ضربات ایستگاهی و شوت از پشت محوطه؛ یحیی این یک ماه دشوار را اینگونه بدون مهاجم و با موفقیت سپری کرد.

1401\11\01 20:01:09


یحیی مهاجم جدید پرسپولیس را معرفی کرد!

ضربات ایستگاهی و شوت از پشت محوطه؛ یحیی این یک ماه دشوار را اینگونه بدون مهاجم و با موفقیت سپری کرد.

در شب بازی حساس دربی مقابل استقلال بود که خبر عجیب جدایی یورگن لوکادیا از پرسپولیس منتشر شد.

مهاجم باتجربه و صاحب نام قرمزپوشان که فصل را فوق‌العاده آغاز کرد و خیلی زود رتبه اول جدول آقای گلی را به خود اختصاص داد. در فصل تابستان، پرسپولیس تلاش زیادی برای جذب مهاجم کرد و در نهایت در اواخر پنجره تابستانی بود که لوکادیا بالاخره به ترکیب قرمزپوشان اضافه شد و همین تاخیر باعث شد او در هفته های ابتدایی نتواند در بین بازیکنان پرسپولیس حاضر شود.

لوکادیا در همان چند هفته حضور در ترکیب تیم جدیدش نیز نشان داد از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می تواند در مسابقات حساس، سرنوشت یک بازی را رقم بزند. اما این بازیکن مشهور به یکباره تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفته و در دشوارترین مقطع دست یحیی گل محمدی را خالی گذاشت.

علی‌رغم این بحران ناخواسته نیز پرسپولیس در هفته های اخیر نتایج درخشانی گرفته و حالا با اقتدار و فاصله ای قابل توجه با رقبا، در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد.

1782692

نبود یک مهاجم نوک و هدف در ترکیب پرسپولیس، افت غیرمنتظره مهدی عبدی و البته مصدومیت های تکراری شیخ دیاباته باعث شد یحیی گل محمدی در یک ماه اخیر روش های تازه و متفاوتی را برای باز کردن دروازه حریفان انتخاب کند. از دربی برابر استقلال این تغییر تاکتیکی در ترکیب قرمزپوشان ایجاد شد و آنها در اولین مسابقه با این بحران بزرگ، دو بار و روی ضربات ایستگاهی توسط مهدی ترابی و ضربات سر دقیق گولسیانی به گل رسیده و در نهایت از شکست مقابل رقیب دیرینه در دقایق پایانی فرار کردند.

1793655

دفاع متراکم و چند لایه پیکان اجازه نداد شاگردان یحیی گل محمدی برابر تیم مجید حسینی به گل برسند و ارسال های متوالی این تیم در نهایت منجر به خلق گل نشد. در دیدار مقابل گل گهر اما پرسپولیس از یک روش عرف و متداول دیگر در دنیای فوتبال برای گلزنی استفاده کرد. 

1793654

استفاده از توپ های دوم و البته ضربات فوق العاده محمد عمری و سینا اسدبیگی از پشت محوطه جریمه، پیروزی مهم این تیم در سیرجان مقابل گل گهر را رقم زده و یکی از مسابقات حساس و تعیین کننده فصل در کورس قهرمانی را به سود این تیم رقم زد.

1788565

در بازی برابر نساجی جریان بازی کاملا به سود پرسپولیس پیش رفت و تمامی موقعیت های مهم این تیم تبدیل به گل شد.

دانیال اسماعیلی فر که در هفته های اخیر نقشی محوری تر یافته و به وضوح و با فرمان یحیی گل محمدی به حملات پرسپولیس اضافه شد، ستاره تیمش در آن مسابقه بود و با دو بار گلزنی، عامل برتری پرگل قرمزپوشان لقب گرفت.

اما در شرایطی که به نظر می رسید جریان بازی با ذوب آهن نیز گره خورده و این تیم نیز مانند پیکان با دفاع چند لایه و شلوغ کردن خط دفاعی خود قصد دارد با یک امتیاز تهران را به مقصد اصفهان ترک کند، یک بار دیگر ضربات ایستگاهی به داد پرسپولیس رسید. به شکل جالب و برنامه ریزی شده ای، اغلب بازیکنان قرمزپوش در صحنه ارسال یحیی در سمت دیرک اول حضور یافته و مدافعان حریف را به سمت خود کشاندند.

1793653 1793652

در سوی مقابل و در لحظه ارسال دقیق سروش رفیعی، فضا برای سرزنی امید عالیشاه به بهترین شکل فراهم شد و این بازیکن کوتاه قامت بدون مدافع یارگیر و در فضای مناسب، موفق شد با یک ضربه سر دقیق دروازه حریف را باز کرده و سه امتیاز حساس این دیدار را به حساب تیمش واریز کند.

در شرایطی که تا دقیقه 68 به نظر می رسید پرسپولیس قادر به فرار از سد دفاع متراکم ذوب آهن نیست و باز هم غیبت یک مهاجم هدف به وضوح در ترکیب این تیم حس می شود، یک ضربه ایستگاهی دیگر کار را برای تیم یحیی گل محمدی تمام و این یک امتیاز حیاتی را نصیب آنها کرد.

1793651 1793649 1793657 1793658

عیسی آل کثیر به جمع بازیکنان پرسپولیس اضافه شده و اخبار حاکی از احتمال جذب یک مهاجم خارجی دیگر برای ترکیب این تیم در نیم فصل دوم است. تردیدی وجود ندارد که یک تیم برای کسب عنوان قهرمانی به ترکیبی کامل و چند وجهی نیاز دارد و دشوار است با همین شرایط در مسابقات سخت نیم فصل دوم به موفقیت دست یافت. اما یحیی گل محمدی در همین یک ماه سخت و غیرمنتظره نیز ثابت کرده حتی بدون مهاجم نوک کارآمد نیز می تواند در دیدارهایی دشوار و برابر مدعیان نیز نتیجه بگیرد و تنوع تاکتیکی ترکیب پرسپولیس، استفاده از ضربات ایستگاهی و اضافه شدن دیگر بازیکنان به بخش هجومی، آنها را همین حالا تبدیل به جدی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر کرده است.

. .


بازنشر از : منبع: ورزش3


تعمیر پکیج دیواری