ایالات متحده امریکا تگزاس تیراندازی تیراندازی در یک مرکز خرید در تگزاس چندین زخمی و حداقل یک کشته برجای گذاشت.

1402\02\17 06:15:04


حداقل یک کشته و چند زخمی در تیراندازی مرکز خرید در تگزاس آمریکا

تیراندازی در یک مرکز خرید در تگزاس چندین زخمی و حداقل یک کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه‌های محلی در آمریکا گزارش دادند که چندین نفر از جمله چند کودک روز شنبه در جریان تیراندازی در بیرون از یک مرکز خرید پر رفت و آمد در حومه دالاس زخمی شدند.

گفته شده در این حادثه فرد مظنون نیز کشته شده است. در مورد تعداد دقیق مجروحان یا وضعیت آنها در مرکز خرید محل حادثه خبری منتشر نشده است. شبکه تلویزیونی WFAA وابسته به شبکه محلی ABC به نقل از کلانتری شهرستان کولین گزارش داد که چندین نفر زخمی شدند و فرد تیرانداز نیز در محل کشته شده است.

یکی از شاهدان عینی گفت: «تیرانداز داشت از پیاده رو راه می‌رفت و فقط با اسلحه اش شلیک می‌کرد.» فیلم‌های ویدئویی از رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که افسران پلیس با عجله خریداران را از مرکز خرید خارج می‌کنند، در حالی که خودروهای پلیس و خودروهای اورژانس در نزدیکی ورودی‌ها پارک شده‌اند. خون در پیاده‌روهای بیرون از مرکز خرید و ملحفه‌های سفیدی که اجساد را پوشانده بود، دیده می‌شود. اداره پلیس آلن و مقامات شهرستان کولین هنوز اظهار نظری در این ارتباط نداشته‌اند.

تبلیغات
خرید اینترنتی لباس بچه
خرید اینترنتی لباس بچه

فروشگاه اینترنتی دُرین کیدز فروش اینترنتی لباس کودک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت .

اداره پلیس آلن در یک پست توییتری اعلام کرد: «نیروهای اجرای قانون در فروشگاه‌های پریمیوم آلن در صحنه هستند. تحقیقات فعال در حال انجام است.» فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، تیراندازی را یک تراژدی غیرقابل توصیف خواند و در بیانیه‌ای کتبی گفت که آماده ارائه هرگونه کمکی است که مقامات محلی آلن ممکن است به آن نیاز داشته باشند. شهر آلن، تگزاس، جامعه‌ای حدود ۱۰۰ هزار نفری است.

بر اساس آرشیو Gun Violence، تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا با حداقل ۱۹۸ مورد در سال ۲۰۲۳، که بیشترین میزان تیراندازی در این مقطع در سال از حداقل سال ۲۰۱۶ است؛ به امری عادی تبدیل شده است. یک روز قبل از آن نیز، مقامات شهر هیوستون در ایالت تگزاس اعلام کرده بودند که در پی وقوع تیراندازی در یک جشن فارغ‌التحصیلی، یک نوجوان احتمالاً ۱۶ جان خود را از دست داد. اِد گونزالز، کلانتر شهرستان هریس کانتی در شهر پرجمعیت هیوستون گفته است که براساس اطلاعات اولیه، در هنگام آغاز تیراندازی چندین نوجوان در جشن حضور داشتند.

وی افزود: با آغاز تیراندازی یک نوجوان احتمالاً ۱۶ ساله زخمی شد و در محل حادثه جان باخت. تاکنون اطلاعات دیگری درباره این ماجرا مخابره نشده است. این تیراندازی در ادامه حوادث مشابه خشونت‌آمیز با سلاح گرم در آمریکا رخ داده است.

پیش از این، در پی تیراندازی در خانه‌ای در تگزاس، پنج عضو یک خانواده کشته شدند و مظنون نیز هفته گذشته در حوالی صحنه جرم، دستگیر شد.. .


بازنشر از : مهر

ایالات متحده امریکا

تگزاس

تیراندازی


نمایندگی بوتان تهران