1401\11\19 06:22:09


شویگو: تحویل سلاح به اوکراین، ناتو را به جنگ با روسیه می کشاند

وزیر دفاع روسیه هشدار داد کشورهای غربی با تجهیز تسلیحاتی اوکراین، تنها به تشدید جنگ دراین کشور دامن می زنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه از ادامه پیشروی نظامیان این کشور در مناطقی از جمهوری دونتسک خبر داد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه در کنفرانسی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسی با موفقیت در حال گسترش حملات خود در نزدیکی مناطق اوگلدار و آرتیوموفسک (به نام باخموت در اوکراین) در جمهوری خلق دونتسک هستند. وزیر دفاع روسیه در ادامه در خصوص تجهیز تسلیحاتی اوکراین از سوی غرب هشدار داد که تحویل تسلیحات تهاجمی غرب به رژیم کی یف، کشورهای ناتو را به میانه درگیری در اوکراین می کشاند که در پایان می تواند به تشدید غیرقابل پیش بینی درگیری ها در این کشور بینجامد. این مقام ارشد ارتش روسیه تاکید کرد که نیروهای روسی به انهدام تسلیحات ارسال شده غرب به اوکراین، هم در خط مقدم و هم در طول مسیرهای تحویل این تسلیحات ادامه می دهند.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که در نتیجه پیشروی نیروهای روسی در مناطق دونتسک و زاپروژیا، هفت منطقه از جمله سولدار آزاد شده و کنترل آن به دست نیروهای روسی افتاده است. شویگو همچنین آماری از زیان تسلیحاتی اوکراین نیزارائه کرد که بر مبنای آن تنها در ماه اول سال میلادی جاری، ارتش اوکراین بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن از پرسنل خود، ۲۶ هواپیمای جنگی، هفت بالگرد، ۲۰۸ پهپاد، ۳۴۱ تانک و دیگر خودروهای زرهی و ۴۰ موشک انداز خود را در اثر درگیری با روسیه از دست داده است. وزیر دفاع روسیه یادآور شد اگرچه اوکراین کمک‌های نظامی بی‌سابقه از کشورهای غربی دریافت کرده است، با این حال متحمل خسارات سنگینی نیز شده است..

.


بازنشر از : مهر

سرگئی شویگو

وزارت دفاع روسیه

اوکراین