1401\09\08 20:48:39


خرید ۳۰ هزار تن ماسه برای عملیات راهداری در جاده‌های لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از خرید ۳۰ هزار تن ماسه برای انجام عملیات راهداری در محورهای مواصلاتی این استان هنگام بارش برف خبر داد.

مرتضی شیروانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آماده باش نیروهای راهداری لرستان همزمان با فصل سرما، اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده دارد، موظف است که از ۱۵ آذر ماه در راهدارخانه‌های سطح استان مستقر شود.

وی، عنوان کرد: تجهیز و به روز رسانی ماشین آلات، خرید شن و ماسه، آماده باش ۳۷۰ نیروی راهدار و… از جمله اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در این رابطه است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، بیان داشت: در این راستا مانور طرح زمستانه راهداری، پلیس راه، هلال احمر استان و فوریت‌های پزشکی نیز برگزار خواهد شد. شیروانی با اشاره به وجود گردنه‌های برف گیر در استان لرستان با توجه به شرایط توپوگرافی آن، گفت: در حال حاضر ۳۸ راهدارخانه در سطح محورهای مواصلاتی اصلی، فرعی و بخش‌های لرستان فعال هستند.

وی، افزود: علاوه بر اینها، دو راهدارخانه نیز در آزاد راه خرم آباد- بروجرد و دو راهدارخانه در آزاد راه خرم آباد- پل زال فعال هستند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تاکید کرد: به گردانه‌های «زاغه»، «رازان»، «زالیان» و… که از گردنه‌های برف گیر استان هستند، توجه ویژه ای داریم. شیروانی، از خریداری هفت هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه برای عملیات راهداری در محورهای مواصلاتی استان در هنگام بارش برف خبر داد..

.


بازنشر از : مهر

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان

مرتضی شیروانی

راهداری