ورزش 3/ تیم فوتبال جوانان ایران در اولین دیدار دوستانه در برابر تیم ملی اردن در استادیوم ملک عبدالله دوم شهر امان با دو گل شکست خورد. شاگردان صمد مرفاوی برای برگزاری دو بازی دوستا

1401\11\01 21:10:19


تیم‌ملی جوانان ایران؛ صعود آسان نیست!

ورزش 3/ تیم فوتبال جوانان ایران در اولین دیدار دوستانه در برابر تیم ملی اردن در استادیوم ملک عبدالله دوم شهر امان با دو گل شکست خورد. شاگردان صمد مرفاوی برای برگزاری دو بازی دوستانه در برابر تیم ملی اردن راهی شهر امان شده‌اند و دومین دیدار دوستانه دو

تیم فوتبال جوانان ایران در اولین دیدار دوستانه در برابر تیم ملی اردن در استادیوم ملک عبدالله دوم شهر امان با دو گل شکست خورد.شاگردان صمد مرفاوی برای برگزاری دو بازی دوستانه در برابر تیم ملی اردن راهی شهر امان شده‌اند و دومین دیدار دوستانه دو تیم فردا برگزار می‌شود.تیم فوتبال جوانان ایران در اولین بازی نتوانست تاکتیک خود را به حریف دیکته کند و در نهایت با دو گل شکست را پذیرا شد.

جوانان ایران امیدوارند این شکست را در بازی دوم جبران کنند و همانند دیدارهای دوستانه‌ای که در برابر تیم عمان داشتند، خاطره خوبی رقم بزنند و دست‌کم با یک برد به تهران باز گردند.نکته قابل توجه این بازی و این شکست این بود که بازیکنان تیم جوانان ایران را متوجه کرد که صعود به جام جهانی آسان نیست و در رده سنی جوانان حتی کشورهایی که در فوتبال آسیا صاحب سبک و قدرت نیستند، می‌توانند برای صعود تیم ملی مانع ایجاد کنند. تیم جوانان ایران در  مرحله گروهی بازی‌ها که اسفند ماه در تاشکند برگزار می‌شود، با تیم‌های قطر – استرالیا و ویتنام بازی خواهد کرد و در صورت قرار گرفتن در رتبه اول و دوم جدول راهی مرحله یک چهارم نهایی بازی‌ها می‌شود و در صورت پیروزی در این دیدار به جام جهانی صعود خواهد کرد. این بازی و این نتیجه ثابت کرد حریفان ایران در مسیر صعود تنها تیم‌های صاحب نام نیستند و حتی تیم‌هایی که در فوتبال آسیا پر آوازه نیستند، می‌توانند در برابر ایران ارائه‌گر بازی خوبی باشند و به پیروزی برسند.تیم جوانان ایران آخرین بار در سال 2016 با کسب عنوان سومی در جام ملت‌ها به جام جهانی جوانان صعود کرد و در سال 2017 در جام جهانی زیر 20 سال در کره جنوبی تجربه بازی در برابر تیم‌های کاستاریکا – زامبیا و پرتغال را به دست آورد که دستاورد تلاش‌ها در این سه بازی یک پیروزی و دو شکست و عدم صعود به مرحله حذفی مسابقات بود.جام جهانی جوانان در سال 2021 به دلیل کرونا برگزار نشد.

مسابقات در سال 2023 در اندونزی و با حضور 24 تیم برگزار می‌شود و سهمیه آسیا در این مسابقات 4 تیم است. تیم جوانان ایران بعد از جام جهانی 2017 در سال 2019 در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها حذف شد و در سال 2021 با هدایت سیروس پورموسوی به مرحله نهایی جام ملت‌ها و انتخابی جام جهانی صعود کرد که در نهایت این بازی‌ها به بهانه کرونا برگزار نشد و مسابقات جام جهانی هم لغو شد.. .


بازنشر از : آخرین خبر


برق و روشنایی لاله زار