خبر ورزشی/ خولیان آلوارس مهاجم منچسترسیتی و تیم ملی آرژانتین با گل‌های دیدنی که در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کرواسی به ثمر رساند، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. باشگ

1401\09\23 18:19:31


جام‌جهانی. عنکبوتی که دزدیده شد و کنار مسی درخشید!

خبر ورزشی/ خولیان آلوارس مهاجم منچسترسیتی و تیم ملی آرژانتین با گل‌های دیدنی که در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کرواسی به ثمر رساند، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. باشگاه منچسترسیتی در ژانویه ۲۰۲۲ با خولیان آلوارس قرارداد امضا کرد، و حالا با عم

خولیان آلوارس مهاجم منچسترسیتی و تیم ملی آرژانتین با گل‌های دیدنی که در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کرواسی به ثمر رساند، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.باشگاه منچسترسیتی در ژانویه ۲۰۲۲ با خولیان آلوارس قرارداد امضا کرد، و حالا با عملکرد خیره‌کننده‌ای که این ملی‌پوش آرژانتینی در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در بازی مقابل کرواسی از خود نشان داد، به همه ثابت شده که باشگاه چه چیزی در او دیده بود.آلوارس در زمان پیوستن به سیتی تنها پنج بازی ملی در کارنامه داشت و بدون شک خرید او تحت‌الشعاع حضور ارلینگ هالند، که بهترین گلزن انگلیس است، قرار گرفت.

اما تردیدی وجود ندارد که حضور آلوارس در تیم منچسترسیتی به رفع نگرانی هواداران این تیم در پی جدایی سرخیو آگوئرو کمک شایانی کرده است. حالا عملکردهای تماشایی این جوان ۲۲ ساله برای تیم ملی کشورش در جام‌جهانی قطر باید آنها را بیش از پیش هیجان‌زده و خوشحال کرده باشد.مردی که در جام‌جهانی در کنار لیونل مسی می‌درخشد کیست؟ داستانش را در ادامه بخوانید.خولیان آلوارس کیست؟آلوارس متولد ۳۱ ژانویه سال ۲۰۰۰ است و در کوردوبای آرژانتین به دنیا آمد. او مدتی در اتلتیکو کالچین توپ زد و در سال ۲۰۱۶ به ریورپلاته پیوست و در تیم‌های بوکاجونیورز و رئال مادرید هم مدت کمی حاضر شد.

رئالی‌ها به دلیل قوانینی که باشگاه‌های اروپایی را از استخدام بازیکنان خارجی زیر سن قانونی منع می‌کرد، نتوانستند خولیان را به خدمت بگیرند.آلوارس در اکتبر ۲۰۱۸ اولین بازی خود را برای ریورپلاته انجام داد و در ۹۶ بازی برای این باشگاه ۳۶ بار گل زد و ۲۵ پاس گل داد. او در تیم ملی جوانان کشورش خوش درخشید و اولین بازی برای تیم بزرگسالان را در مرحله انتخابی جام‌جهانی مقابل شیلی در ژوئن ۲۰۲۱ انجام داد، و در ماه مارس همان سال اولین گل ملی خود را در بازی مقابل اکوادور ثبت کرد.خولیان آلوارس کجا بازی می‌کند؟آلوارس در ژانویه ۲۰۲۲ به منچسترسیتی پیوست. در حالی که سیتی هالند را به‌عنوان یک مهاجم کامل به خدمت گرفت، آلوارس هم می‌تواند در تمامی پست‌های خط حمله بازی کند.

پپ گواردیولا او را در کنار هالند به کار گرفته و کمی عقب‌تر به‌عنوان شماره ۱۰ بازی می‌کند. آلوارس بی‌رحمی‌ای که با آن گواردیولا را تحت‌تأثیر قرار داده بود پیش از شروع فصل لیگ برتر نشان داد؛ وقتی که به‌عنوان بازیکنی تازه‌وارد از ریورپلاته آمده بود و ۱۲ دقیقه پس از حضورش در دیدار جام خیریه مقابل لیورپول در جریان شکست ۳-۱ تیمش گلزنی کرد.آلوارس گفت: «همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکردم را در تمرینات ارائه دهم. من نشان داده‌ام که می‌توانم در پست‌های مختلف برای باشگاه‌هایم و تیم ملی بازی کنم.

می‌توانم راه‌حل‌های مختلفی ارائه دهم و می‌خواهم تمام تلاشم را برای کمک به تیم انجام بدهم.»از آلوارس تاکنون استفاده زیادی در تیم نشده اما در شبی که هالند در پیروزی ۶-۰ مقابل ناتینگام فارست هت‌تریک کرد، آلوارس دو گل به ثمر رساند. گواردیولا گفت: «مهم نیست که او گل نزند چون همیشه شانس گلزنی دارد. در تمرینات می‌بینیم که او چقدر سریع و باهوش است.

همه تیترها به هالند اختصاص داده می‌شوند و به خاطر آمار و ارقام هالند این نکته را به خوبی درک می‌کنم. اما من در تور پیش‌فصل هم گفته بودم که این بازیکن واقعا خوب است. او قدرت و فشار ما بر تیم مقابل را به شدت افزایش می‌دهد.»منچسترسیتی برای خولیان آلوارس چقدر پرداخت کرد؟مبلغ ۱۴ میلیون پوند (۱۷٫۳ میلیون دلار) که سیتی برای آلوارس پرداخت کرده، بیشتر شبیه به سرقت است، چرا که به نظر می‌رسد ارزش این بازیکن خیلی بیشتر از چنین رقمی باشد.

سیتی اصولاً خوب خرج می‌کند و برای امثال هالند و جک گریلیش مبالغ هنگفتی پرداخت کرده، اما خرید آلوارس سرمایه‌گذاری کم‌ریسکی به نظر می‌رسد و سیتی از این خریدش هم نتایج خیلی خوبی بدست آورده است.گواردیولا قبل از بازی با فارست گفت: «او بسیار متواضع و مثبت است. همه در مورد ارلینگ صحبت می‌کنند، اما آلوارس استثنایی است.»نام مستعار خولیان آلوارسیکی از اولین موضوعاتی که از آلوارس پس از انتقالش به سیتی پرسیده شد، نام مستعارش بود. او توضیح داد: «از چهار پنج سالگی به من «عنکبوت» می‌گفتند.

به ندرت کسی مرا خولیان صدا می‌کند، بنابراین خیلی راحت‌تر است که همه من را عنکبوت صدا کنند.»پدر خولیان در مصاحبه خانوادگی جزئیات بیشتری را عنوان کرد. او گفت: «گرفتن توپ از او برای همه سخت بود. انگار او بیشتر از دوتا پا دارد.

خیلی کوچک بود و با توپ آنقدر سریع می‌دوید که هیچکسی نمی‌توانست از او توپ بگیرد. از همان موقع بود که به او عنکبوت می‌گفتند.». .


بازنشر از : آخرین خبر


تعمیر پکیج دیواری