تروریسم قاهره مصر وزیر امور خارجه ایتالیا رئیس جمهور مصر و وزی

1401\11\03 06:47:04


دیدار مقامات ارشد مصر و ایتالیا همزمان با بحران اقتصادی قاهره

رئیس جمهور مصر و وزیر امور خارجه ایتالیا درباره مسائل منطقه ای گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر روز یکشنبه در قاهره با «آنتونیو تاجانی»، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه مکتوب دفتر ریاست جمهوری مصر، سیسی از روابط تاریخی نزدیک بین دو کشور یاد کرد و بر اهمیت پیشبرد این روابط تاکید نمود. تاجانی نیز به نوبه خود تمایل کشورش را برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه و همچنین هماهنگی موجود در مورد مسائل منطقه‌ای مورد علاقه مشترک ابراز کرد. در این دیدار همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، امنیت انرژی و کشاورزی و همچنین مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار رئیس جمهور مصر با وزیرامورخارجه ایتالیا در بحبوحه بحران اقتصاد مصر صورت گرفته است. بحران اقتصادی مصر تنها محدود به بدهی‌ها نیست و تورم ماه به ماه افزایش می‌یابد و ارزش پول ملی مصر (جنیه) به سقوط خود ادامه می‌دهد در حالی که سرمایه‌گذاری خارجی با افت قابل توجهی مواجه است و درآمدهای گردشگری و حواله‌های مالی کارگران خارج‌نشین مصر به عنوان دو منبع اصلی ارزآوری مصر کاهش یافته است. همه اینها بر زندگی شهروندان تأثیر منفی گذاشته و سطح معیشتی آنها به شکل قابل ملاحظه کاهش پیدا کرده است؛ امری که «عمرو موسی»، دبیرکل پیشین اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه اسبق مصر را واداشت تا علناً بگوید: «نگرانی و وضعیت ناامیدکننده و بدبینانه‌ای در مصر وجود دارد» و باید «این وضعیت بدبینی و ناخرسندی حاکم بر جامعه» را فوراً علاج کرد..

.


بازنشر از : مهر

تروریسم

قاهره

مصر

وزیر امور خارجه ایتالیا


نمایندگی بوتان تهران