آلمان اوکراین بلاروس ولادیمیر پوتین صدراعظم آلمان در سخن

1401\05\31 03:02:15


به پوتین گفتم که اوکراین تا ۳۰ سال دیگر هم عضو ناتو نخواهد شد

صدراعظم آلمان در سخنانی از تلاش خود قبل از آغاز جنگ اوکراین برای اطمینان خاطر به پوتین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان در سخنانی گفت که پیش از آغاز جنگ در اوکراین او در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تلاش داشته تا به مسکو این اطمینان خاطر را بدهد که اوکراین تا ۳۰ سال آینده نیز به ناتو نخواهد پیوست.

شولز گفت که تلاش داشت تا در تماس خود نگرانی‌های پوتین را از تحولات شرق اروپا راحت کند، اما در این کار موفق نبوده است. صدراعظم آلمان همچنین افزود که اکنون معتقد است روسیه در تمام سال‌های گذشته به دنبال فتح کشور همسایه خود بوده است. شولز سپس گفت که در همه گفتگوها با پوتین تلاش داشته تا به رئیس جمهور روسیه اطمینان خاطر دهد که ناتو تهدیدی علیه روسیه نخواهد بود.

شولز در عین حال گفت که او گفتگو با روسیه را رها نخواهد کرد، اما پوتین به دلایل «کاملاً پوچ» درگیری را آغاز کرد. او به خبرنگاران گفت: «این جنگی است که پوتین در روسیه آشکارا به قصد تسخیر کشور همسایه خود آغاز کرد و هدف اصلی مسکو در کارزار نظامی خود نیز همین بود. صدراعظم همچنین گفت که پوتین در گفتگوهایش معتقد بود که اوکراین و بلاروس نباید کشورهای جداگانه باشند.» شولتز همچنین گفت که باید برای مقابله با مسکو از گفتگو استفاده کرد.

او استدلال کرد که تسلیم شدن یک استراتژی معقول نیست و افزود که نباید در برابر روسیه مرعوب شد. صدراعظم آلمان عملیات مسکو در اوکراین را محکوم و باردیگر همبستگی خود را با کی یف اعلام کرد و گفت که برلین همچنان همه توان خود برای حمایت از اوکراین را بکار خواهد بست.. .


بازنشر از : مهر

آلمان

اوکراین

بلاروس

ولادیمیر پوتین


فروش اینترنتی لباس بچه