ایسنا/ نخست‌وزیر ژاپن پس از رسوایی برگزاری یک مهمانی توسط پسرش در یک محل دولتی در اواخر ۲۰۲۲ ، او را از پست دستیار نخست وزیری ژاپن عزل کرد. به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، فوم

1402\03\09 16:51:29


نخست‌وزیر ژاپن پسرش را برکنار کرد

ایسنا/ نخست‌وزیر ژاپن پس از رسوایی برگزاری یک مهمانی توسط پسرش در یک محل دولتی در اواخر ۲۰۲۲ ، او را از پست دستیار نخست وزیری ژاپن عزل کرد. به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اقدام سال گذشته میلادی پسرم در یک فضای دولتی و رسمی برای یک دستیار که موقعیتی رسمی دارد، نادرست بوده و من تصمیم گرفتم تا او را بخاطر این اقدام از کار برکنار کنم.

نخست‌وزیر ژاپن پس از رسوایی برگزاری یک مهمانی توسط پسرش در یک محل دولتی در اواخر ۲۰۲۲ ، او را از پست دستیار نخست وزیری ژاپن عزل کرد.به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اقدام سال گذشته میلادی پسرم در یک فضای دولتی و رسمی برای یک دستیار که موقعیتی رسمی دارد، نادرست بوده و من تصمیم گرفتم تا او را بخاطر این اقدام از کار برکنار کنم.این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اخیرا حمایت‌ها از کابینه کیشیدا کاهش یافته و انتقادهای جدی از شوتارو کیشیدا، پسرش افزایش یافته است.

بازار یکی از مجله‌های ژاپنی تصاویری از پسر کیشیدا در یک مهمانی در فضایی رسمی و دولتی منتشر کرد که شامل یک عکس بر روی پله‌های ساختمانی است که وزرای کابینه جدید معمولا روی آن عکس دسته جمعی می‌گیرند.نخست وزیر ژاپن پیش از این پسرش را به خاطر این رویداد توبیخ کرده بود، اما یک نظرسنجی که توسط روزنامه آساهی انجام شد، نشان داد که سه چهارم پاسخ‌دهندگان رفتار شوتارو را یک مشکل می‌دانستند. یک نظرسنجی جداگانه توسط روزنامه نیکه‌ئی نشان داد که حمایت کیشیدا با پنج درصد کاهش به ۴۷ درصد رسیده است.رسوایی پسر کیشیدا در حالی رخ می‌دهد که توجهات از صحنه بین‌المللی مجددا به مشکلات داخلی دولت متمرکز شده است. گمانه زنی‌ها در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام با میزبانی موفقیت آمیز کیشیدا از اجلاس سران گروه هفت و حضور غیرمنتظره ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در این جلسه که با استقبال گسترده روبرو بود، به تقویت حمایت رای دهندگان کمک می‌کند.کیشیدا تا ۲۰۲۵ احتیاجی به برگزاری انتخابات پارلمانی ندارد اما برگزاری انتخابات زودهنگام فرصتی برای تقویت اقدامات وی پیش از انتخابات رهبری حزب در سال آتی میلادی و چگونگی رسیدگی به وعده‌هایش برای افزایش هزینه‌های دفاعی و امور مربوط به کودکان ژاپنی به شمار می‌رود..

.


بازنشر از : آخرین خبر


نمایندگی بوتان تهران