تبلیغات
کاگردان فنی مجموعهی Like a Dragon به تازگی بیان کرده که این سری باید به استفاده از موتور بازیسازی مشهور خود یعنی دراگون ادامه دهد، اما کارکنان باید در مورد گزینههای جایگزین نیز اطلاعات کسب کنند.
یوتاکا ایتا (Yutaka Ita)، کارگردان فنی استودیوی Ryu Ga Gotoku، در مصاحبه با نشریهای ژاپنی تاکید کرد که موتور دراگون برای سری Like a Dragon اساسی است، اما بدون آگاهی از گزینههای جایگزین نمیتواند پیشرفت کند.
ایتا توضیح داد که استودیو از آنریل انجین به جای دراگون انجین خود برای ساخت Like a Dragon: Ishin، استفاده کرده و خاطرنشان کرد که انجام این کار به استودیو اجازه داد تا مناطقی را که دراگون انجین در آنها کمبود داشت، شناسایی کنند. او میگوید:
یکی از این موارد نورپردازی بود. در Like a Dragon: Ishin، آنریل انجین امکان نمایش درخشندگی در محیطهای روشن در روز و عمق میدان بسیار پیشرفتهای را فراهم کرد.
از سوی دیگر، Like a Dragon: Infinite Wealth با استفاده از موتور دراگون توسعه داده شد، اما پس از دریافت درخواست برای ترکیب جلوههایی که توانستیم در ایشین به آنها دست پیدا کنیم، ویژگیهای نورپردازی جدیدی را به موتور اضافه کردیم.
تصویری از بازی !Like a Dragon: Ishin
/*/
ایتا در ادامه افزود که با وجود اینکه سری Like a Dragon به استفاده از موتور دراگون ادامه خواهد داد، به افراد جدید نیز آموزش داده میشود که چگونه با استفاده از آنریل انجین و حتی یونیتی بازی بسازند تا بتوانند نقاط قوت خود را شناسایی کرده و به گنجاندن آنها در دراگون انجین کمک کنند. او گفت:
ما باید با تغییرات صنعت بازی همراه باشیم. شاید در آینده، اگر یک موتور بازیسازی همه جانبهی بسیار خوب عرضه شود، همه شرکتهای بازیسازی در جهان شروع به استفاده از آن کنند.
اگر استودیو در آن زمان فقط بتواند از دراگون انجین استفاده کند، ممکن است دیگر نتوانیم در این دنیا رقابت کنیم. ما نمیدانیم صنعت بازی و فضای توسعهی بازی در آینده به کدام سمت میرود. به همین دلیل است که وقتی کارکنان جدید را در استودیوی Ryu ga Gotoku آموزش میدهیم، از آنها میخواهیم یاد بگیرند که چگونه با استفاده از سه موتور دراگون، آنریل انجین و یونیتی بازی بسازند.
با شناخت دو موتور دیگر، میتوانیم دراگون انجین را بهتر کنیم و هر زمان که اوضعا تغییر کرد، با صنعت بازی همراه باشیم.
با این حال، ایتا همچنین تاکید کرد که هیچ برنامهای برای انتقال این سری به آنریل انجین و یا یونیتی وجود ندارد و راگون انجین سنگ بنای سری اقی خواهد ماند:
هنگام ساخت نسخهای از Like a Dragon، ما به طور مطلق نباید موتور راگون را کنار بگذاریم، بنابراین به توسعهی موتور داخلی خود ادامه خواهیم داد. موتور دراگون منابع توسعه را روی بخشهایی متمرکز میکند که برای Like a Dragon ضروری هستند و مهمتر از همه، سرعت اضافه کردن بخشهای جدید یک مزیت بزرگ است. اگر از یک موتور همه منظوره استفاده میکنید، میتوانید به پشتیبانی ایمیل بزنید و حدود سه روز طول میکشد تا پاسخ دریافت کنید، اما اگر از برنامهنویسی که در کنار شما نشسته است بپرسید، فقط پنج ثانیه طول میکشد تا پاسخ سوال خود را پیدا کنید.
به نظر من این تفاوت بسیار زیاد است. با این حال اینکه فکر کنیم موتور ما بهترین است چندان کمککننده نیست. من فکر میکنم ما برنامهنویسها باید همیشه باید به نوعی فکر کنیم که یکی بهتر از ماست و باید سختتر کار کنیم.
منبع: VGC
/*/
/*//*/
.
.
بازنشر از : digimag