صدور روادید ویزای شینگن روسیه اتحادیه اروپا وزیر خارجه روسیه امر

1401\06\10 16:23:06


واکنش «لاوروف» به احتمال وضع محدودیت صدور روادید برای شهروندان روس. مخالفت جهان با تحریم مسکو

وزیر خارجه روسیه امروز به احتمال وضع محدودیت در صدور روادید برای شهروندان روس از سوی اروپائی ها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در خصوص احتمال محدودیت صدور روادید برای روس‌ها گفت که فکر نمی‌کند مسکو در واکنش به اقدامات اتحادیه اروپا در این خصوص، نیازی به مجازات شهروندان کشورهای اروپایی داشته باشد.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره ادامه داد: درخواست سیاستمداران اروپایی پیرامون محدودیت صدور روادید برای شهروندان روس، رقت انگیز است. روسیه نباید خود را منزوی کند و شهروندان کشورهای اروپایی را در واکنش به اقدامات اتحادیه اروپا برای محدود کردن صدور روادید شینگن برای روس‌ها مجازات کند. سرگی لاوروف در ادامه افزود: مسکو به حماقت کشورهای اروپایی در زمینه صدور روادید پاسخ ابلهانه ای نخواهد داد.

به نظر من ما نباید همان مسیر را دنبال کنیم و پاسخ حماقت را با حماقت بدهیم، اما احدی هم اقدام متقابل را رد نکرده است؛ به نحوی که باید به طور هدفمند علیه سازمان دهندگان و مجریان چنین تحریم‌های ضدروسی استفاده شود. وی در ادامه اضافه کرد: این مضحک است. این افراد در کل رقت انگیز هستند.

اما ما خود را منزوی نخواهیم کرد. به گزارش ریانوستی، این مقام روسیه خاطر نشان کرد: علیرغم فشارها و باج گیری های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند. بعد از همه تحریم‌هایی که با هدایت آمریکا بر روسیه تحمیل شد، ما دیگر روی واشنگتن و متحدانش حسابی نمی کنیم.

البته برای حفظ منافع خود، ارتباط با آنها را هم قطع نمی‌ کنیم. در همین ارتباط، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت درباره لغو توافقنامه مشترک با روسیه در خصوص صدور روادید اجماع نظر میان اعضای این اتحادیه بدست آمد. «جوزف بورل» دیروز چهارشنبه و در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پایتخت جمهوری چک اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک توافق سیاسی در جهت تعلیق توافقنامه تسهیل صدور روادید میان اتحادیه اروپا و روسیه دست یافته‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: از نظر سیاسی توافق کردیم، این یک متن قانونی نیست، بلکه یک توافق سیاسی است. ما توافق کردیم که باید اقدامی صورت گیرد. بنابراین اجازه دهید آنچه را که از نظر سیاسی روی آن توافق کردیم به طور دقیق خلاصه کنم: تعلیق کامل توافقنامه تسهیل روادید میان اتحادیه اروپا و روسیه.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته‌اند، نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که «نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند..

.


بازنشر از : مهر

صدور روادید

ویزای شینگن

روسیه

اتحادیه اروپا


برق و روشنایی لاله زار