1402\05\23 18:50:54


چگونه در کسب و کار خانگی خود موفق شویم؟

آخرین خبر/ از دیرباز زن ها در کنار مردان به صورت های مختلف در تامین هزینه های خانوار مشارکت داشته اند این امر یا به صورت مستقیم و اشتغال در کارهای مختلف بوده و یا از طریق انجام مشاغل مختلف خانگی.  امروزه نیز با وجود گسترش شهرنشینی و مشاغل اداری بسیاری از بانوان و گاها آقایان اقدام به راه اندازی کسب و کارهای کوچک خانگی می کنند تا بتوانند بخشی از هزینه های خانواده را پوشش دهند.

از دیرباز زن ها در کنار مردان به صورت های مختلف در تامین هزینه های خانوار مشارکت داشته اند این امر یا به صورت مستقیم و اشتغال در کارهای مختلف بوده و یا از طریق انجام مشاغل مختلف خانگی. امروزه نیز با وجود گسترش شهرنشینی و مشاغل اداری بسیاری از بانوان و گاها آقایان اقدام به راه اندازی کسب و کارهای کوچک خانگی می کنند تا بتوانند بخشی از هزینه های خانواده را پوشش دهند.

اما چطور می شود در این مسیر موفق تر ظاهر شد و از فروش در دایره دوستان و خانواده فراتر رفت؟صرفا نظر از ماهیت شغل خانگی شما و اینکه در چه زمینه ای است چند نکته مشترک برای گسترش کار شما قابل ذکر است.1-   بی نام نباشیدمحصول شما تنها با کیفیت فروش نمی رود. یک اسم خوب و با معنا برای محصولتان انتخاب کنید. اسم شما باید علاوه بر زیبایی نام و هم آوایی نشان دهنده محصول شما نیز باشد. همیشه اسم شما بر روی محصول جواب گو نیست.

اسم طولانی انتخاب نکنید تا مشتری شما در اولین نگاه بتواند آن را درک و به یاد بسپارد.2-   به بسته بندی اهمیت دهیدبسته بندی استاندارد و زیبا گامی مهم در جلب نظر مشتری است. وقتی شما محصول شما به صورت فله و بدون بسته بندی باشد اعتبار خود را از دست می دهد. شما برای خرید به طور مثال موادغذایی به محصولات استاندارد و دارای بسته بندی بیشتر اعتماد می کنید تا محصول بی نام و نشان.بسته بندی شما نیاز نیست حتما گران باشد از بسته بندی های آماده ولی مناسب نیز در مرحله اول می توانید بهره ببرید.3-   معرفی نامه محصول دارید؟بسته به نوع محصول باید یک معرفی نامه داشته باشید.

اگر محصول شما غذایی است یک برچسب حاوی مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید، اسم محصول ، راه های دسترسی به محصول در آینده و ... می تواند اعتماد مشتری شما را جلب نماید و همچنین در صورت مراجعه مجدد امکان دسترسی به محصول شما برای مشتری فراهم باشد. اگر محصول شما در قالب خدمات یا محصولاتی است که بسته بندی ندارد داشتن بروشورهای معرفی می تواند کمک کننده باشد. 4-   همکاران خود را پیدا کنیدهمیشه نیاز نیست به صورت مستقیم بفروشید. می توانید کسب و کارهای مکمل و مشابه خود را پیدا کنید و با هم همکاری کنید.

این همکاری می تواند به صورت تبلیغ دو جانبه یا فروش محصول در کنار محصول یکدیگر باشد. 5-   فضای مجازی همیشه بد نیست امروزه خیلی از افراد در فضای مجازی فعال هستند ولی برای کسب و کار خودتان یک صفحه مجازی مستقل داشته باشید. سعی کنید با توضیحات و عکس مناسب محصول خود را به درستی معرفی کنید. مطالب غیرمرتبط با کسب و کار خود را در صفحه تان انتشار ندهید.

راه های تماس و ارتباط با خود را در صفحه تان قرار دهید. با حوصله به سوالات مخاطبانتان پاسخ دهید. داشتن یک کسب و کار خانگی اگرچه گاه سخت می شود ولی شیرینی درآمد آن دوچندان است. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ نیز از یک زیرزمین یا خانه شروع شده اند فقط کافی است به صورت جدی به کار خود فکر کنید و برای آن تلاش کنید.خبرنگار: فاطمه محمودی زاوه     بازار.

.


بازنشر از : آخرین خبر