ورزش 3/ دولت مراکش از آدیداس خواست پیراهن‌های تیم ملی الجزایر را دوباره طراحی کند چرا که در طرح آن از نمادهای ملی مراکش استفاده شده است. درحالیکه تنها چند روز از معرفی پیراهن

1401\07\07 23:59:09


تنش بین مراکش، الجزایر و آدیداس به خاطر یک پیراهن

ورزش 3/ دولت مراکش از آدیداس خواست پیراهن‌های تیم ملی الجزایر را دوباره طراحی کند چرا که در طرح آن از نمادهای ملی مراکش استفاده شده است. درحالیکه تنها چند روز از معرفی پیراهن جدید تیم ملی الجزایر می‌گذرد این پیراهن باعث ایجاد تنش بین کشورهای الج

دولت مراکش از آدیداس خواست پیراهن‌های تیم ملی الجزایر را دوباره طراحی کند چرا که در طرح آن از نمادهای ملی مراکش استفاده شده است.درحالیکه تنها چند روز از معرفی پیراهن جدید تیم ملی الجزایر می‌گذرد این پیراهن باعث ایجاد تنش بین کشورهای الجزایر و همسایه‌اش مراکش و شرکت آدیداس شده است.مراکش آدیداس را متهم کرد که در طراحی پیراهن تیم ملی همسایه‌اش الجزایر به نمادهای میراث فرهنگی مراکشی‌ها توهین کرده است.پیراهن جدید تیم ملی الجزایر شش روز پیش رسما از سوی اسپانسر این تیم، آدیداس، رونمایی شد.

وزارت فرهنگ مراکش با انتقاد از پیراهن الجزایری‌‌ها آن را کپی‌برداری صرف از فرهنگ مراکش توصیف کرد.وزارت فرهنگ مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد:" پیراهن تیم ملی الجزایر در واقع سرقت طرح‌واره‌هایی است که از میراث تصویری ما وام گرفته شده. ما این کپی‌برداری صرف را محکوم کرده و امیدواریم واکنش ما هر چه سریعتر جدی گرفته شود".وزارت فرهنگ مراکش در ایمیلی برای کسپر رورستد، مدیرعامل آدیداس، از او خواست هر چه سریعتر طرحی جدید برای پیراهن تیم ملی الجزایر معرفی کند. در این ایمیل ادعا شده که در طراحی پیراهن به شکلی نادرست از نمادها و عناصر فرهنگ بومی مراکش استفاده شده است.

مراکش از آدیداس خواسته حداکثر ظرف دو هفته طرح جدیدی برای پیراهن تیم ملی کشور همسایه‌اش معرفی کند.ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید خبرهای بیشتر درباره ی مراکشالجزایر ۰ نفر در مورد این مطلب نظر داده اند شما چه فکر می کنید ؟ برای ارسال نظر لطفا از طریق اپلیکیشن آخرین خبر اقدام فرمایید تبلیغات خبرهای پیشنهادی. .


بازنشر از : آخرین خبر


برق و روشنایی لاله زار