تهران واشنگتن ایران جوزف بورل گانتز از مشاور امنیت

1401\06\05 04:30:14


آخرین تکاپوهای وزیرجنگ تل آویو برای جلوگیری از توافق با ایران

گانتز از مشاور امنیت ملی آمریکا خواسته است تا مانع توافق هسته ای با ایران شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که «بنی گانتز»، وزیر جنگ این رژیم در نشستی با «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ایالات متحده، اقداماتی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بنی گانتز به سالیوان گفته است که تل آویو مخالف توافق هسته‌ای است، زیرا اقداماتی را که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تعیین‌کننده هستند، بی اثر می‌کند.» گانتز همچنین بر لزوم توسعه توان تهاجمی در مواجهه با برنامه هسته‌ای تهران تاکید کرد. این وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر روز پنجشنبه برای یک سفر رسمی وارد آمریکا شده بود و در حالی که بنا بر گزارش‌ها تنش‌ها بین متحدان غربی بر سر توافق با ایران افزایش یافته، یک سری جلسات با حضور بنی گانتز در مقر سنتکام در فلوریدا برگزار شده است که به طور عمده حول محور مخالفت تل آویو با توافق هسته‌ای با ایران بوده است. تکاپوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اعلام مخالفت با توافق رفع تحریم‌های ایران در حالی است که «جوزف بورل»، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنچ‌شنبه اعلام کرد توافق هسته‌ای رو به پیشرفت بوده و پاسخ آمریکا به نظرات ایران در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها «معقول» است.

وی همچنین افزود: موفقیت توافق هسته‌ای با ایران، یعنی نفت بیشتری وارد بازار خواهد شد. شامگاه چهارشنبه «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن بررسی پیشنهادهای ایران در خصوص پیش‌نویس توافق هسته‌ای را تکمیل کرده و به اتحادیه اروپا ارسال کرده ایم. پیش از آن ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز خبر داده بود که «تهران پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ کننده اروپایی گفتگوها عصر چهارشنبه دریافت کرده بود.» به گفته کنعانی «بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.».

ایران ۲۴ مرداد نظرات و پیشنهادها و ملاحظات خود را درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا به عنوان متن نهایی توافق برای طرف‌های برجام ارسال کرد. جوزف بورل نظرات و پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را هم معقول و منطقی دانست.. .


بازنشر از : مهر

تهران

واشنگتن

ایران

جوزف بورل


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی