بخواهد تجاوزی صورت گیرد و مرز‌های ما تغییر کند و راه‌های چندین هزار ساله اتصال ایران به اروپا را خدشه دار کنند، ما حساس هستیم و با این موضوع، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

سردار پورجمشیدیان در ادامه با اشاره به شهادت بسیجیان در فتنه اخیر، گفت: شهادت برادر بسیار عزیزم «حسین اوجاقی» را به همه قهرمان تبریک می‌گویم؛ افتخار ما این است که چنین جوانانی سینه سپر کردند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که در خیابان روسری از سر می‌کَنند و بلوا می‌کنند، بدانند که این انقلاب مزیّن به خون هزاران شهید است و با این‌گونه اقدامات، خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: ما ۳۰۰ هزار جوان از دست دادیم؛ حالا با بلوای خیابانی فکر می‌کنید، مردم این انقلاب را رها می‌کنند؟ ما جانمان را فدای سلامت این کشور می‌کنیم و به فدا شدن برای مردم افتخار می‌کنیم.

سردار پورجمشیدیان با تاکید بر اینکه اگر بسیج و پاسداران و مرزبانان نباشند، همین آرامش وجود نخواهد نداشت، گفت: در عراق دیدید که چگونه زنان مسیحی و ایزدی در عراق را به فروش بردند؟ اگر این امنیت برای ایران نبود، شما (هنجارشکنان) را هم به فروش می‌گذارند و برایشان هم مهم نیست که شما اهل کجایید و چه کسی هستید.

. .


بازنشر از : منبع: میزان


نمایندگی بوتان تهران