دانشگاه علامه طباطبایی غذای دانشجویی کسری بودجه معاون دانشجویی دانشگاه علامه با اشاره به بدهی ۴۰ میلیاردی در حوزه

1402\01\11 12:37:06


بدهی ۴۰ میلیارد تومانی دانشگاه علامه در حوزه تغذیه. بدترین نوع مدیریت فروش اموال برای جبران کسری است

معاون دانشجویی دانشگاه علامه با اشاره به بدهی ۴۰ میلیاردی در حوزه تغذیه به پیمانکاران و فروشگاه مواد اولیه گفت: فروش املاک و اموال دانشگاه برای جبران کسری های بودجه ای بدترین نوع مدیریت است.

مهدی واحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بدهی سنگین دانشگاه در حوزه تغذیه دانشجویی گفت: با توجه به شرایط سخت بودجه‌ای در ۱۴۰۱، اما وضعیت تغذیه در دانشگاه علامه طباطبایی به لحاظ کیفیت غذا تقریباً جزو سه دانشگاه و یا حتی برترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن اشاره به اینکه بزرگترین کاری که توانستیم در حوزه تغذیه در ۱۴۰۱ انجام دهیم این بود که کیفیت غذای دانشجویی را حفظ کنیم، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بدهی در حوزه تغذیه به پیمانکاران و فروشگاه مواد اولیه غذا داریم و این حجم از بدهی در برابر حفظ تنوع و کیفیت یک دستاورد محسوب می‌شود چرا که خیلی راحت می‌توانستیم با کاهش کیفیت غذا مبلغ را کاهش دهیم اما تاکید ما بر استفاده از برنج تمام ایرانی گوشت و مرغ تازه بوده است. واحدی خاطرنشان کرد: محاسبات ما نشان می‌دهد که با هزینه نه چندان زیادی که به هزینه عمومی تغذیه اضافه می‌شود، می‌شود این کیفیت را حفظ کرد و الزاماً پایین آوردن کیفیت لزوماً به معنای کم شدن هزینه نیست؛ چرا که غذای کم کیفیت، دور ریز آن بسیار قابل توجه است و نارضایتی هم به دنبال دارد و یک حرکت دو سر باخت است. وی بیان کرد: واقعیت این است که از تابستان ما منتظر تخصیص اعتبار هستیم و دیگر نمی‌شود به این شکل حوزه تغذیه دانشجویی را اداره کرد؛ امروز مبلغ بدهی که عرض کردم، مبلغ کمی برای دانشگاه علامه نیست و ادامه این شرایط اصلاً شدنی نیست و دولت باید یک فکر اساسی برای این موضوع کند و نکته مهم آنکه فروش املاک و اموال دانشگاه برای جبران کسری‌های بودجه‌ای مثل حوزه تغذیه، بدترین نوع مدیریت در یک سیستم است.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: بودجه‌ای که دولت از بودجه عمومی به ما اختصاص می‌دهد، همه صرف حقوق و دستمزد می‌شود و حتی دانشگاه برای برخی پرداختی باید از محل‌های دیگر بودجه‌ای را تأمین کند تا بتواند حقوق‌ها را پرداخت کند چرا که بخشی از نیروهای دانشگاه شرکتی هستند و حقوق آنها در بودجه دانشگاه پیش بینی نشده است. به گزارش مهر، پیش از این فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفتگویی که اوایل اسفند ۱۴۰۱ با مهر داشت، با اشاره به جلسه وزیر علوم با رؤسای ۶ دانشگاه بزرگ پایتخت گفته بود: دانشگاه‌ها در بحث تغذیه، گرفتاری زیادی دارند و قرار شد با توجه به اینکه تاکنون فقط ۵۰ درصد بودجه تغذیه دانشگاه‌ها پرداخت شده، ۵۰ درصد مابقی به زودی تخصیص یابد. وزیر علوم در این رابطه اعلام کرد که برای پرداخت این بودجه به دانشگاه‌ها موافقت شده و تا پایان سال پرداخت می‌شود؛ هرچند این بودجه‌ها برای دانشگاه‌ها کارساز نیست و فقط در حد مسکن است..

.


بازنشر از : مهر

دانشگاه علامه طباطبایی

غذای دانشجویی

کسری بودجه


تعمیر پکیج دیواری