1402\05\23 23:35:20


بی طرفی در انتخابات توسط مسئولان بسیار مهم است

اهواز- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز، بی طرفی مسئولان را در انتخابات بسیار مهم اعلام کرد و گفت: استفاده از امکانات، تجهیزات و اعتبارات دولتی به نفع کاندیدای خاص ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صالحی عصر امروز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اهواز اظهار کرد: دستور شروع انتخابات ۱۵ مرداد ماه توسط وزیر کشور اعلام شد، بر این اساس یک فرآیند ۲۰۹ روزه را آغاز کرده‌ایم و تا روز جمعه ۱۱ اسفند ماه که زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است، این فرایند ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو بیان کرد: مطمئناً انتخابات در هر دوره و شرایطی، حساسیت و اهمیت خاص خود را داشته و این دوره نیز قطعاً جز دوره‌های بسیار حائز اهمیت است؛ این اهمیت نه تنها کاسته نشده بلکه افزایش پیدا کرده است. معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز اضافه کرد: این مسئله آنقدر مهم است که در سخت‌ترین شرایط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات تعطیل نشده و به طور میانگین سالانه یک انتخابات را داشته‌ایم که این امر به دلیل اهمیت نقش تأثیرگذار مردم در اداره امور کشور است. صالحی با بیان اینکه مشارکت مردم یکی دیگر از موضوعات مهم در انتخابات پیش‌رو است، تصریح کرد: در این سال‌ها دغدغه‌ای برای مشارکت مردم در انتخابات وجود نداشته زیرا مردم با وجود برخی تنگناهای اقتصادی و برخی محرومیت‌ها اما همیشه در صحنه حضور داشته‌اند به همین دلیل باید شرایطی را فراهم کنیم تا میزان مشارکت افزایش پیدا کند؛ وظیفه ما اجرای انتخابات است و تلاش می‌کنیم تا امانت‌داران خوبی برای آرای مردم باشیم.

وی افزود: بی طرفی در انتخابات توسط مسئولان بسیار مهم است و دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، هیئت نظارت و شورای نگهبان این اهمیت را مطرح خواهند کرد. معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز ادامه داد: استفاده از امکانات، تجهیزات و اعتبارات دولتی به نفع کاندیدای خاص ممنوع است و پیگرد قانونی دارد. صالحی با بیان اینکه تفاوتی که انتخابات امسال نسبت به سال‌های گذشته داشته مرحله پیش ثبت نام بود، عنوان کرد: در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۲۶ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند و در شهرستان اهواز با حوزه‌های فرعی آن مثل حمیدیه، کارون و باوی ۸۶۷ نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز تصریح کرد: بعد از مرحله پیش ثبت نام که از ۱۶ تا ۲۲ مردادماه برگزار شد، مرحله تشکیل هیئت اجرایی است که از ۱۳ مهرماه تشکیل خواهد شد. وی اضافه کرد: پس از آن از ۲۷ مهر تا سوم آبان ماه ثبت نام قطعی انجام خواهد شد؛ بعد از این مرحله، بررسی صلاحیت‌ها توسط مراجع به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود که ممکن است تعدادی از افراد واحد شرایط نباشند که از طریق فرماندار مرکز حوزه انتخابی به آنها اعلام می‌شود، آنگاه شخص می‌تواند اعتراض و شکایت کند. صالحی تصریح کرد: پس از آن مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت استان که ۵۰ روز است، این فرایند تا ۱۶ دی ماه ادامه دارد..

.


بازنشر از : مهر

انتخابات مجلس شورای اسلامی

فرمانداری اهواز

انتخابات مجلس خبرگان رهبری