سلاح هسته‌ای اوکراین نیویورک تایمز خبرگزاری مهر دولت آمریکا با تجهیز

1402\02\09 17:33:24


آمریکا اوکرین را به سنسورهای تشخیص منشأ حمله اتمی مجهز می‌کند

دولت آمریکا با تجهیز اوکراین به شبکه‌ای از سنسورها که قادرند منشأ هرگونه حمله اتمی را شناسایی کنند، خود را برای حمله هسته‌ای احتمالی مسکو به کی‌یف مهیا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌تایمز، در پی تشدید تنش‌ها در اوکراین، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تجهیز اوکراین به شبکه‌ای از سنسورهایی که قادرند منشأ هرگونه حمله اتمی را شناسایی کنند، از آماده‌سازی برای حمله هسته‌ای احتمالی به اوکراین خبر داد.

نیویورک‌تایمز به نقل از آژانس ملی امنیت هسته‌ای(NNSA) نوشت که این سنسورها می‌توانند تشعشعات ناشی از بمب کثیف یا سلاح اتمی را شناسایی کنند. به نوشته این نشریه، «هدف از این اقدام تا اندازه‌ای حصول اطمینان از این است که اگر روسیه یک سلاح رادیواکتیو را در خاک اوکراین منفجر کند، امضای اتمی(دست داشتن) و مجرم بودن مسکو قابل تشخیص و تایید باشد.» بنا به اعلام تیم پشتیبانی انرژی هسته‌ای مستقر در آژانس ملی امنیت هسته‌ای آمریکا، شبکه سنسورهای تشخیص تشعشع، در سراسر منطقه مستقر شده و قادر است «اندازه، محل و تاثیرات ناشی از هرگونه انفجار هسته‌ای را تشخیص دهد.» گفته می‌شود این تیم برای نصب این سنسورها، آموزش اپراتورها، نظارت بر داده‌ها و اعلام هشدار درباره سطوح خطرناک تشعشعات، با اوکراین در حال همکاری است. به گفته این تیم، داده‌های این سنسورها «مانع از آن می‌شوند که روسیه بدون آنکه هیچ نشانه و اثری برجای بگذارد، در اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده کند.» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته اعلام کرد که مسکو در واکنش به ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده از انگلیس به اوکراین، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود را تا تابستان سال جاری در بلاروس مستقر خواهد کرد.

او هرگونه نیت و قصد برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین را رد کرده اما متعهد شده تا برای حفاظت از روسیه، از تمام ابزارهای موجود بهره ببرد. نیویورک‌تایمز مدعی شده که سنسورهای تشخیص تشعشع، قادرند تا مانع از شوند که مسکو زیر سایه عملیات‌های موسوم به «پرچم دروغین»، حملات هسته‌ای را در خاک اوکراین تدارک ببیند.. .


بازنشر از : مهر

سلاح هسته‌ای

اوکراین

نیویورک تایمز

خبرگزاری مهر


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی