برجام مذاکرات رفع تحریم ها میخائیل اولیانوف جوزف بورل مقام روس، تلاش مسئول سیاست

1401\06\29 10:49:10


روسیه: بن‌بست در مذاکرات وین، نتیجه شرایط داخلی آمریکاست

مقام روس، تلاش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای معرفی ایران به عنوان مقصر اصلی شرایط کنونی برجام را غیرمنصفانه دانست و تأکید کرد: وضعیت کنونی برجام، نتیجه شرایط داخلی آمریکاست.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در شهر وینِ اتریش در واکنش به اظهارات اخیر «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین تأکید کرد: وضعیت کنونی و عدم پیشرفت در مذاکرات بیشتر ناشی از اوضاع داخلی آمریکاست.

وی بامداد سه‌شنبه در توئیتر خود نوشت: گرفتن انگشت (اتهام به سوی ایران)، ظاهراً نشانه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین است. اگر چنین است (و مذاکرات به بن‌بست خورده)، نتیجه عوامل گوناگونی است. اولیانوف با اشاره به تلاش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای معرفی ایران به عنوان عامل اصلی شرایط کنونی مذاکرات تأکید کرد: تلاش‌ها برای انداختن تمام تقصیرها بر گردن ایران منصفانه نیست.

او بدون نام‌بردن مستقیم از آمریکا افزود: (وضعیت کنونی) مذاکرات بیش از حد به وضعیت سیاست داخلی یک شرکت‌کننده دیگر، وابسته شده است. جوزف بورل در گفت‌وگو با نشریه پولیتیکو گفته بود: «هیچ پیشرفت عمده‌ای در مذاکرات در آینده‌ای نزدیک پیش بینی نمی‌کند» و همچنین مدعی شده بود که دیدار با رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل هم نمی‌تواند تأثیری در پیشرفت روند مذاکرات رفع تحریم‌ها داشته باشد.. .


بازنشر از : مهر

برجام

مذاکرات رفع تحریم ها

میخائیل اولیانوف

جوزف بورل


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو