خبر ورزشی/ تیم پرسپولیس در حال حاضر (بدون احتساب عیسی آل کثیر) ۵ بازیکن در اختیار دارد که توانسته‌اند در دربی و مقابل استقلال گلزنی کنند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری دربی و

1401\09\16 19:07:38


دربی‌بازان پرسپولیس را بهتر بشناسید

خبر ورزشی/ تیم پرسپولیس در حال حاضر (بدون احتساب عیسی آل کثیر) ۵ بازیکن در اختیار دارد که توانسته‌اند در دربی و مقابل استقلال گلزنی کنند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری دربی و به خاطر هیجان و حساسیت‌های زیادی که همواره در درازای تاریخ فوتبال ایران

تیم پرسپولیس در حال حاضر (بدون احتساب عیسی آل کثیر) ۵ بازیکن در اختیار دارد که توانسته‌اند در دربی و مقابل استقلال گلزنی کنند.با نزدیک شدن به زمان برگزاری دربی و به خاطر هیجان و حساسیت‌های زیادی که همواره در درازای تاریخ فوتبال ایران سایه خود را بر این دیدار افکنده است، این بار بر آن شدیم تا از زاویه‌ای دیگر به این دیدار نگاه کنیم.

اینکه کدام بازیکنان فعلی پرسپولیس سابقه گلزنی به استقلال را در کارنامه دارند.۱- امید عالیشاه؛ کاپیتان پرسپولیس هم گلزنی و هم طعم اخراج مقابل استقلال را در یک روز تجربه کرده است! یکشنبه دوم آذرماه سال ۱۳۹۳ آخرین دیدار نیم فصل اول لیگ برتر چهاردهم ۱۸ در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد که با پیروزی قرمزپوشان به پایان رسید.ابتدا سجاد شهباززاده شماره ۱۰ استقلال طلسم چهار بازی بدون گل سرخابی‌ها را در دقیقه ۴۴ شکست اما محمد نوری در دقیقه ۷۴ و عالیشاه در دقیقه ۸۱ دروازه آبی‌ها را باز کردند تا پرسپولیس تا این لحظه برنده دربی هفتاد و نهم باشد.جالب آن که در دقیقه ۸۱ امید عالیشاه با ضربه سر گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. اما به دلیل شادی پس از گل و درآردن پیراهن کارت زرد دوم را دریافت کرد و از میدان اخراج شد!۲- سروش رفیعی؛ روز ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ اولین تجربه حضور سروش رفیعی در دربی تهران، به رویایی‌ترین شکل ممکن برای این بازیکن آغاز شد.او خیلی زود با یک ضربه تماشایی دروازه حریف را باز کرد و برای اولین بار از زمان پیوستن به پرسپولیس، موفق به گلزنی با پیراهن این تیم شد. شادی گل سروش،  به فریادها و اشاره‌هایی به لوگوی باشگاه پیوند خورد تا یک هفته بعد از عملکرد استثنایی در برابر تراکتورسازی، رفیعی در آستانه رقم‌زدن یک روز باشکوه دیگر برای هواداران پرسپولیس قرار بگیرد.

لحظات رویایی پسر تکنیکی برانکو اما دوام چندانی نداشتند و خیلی زود، نیمه قرمز ورزشگاه آزادی در بهت  وسکوت غرق شد. فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی ۳ گل به پرسپولیس زدند تا گل دقیقه ۹۳ سید جلال حسینی تنها مرهمی بر زخم شکست ۳ بر۲ قرمزها مقابل آبی ها باشد.۳- مهدی عبدی؛ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۳ به قول پرسپولسی ها یک بچه مدرسه ای از کلاس درس آمد، به استقلال گل زد و رفت!  مهدی عبدی را تا قبل از بازی رفت استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم لیگ نوزدهم، کسانی می‌شناختند که به طور جدی فوتبال پایه را دنبال می‌کنند و واقعا چند نفر در عالم هواداری و رسانه توجهشان روی مسابقات رده پایه است؟ عبدی سال گذشته آقای گل رده سنی امیدهای ایران شد اما در پایان فصل توسط پرسپولیس به لیگ یک و تیم بادران رفت.با آمدن گابریل کالدرون، پرسپولیس در جذب بازیکنان جدیدش تغییر ایدئولوژی داد و مرد آرژانتینی تقریبا تمام جوانانی که در یکی دو فصل گذشته در این تیم بودند را کنار گذاشت و جا را برای بازیکنان جدیدتر باز کرد. مهدی عبدی یکی از این بازیکنان بود که در ابتدای فصل و با کمی دشواری به پرسپولیس بازگشت و وقتی کالدرون چند روز قبل محمدامین اسدی را از لیست خارج کرد شانس بیشتری برای بازی کردن پیدا کرد اما واقعیت این است که حتی خاص‌ترین کارشناسان و آنالیزورها هم نمی‌توانستند حدس بزنند که امیرروستایی در لیست هجده نفره قرار نگیرد و در حالی که اسامی مطرحی روی نیمکت هستند او بتواند مرد اول تیمش لقب بگیرد.کالدرون دو تعویضش را انجام داده و همه در انتظار تعویض سوم او هستند.

گزارشگر بازی جواد خیابانی دست به پیش بینی می‌زند و اسامی را پشت هم می‌گوید: «عالیشاه، نادری و ربیع خواه؛ کدامیک به بازی خواهند آمد» و پاسخ کالدرون این بود: هیچکدام. ساعت دقیقه ۸۰ بازی را نشان می‌دهد و مرد آرژانتینی آخرین تعویضش را یک سورپرایز است رو می‌کند. او وحید امیری ستاره ملی پوشش را از زمین بیرون می‌آورد و به جای آن اسامی مطرحی که دارد یک جوان هجده ساله به میدان می‌فرستد.

جوانی که یک دقیقه بعد اولین لمس توپ خودش را تبدیل به گل برتری پرسپولیس کرد تا یک شبه ره شهرت صد ساله را طی کند.مهدی عبدی البته یک سال و اندی بعد در جدال با استقلال محمود فکری نیز در دقیقه ۵۱ دروازه استقلال را در دیداری باز کرد که با تساوی ۲ بر۲ به پایان رسید. مهدی عبدی با زدن ۲ گل در حال حاضر بهترین گلزن پرسپولیس در دربی است!۴- وحید امیری؛ آچارفرانسه پرسپولیس هم که در جام جهانی فرصت بازی پیدا نکرد یکی از گلزنان تاریخ دربی است. او در همان بازی روز ۲۲ دی ماه سال ۱۳۹۹ برابر استقلال محمود فکری گل دوم پرسپولیس را در دقیقه ۶۶ زد و اگر نبوغ مهدی قایدی نبود چه بسا همان گل سه امتیازی می‌شد اما بازی با تساوی ۲ بر۲ به پایان رسید.امیری هم یکی از با تجربه‌ترین شاگردان یحیی گل محمدی و هم گلزن دربی است.۵- علی نعمتی؛ آخرین گلزن پرسپولیسی دربی علی نعمتی است.

مدافع کم حرف و بی حاشیه پرسپولیس که در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم بهترین گلزن تیمش لقب گرفت. شاید مهم‌ترین گل نعمتی در دقیقه ۳۸ بازی برگشت مقابل استقلال به ثمر رسید که اگر از سوی رودی ژستد تلافی نمی‌شد، پرسپولیس می‌توانست حتی به عنوان قهرمانی برسد. گفته می‌شود به واسطه همان سابقه گلزنی، علی نعمتی از شانس بالایی برای بازی برابر استقلال در روز ۲۹ آذرماه جاری برخوردار است.نکته؛ یکی دیگر از گلزنان دربی عیسی آل کثیر است.

مهاجمی‌که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ گلی سه امتیازی به استقلال زد و باعث پیروزی یک برصفر پرسپولیس شد. این مهاجم خوزستانی که با پرسپولیس تمرین می‌کند هنوز قراردادش را با این تیم رسمی‌نکرده و چنانچه عضو این تیم شود یکی از گلزنان دربی است که البته شاید شانسی برای بازی در ترکیب پرسپولیس در دربی پیش رو نداشته باشد. آل کثیر هنوز به آمادگی لازم نرسیده است..

.


بازنشر از : آخرین خبر


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو