فرانسه دولت آلمان امانوئل ماکرون پاریس صدراعظم آلمان گفت که

1401\11\03 01:23:16


آلمان: باهماهنگی متحدان در زمینه تامین تانک اوکراین عمل می کنیم

صدراعظم آلمان گفت که این کشور در هماهنگی با متحدان خود در زمینه تامین تانک به کیف عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت که کشورش با همکاری با متحدان در زمینه تأمین تانک‌های جنگی به اوکراین فعالیت می‌کند.

شولتز در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس، در پاسخ به سوالی درباره ارسال احتمالی تانک به اوکراین گفت: «دو کشور ما برای حمایت از اوکراین از نظر مالی و بشردوستانه و همچنین [تأمین] تسلیحات کارهایی انجام می‌دهند.» او گفت: «ما در حال گسترش تسلیحات مؤثر و موجود خود بوده‌ایم. و از نزدیک این تصمیمات را با متحدان و دوستان اصلی خود، به عنوان مثال با فرانسه، ایالات متحده و دیگر کشورهای پیشرو اروپایی هماهنگ کرده‌ایم.» شولتز خاطرنشان کرد: «همانطور که در گذشته نیز حمایت کرده‌ایم، زمانی که درباره وضعیت مشخص صحبت کردیم، همه دوستان و متحدان خود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.» وی تاکید کرد: «به همین دلیل این اصل که در چند وقت اخیر به ما کمک کرده است، در آینده نیز مهم خواهد بود. ما فقط با هماهنگی نزدیک با یکدیگر عمل می‌کنیم.» به گفته صدراعظم آلمان، کشورش از قانون چندین دهه خود مبنی بر عدم صدور سلاح به مناطق درگیر درگیری خارج شده است.

او افزود: «ما به دلیل موجهی آن را تغییر دادیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد، ما در این مورد توافقی قاطع داریم.» روزنامه سوددویچه سایتونگ روز چهارشنبه به نقل از منابع خود اعلام کرد که شولتز طی تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تنها در صورتی با تأمین تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین موافقت کرده است که آمریکا نیز تانک‌های آبرامز خود را ارسال کند. یک سخنگوی دولت آلمان روز جمعه این گزارش‌ها را رد کرد و گفت که دولت هیچ اطلاعاتی در مورد درخواست رسمی برای صادرات مجدد تانک‌های آلمانی به اوکراین ندارد. روز جمعه، وزرای دفاع از حدود ۵۰ کشور جهان در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان برای بررسی کمک‌های بیشتر به کی یف دیدار کردند.

بوریس پیستوریوس، رئیس دفاع آلمان به کانال تلویزیونی فونیکس گفت که هیچ تصمیمی در مورد ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به کیف گرفته نشده است. وی همچنین گفت که هیچ ائتلاف واحدی علاقه مند به تأمین تانک‌های لئوپارد به اوکراین وجود ندارد، با این حال وی احتمال اتخاذ چنین تصمیمی در چند روز آینده را رد نکرد.. .


بازنشر از : مهر

فرانسه

دولت آلمان

امانوئل ماکرون

پاریس


استعلام قیمت کارتن لیمینتی