1401\11\19 06:23:04


دولت خود را برای رسیدگی به مشکلات مردم موظف می‌داند

تبریز-استاندار آذربایجان‌شرقی گفت : دولت مردمی، عدالت‌محور و مبتنی بر مبانی و ارزش‌های انقلاب، خود را به پیگیری مشکلات مردم موظف می‌داند.

عابدین خرم روز سه‌شنبه در شورای اداری آذربایجان شرقی که در شهرستان محروم چاراویماق برگزار شد، افزود: ما خدمات گذشته در پرتو انقلاب اسلامی را زیرسئوال نمی‌بریم اما نباید مثل گذشته قول‌هایی بدهیم که به آنها عمل نشود.

وی همچنین با تبریک چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به برخی مشکلات چاراویماق اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های مغفول شهرستان باید به فعلیت تبدیل شده و خدماتی در تراز مردم شهرستان به آنان عرضه شود. وی ادامه داد: ظرفیت این شهرستان در حوزه کشاورزی و معدن بالاست اما تا وقتی که شهرک صنعتی نباشد، محصولات آن خام و بدون فرآوری به خارج از شهرستان عرضه خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی شهرک صنعتی و شورای معادن در شهرستان طی ۶ ماه آینده با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود و فرماندار هم کارهای آن را قبل از اتمام سال پیگیری و گزارش کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: شورای معادن شهرستان باید به شکل کارشناسی، ظرفیت معادن را با کمک معدنکاران شناسی و عملیاتی کند. به گفته خرم» مهم‌ترین ظرفیت استان بعد از کشاورزی، معدن است و این بخش اگرچه آلایندگی دارد اما در صورت استفاده درست، ارزش افزوده به مراتب بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها خواهد داشت. وی در مورد توسعه شهری چاراویماق نیز بیان کرد: ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر قره‌آغاج اضافه می‌شود که می‌تواند در دو یا سه نقطه و بر اساس بررسی‌های کارشناسی باشد.

وی همچنین پیگیری اعتبارات قول‌داده شده در بخش دامپروری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: رفع مشکل آب شهرستان نیز از سوی شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب در اولویت قرار گرفته است. استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۶۰۰ طرح نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: در این سفر اعتباری برای طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تخصیص یافت تا طی ۲ سال تمام شوند. «خرم» تاکید کرد: طرح‌های نیمه‌تمام زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی چاراویماق هم باید به بالای ۵۰ درصد برسد تا در سفر دوم رئیس‌جمهور در برنامه اختصاص منابع قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مدارس کانکسی بالای ۱۹ دانش‌آموز استان در پایان سال ۱۴۰۲ باید به طور کامل جمع‌آوری شود و همین موضوع در چاراویماق نیز عملیاتی خواهد شد؛ همچنین در این سفر مصوب شد که اداره فنی و حرفه‌ای در شهرستان مستقر شود زیرا مهارت‌آموزی از ضروریات اشتغالزایی از طریق ارائه تسهیلات کم‌بهره است. استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بیکاری در چاراویماق نباید به معضل تبدیل شود زیرا راهکار اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت بر مبنای زیست‌بوم منطقه وجود دارد. خرم» با تاکید بر اینکه حفظ جمعیت بومی و افزایش جمعیت شهرستان برای دولت مردمی یک اولویت است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت افزایش جمعیت و به دنبال آن جوانی جمعیت است که در این راستا اعطای تسهیلات فرزندآوری نیز در چاراویماق تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این سفر همچنین مصوب شد تا ۲ میلیارد تومان برای خرید دستگاه‌های سونوگرافی و رادیولوژی بیمارستان این شهرستان تخصیص یابد و استخر مورد نیاز شهرستان با تعریف منابع مالی مورد نیاز تا دو سال آینده اجرایی و تکمیل شود. وی با اشاره به اینکه تأمین حقابه شهرستان از سد سهند نیز دنبال می‌شود، بیان کرد: اعتبار لازم برای ایجاد ایستگاه‌های تلویزیونی و ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان تعریف و تأمین می‌شود. وی تاکید کرد: همچنین در این سفر مقرر شد ساخت خانه معلم و باشگاه فرهنگیان از سوی ادارات‌کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان پیگیری شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: جابجایی نیروی انسانی از چاراویماق به شهرهای دیگر نیز خط قرمز ماست. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت جانباختگان زمین‌لرزه ترکیه به این دو کشور دوست و همسایه و مسلمان، افزود: حادثه غمناکی است و برای بازماندگان آنان صبر می‌طلبم.. .


بازنشر از : مهر

عابدین خرم

استانداری آذربایجان شرقی

تبریز