نشست شورای امنیت افغانستان توماس گرین فیلد ایالات متحده ام نماینده دائم روسیه د

1401\06\08 14:35:16


روسیه: آمریکا باید پول‌های دزدیده‌شده را به افغانستان بازگرداند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از ادبیات طلبکارانه مقامات آمریکا، از واشنگتن خواست تا پول‌های «دزدیده‌شده» از مردم افغانستان را به آنها بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از واشنگتن خواست تا به جای اینکه دیگران را مجبور به پرداخت تاوان اشتباهاتش کند، پول‌های دزدیده شده از مردم افغانستان را به آنها بازگرداند.

توماس گرین‌فیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و همتای نبنزیا در این نهاد، در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان مدعی شده بود که روسیه برای تامین بودجه بازسازی و احیای افغانستان، کمک ناچیزی می‌کند. نبنزیا نیز در واکنش به اظهارات گرین‌فیلد گفت: از ادعاها و زیاده‌گویی‌هایی مقامات آمریکایی می‌توان این برداشت را کرد که روسیه و چین باید بهای بازسازی و احیای افغانستان را بپردازند. اینطور که به نظر می‌رسد، این آمریکا و متحدانش هستند که بهای همه چیز را می‌پردازند و روسیه و چین هم فقط حرف‌های توخالی می‌زنند! وی افزود: سوءنیت در طرح چنین ادعاهایی به معنای واقعی، تعجب‌برانگیز است.

از ما می‌خواهند تا هزینه بازسازی و احیای افغانستان را بپردازیم؛ کشوری که آمریکا و ناتو ۲۰ سال آن را اشغال کرده و به همین دلیل اقتصادش عملا نابود شده است. آنها به جای پذیرفتن اشتباهات خود و تلاش برای جبران آن، ما را به این متهم می‌کنند که نمی‌خواهیم تاوان اشتباهات دیگری را بدهیم؛ اتهامی که در نوع خودش جالب است! نبنزیا ادامه داد: نه، شرکای عزیز غربی و سابق ما، این شما هستید که باید تاوان اشتباهات خودتان را پرداخت کنید و برای شروع، ضرورت دارد که پول‌های دزیده‌شده از مردم افغانستان را به آنها برگردانید. ما به افغانستان کمک می‌کنیم و خواهیم کرد و پیشنهاد ما این است که شما برای ۲۰ سال اشغال بیهوده این کشور، روی پرداخت بدهی‌تان به مردم افغانستان تمرکز کنید.

اشغال، افغانستان را ویران کرده و حالا مردم این کشور تنها برای بقا می‌جنگند. نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: البته همه چیز را نمی‌توان با پول خرید. بهای زندگی کسانی که در جریان تحمیل دموکراسی به افغانستان جان خودشان را از دست دادند، با پول پرداخت‌شدنی نیست و علاوه بر این، با پول نمی‌توان وفاداری مردم افغانستان را خرید؛ چیزی که به نظر می‌رسد آمریکا کاملا آن را از دست داده است..

.


بازنشر از : مهر

نشست شورای امنیت

افغانستان

توماس گرین فیلد

ایالات متحده ام


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر