ابراهیم عزیزی علی نیکزاد هیئت دولت مجلس شورای اسلامی پس از درخواست نماینده مردم

1401\09\23 20:02:04


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تغییر می‌کند؟

پس از درخواست نماینده مردم کرمانشاه برای استعفا از نمایندگی مجلس، زمزمه‌هایی مطرح شده بر این قرار است احتمالا وی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، نامه استعفای ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه از سوی علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

در متن نامه استعفای ابراهیم عزیزی از نمایندگی مجلس شورای اسلامی آمده است، با توجه به نظر رئیس جمهور مبنی بر خدمت در دولت، به همین دلیل استعفا از نمایندگانی مجلس شورای اسلامی را تقدیم می‌کنم. طبق گفته برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قرار است ابراهیم عزیزی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور شود. ناگفته نماند که ابراهیم عزیزی نیز امروز در تذکر شفاهی خود در مجلس تلویحاً این موضوع را تأیید کرد و گفت: بنده همواره خادم مردم و نمایندگان مردم و به دنبال تعامل دولت و مجلس و آرامش و همدلی خواهم بود.

بر اساس ماده ۹۲ آئین نامه داخلی مجلس، بررسی تقاضای استعفای نماینده مجلس به این ترتیب خواهد بود که ابتدا تقاضای استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفا یا نماینده دیگری به تعیین او، تقاضای دفاع خواهد کرد. مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضیِ استعفا حداکثر نیم ساعت است. مخالف یا مخالفین نیز حداکثر نیم ساعت می‌توانند صحبت کنند و پس از آن رأی‌ گیری به عمل می‌آید.

در صورت تصویب تقاضای استعفا مراتب از طریق رئیس مجلس به وزارت کشور اعلام می‌شود تا طبق قانون انتخابات اقدام نماید. به هر صورت باید منتظر ماند و دید آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای استعفای عزیزی از نمایندگی مجلس موافقت می‌کنند یا خیر.. .


بازنشر از : مهر

ابراهیم عزیزی

علی نیکزاد

هیئت دولت

مجلس شورای اسلامی


تولید کارتن و سفارش کارتن