ایسنا/ کارشناسان فوتبال ایران بعد از بازی‌های تیم ملی مقابل سنگال و اروگوئه، به بیان تاریک و روشن‌های تیم ملی در این دو بازی پرداختند. تیم ملی فوتبال ایران در نخستین ارد

1401\07\07 21:07:36


عملکرد کی‌روش و تیم ملی فوتبال ایران زیر ذره‌بین کارشناسان

ایسنا/ کارشناسان فوتبال ایران بعد از بازی‌های تیم ملی مقابل سنگال و اروگوئه، به بیان تاریک و روشن‌های تیم ملی در این دو بازی پرداختند. تیم ملی فوتبال ایران در نخستین اردوی تدارکاتی خود زیر نظر کارلوس کی روش در کشور اتریش که به نوعی آخرین اردوی ا

کارشناسان فوتبال ایران بعد از بازی‌های تیم ملی مقابل سنگال و اروگوئه، به بیان تاریک و روشن‌های تیم ملی در این دو بازی پرداختند.تیم ملی فوتبال ایران در نخستین اردوی تدارکاتی خود زیر نظر کارلوس کی روش در کشور اتریش که به نوعی آخرین اردوی این تیم با حضور لژیونرها قبل از جام جهانی به شمار می رفت، دو دیدار تدارکاتی با تیم های اروگوئه و سنگال انجام داد که نتایج حاصله از این دیدار روی کاغذ بسیار خوب و امیدوار کننده است.برتری یک بر صفر شاگردان کی روش در بازی نخست خود مقابل اروگوئه که با تمام ستاره های سرشناس خود پای به زمین مسابقه گذاشته بود، برای بهترین تیم های دنیا از جمله مدعیان قهرمانی هم نتیجه مطلوبی به شمار می‌رود.از طرفی تیم ملی در دومین بازی خود مقابل سنگال که به جز چند بازیکن مصدوم، سایر ملی‌پوشان سرشناس خود را در اختیار داشت و با گل به خودی توسط مدافع ایران، به تساوی یک بر یک دست یافت تا در این دیدار هم حداقل روی کاغذ مقابل قهرمان آفریقا به تساوی یک بر یک دست یابد.کسب یک برد و یک مساوی مقابل اروگوئه و سنگال نتیجه مطلوبی به شمار می‌رود اما نمایش دو دیدار از دیدگاه فنی، حاوی نکاتی است که کارشناسان فوتبال ایران این مساله را بررسی کرده‌اند.بازی‌های تدافعی و استفاده از رویکرد گذشته کارلوس کی‌روش در دوره حاضرٰ مهم‌ترین نکته از دیدگاه کارشناسان بود که برخی آن را به منزله یک نقطه قوت و برخی هم از دید منفی به آن نگاه کرده‌اند.چراغپور: کی‌روش همان تفکرات گذشته را دارد که کافی نیستجلال چراغپور، مدرس فوتبال ایران از منتقدان بازگشت کی روش به ایران است که سبک بازی تیم او را زیر سوال می‌برد.

او گفت: همان تفکر گذشته در بازی ایران حاکم است که سامان قدوس توپ را بگیرد و با ضد حمله سریع توپ را به خط حمله برساند. مهدی ترابی تا شش قدم عقب بیاید و در خدمت دفاع کردن و ضد حمله زدن باشد. «بنشین عقب» یا «در قیف عقب بازی کن» یا «عقب بکش»، «حمله سریع» انجام بده و اگر در یک سوم دفاعی صاحب توپ شدی، «ضد حمله» بزن،  تاکتیک تیم ملی است.او از این رویش دفاع نمی‌کند و اعتقاد دارد این سیستم ایران را به مرحله بعد نمی‌برد: این فرمول سنتی شده و زمانش گذشته است؛ برای هشت سال پیش مدرن و فوتبال ما که برنامه‌ای در زمین نداشتیم، مدرن بود اما امروز و بعد از ۱۰ سال این برنامه اشکالات زیادی در دنیا دارد و دیگر این را بازی نمی‌کنند.

همه تیم‌ها در فوتبال امروز در نیمه دفاعی حریف بازی می‌کنند اما ما در نیمه دفاعی خودمان می‌مانیم.درخشان: در حمله و دفاع خوب بودیمحمید درخشان، کارشناس فوتبال که از منتقدان سبک بازی کارلوس کی‌روش است، بعد از دو بازی اخیر تیم ملی به تمجید از کار تیمی ایران پرداخت: بازی خوب و قابل قبولی را از ایران دیدیم. ایران هم در ایجاد موقیعت و هم دفاع بسیار خوب کار کرد. در کارهای دفاعی همه بازیکنان به خوبی شرکت داشتند و وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام می‌دادند.

در بحث کارهای هجومی هم، نفرات به کارهای هجومی به خوبی اضافه می‌شدند و ما چند فرصت خوب را دیدیم که ایران به دست آورد. در خط حمله بعد از تعویض آزمون با طارمی، عملکرد خط حمله ایران بهتر شد و ارسال‌ پاس‌ها را در خط جلوی ایران بیشتر دیدیم. هم سامان قدوس و هم کریم انصاری‌فرد پاس‌های بسیار خوبی ارسال می‌کردند و دقیقا روی همین تاکیک و ضربه تمام کننده طارمی به گل رسیدیم.نامجومطلق: به کی روش و تیم ملی نمره قبولی می‌دهممجید نامجومطلق، کارشناس فوتبال ایران عقب افتادن ایران جلوی سنگال و بازگشت به بازی را یک نقطه روشن می‌داند و می‌گوید: با توجه به تاکتیکی که کی‌روش انتخاب می‌کند و سعی می‌کند تیمش اول گل نخورد و بعد از فرصت‌ها استفاده کند، دوست داشتم شرایطی رخ بدهد که تیم ملی گل بخورد و بعد ببینیم فرم و شکل بازی تیم چطور تغییر خواهد کرد.

این بازی‌ها تدارکاتی است و به همین خاطر من دوست داشتم ببینم وقتی از حریف عقب باشیم، شکل بازی چطور خواهد شد. همین اتفاق هم در بازی سنگال رخ داد و تیم ملی آزمون خوبی را پشت سر گذاشت و توانست به بازی برگردد. خیلی مهم بود در این شرایط هم تیم را محک بزنیم و خوشبختانه تیم خیلی خوب و موفق عمل کرد.

کی‌روش دنبال این است که ابتدا تیم ملی گل نخورد و بعد روی ضدحملات به حریف گل بزنیم. در دو بازی اروگوئه و سنگال هم کی‌روش همین روش را دنبال کرد و سعی داشت مالکیت توپ را به حریف بدهد و فضا را از حریف بگیرد. ما در این سیستم خوب کار کردیم و به حریف کمتر فرصت دادیم و سعی کردیم فضاها را با تعداد نفرات بیشتر پوشش بدهیم و اجازه موقعیت‌ سازی به حریف ندهیم.

می‌توان به کی‌روش و تیم ملی نمره قبولی داد. تیم ما در چهارچوب تفکرات کی‌روش بسیار خوب کار کرد.. .


بازنشر از : آخرین خبر


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی