ولودیمیر زلنسکی لهستان اوکراین مشاور سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری لهستان از سفر رئیس جمهور اوکراین به کشورش خبر

1402\01\16 19:16:25


زلنسکی به لهستان می‌رود

مشاور سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری لهستان از سفر رئیس جمهور اوکراین به کشورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، پیش بینی می‌ شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به زودی راهی لهستان شود؛ متحد نزدیکی که نقش بزرگی در حمایت نظامی و سیاسی محور غرب از کی‌ یف داشت.

این سفر که این هفته (به وقت محلی) از سوی لهستان اعلام شده؛ تا کنون به‌ طور رسمی از سوی کی‌ یف تایید نشده است. مارسین پرزیداچ، مشاور سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری لهستان در این خصوص گفت: این دیدار باید به‌ عنوان نشانه اعتماد و تشکر از لهستان و لهستانی‌ ها تلقی شود. این عضو ناتو (لهستان) همچنین نقش مهمی در متقاعد کردن دیگر قدرت‌ های غربی برای تامین تانک‌ های جنگی و سایر تسلیحات به اوکراین ایفا کرده است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰)، آمریکا بیش از یک میلیون توپ ۱۵۵ میلیمتری به اوکراین ارسال یا مجوز ارسال آن را صادر کرده است. یک مقام ارشد آمریکا پیشتر به تایمز گفته بود که «بخش قابل توجهی» از این توپ های ارسالی، از موجودی زرادخانه‌ های تسلیحاتی آمریکا در کره جنوبی و تل‌ آویو تأمین شده است. پیش‌تر بلومبرگ در گزارشی نوشته بود که روسیه اعلام کرده در صورتی که تل آویو نسبت به ارسال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به اوکراین اقدام کند، با پاسخ مسکو مواجه خواهد شد..

.


بازنشر از : مهر

ولودیمیر زلنسکی

لهستان

اوکراین


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران