مصطفی ده پهلوان پژوهشگاه میراث فرهنگی حکم انتصاب مصطفی ده‌پهلوان از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ب

1402\03\09 18:31:07


انتصاب رئیس جدید پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

مصطفی ده‌پهلوان از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌ عنوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری منصوب شد.

سید عزت‌الله ضرغامی، روز سه‌شنبه در جلسه شورای معاونین وزارتخانه، مصطفی ده‌پهلوان را به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری معرفی کرد و از خدمات دکتر مصیب امیری تقدیر کرد.

وی در این جلسه به توانمندی و تجربه مصیب امیری اشاره کرد و افزود: او جزو سرمایه‌های علمی و دانشگاهی است و در موضوعات علمی و پژوهشی وزارتخانه با جدیت مسائل را پیگیری می‌کرد و از این به بعد هم جزو مشاوران خوب وزارتخانه محسوب می‌شود که در موضوعات تخصصی از نظرات او استفاده خواهیم کرد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با اشاره به شخصیت شناخته شده مصطفی ده‌پهلوان در حوزه باستان‌شناسی، گفت: او در کاوش‌های باستان‌شناسی صاحب تجربه و دارای سابقه مدیریت علمی‌پژوهشی در حوزه میراث‌فرهنگی است و جزو کارشناسان زبده و متخصص این حوزه محسوب می‌شود. ده‌پهلوان دارای دکتری باستان شناسی از دانشگاه تهران، مؤلف کتاب‌های «باغ نگارستان» و «سکه‌شناسی سلوکی»، مترجم کتاب «محاسبات رایانه‌ای در باستان‌شناسی» است.

همچنین ده‌ها مقاله در حوزه باستان‌شناسی و تاریخ را به نگارش درآورده است. برگزاری و اجرای ده‌ها پروژه پژوهشی میدانی و آزمایشگاهی در حوزه باستان‌شناسی، ۱۳ سال سابقه تدریس در دانشگاه، داوری بیش از ۱۰۰ مقاله، پروژه و طرح‌های پژوهشی و اختراع در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، شرکت در بیش از ۵۰ دوره و کارگاه آموزشی و پژوهشی ملی و بین‌المللی در حوزه باستان‌شناسی و مدیریت منابع‌فرهنگی بخش دیگری از رزومه او به شمار می‌رود. رئیس جدید پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در زمینه مدیریتی و اجرایی نیز عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی و رئیس مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، مدیر موزه مقدم و باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران به مدت ده سال، عضو کمیته علمی چندین همایش ملی و بین‌المللی مرتبط با میراث‌فرهنگی، عضو شورای هماهنگی موزه‌های کشور، سرپرست هیأت کاوش آموزشی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، عضو شورای عالی موزه‌های دانشگاه تهران، عضو هیأت مدیره انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، دبیر علمی نخستین همایش موزه‌های دانشگاهی کشور بوده است..

.


بازنشر از : مهر

مصطفی ده پهلوان

پژوهشگاه میراث فرهنگی

حکم انتصاب


تعمیر پکیج دیواری