جنگ اوکراین تایوان تنش آمریکا و چین سناتور سابق آمریکا می‌گوید عناصری در دولت آمریکا وجود دارند که با اقدامات و

1401\06\03 15:35:22


پلوسی حق نداشت به تایوان برود. آمریکا جهان را به سمت جنگ می‌برد

سناتور سابق آمریکا می‌گوید عناصری در دولت آمریکا وجود دارند که با اقدامات و تصمیمات بی‌ملاحظه و تحریک‌آمیزشان در اوکراین و تایوان، جهان را به سمت جنگ سوق می‌دهند.

«ریچارد بلَک»، سناتور سابق ایالت ویرجینیای آمریکا در گفت‌وگو با «اسپوتنیک»، گفت عناصری در داخل دولت آمریکا به علت تصمیمات سیاسی متهورانه و بی‌ملاحظه در رابطه با شرایط اوکراین و تایوان، جهان را تا آستانه جنگ خواهند برد.

وی دراین‌باره افزود: این عناصر اقدامات تحریک‌آمیز در اوکراین و تایوان انجام می‌دهند. هنگامی یک ملت مانند آمریکا بی‌ملاحظه رفتار می‌کند، هنگامی که آنها شرط‌بندی می‌کنند چیزی را انجام دهند که تحریک‌آمیز باشد، همه چیز دیگر به قضاوت و تحلیل درست کشور دیگر بستگی دارد. و این موقعیتی بسیار خطرناک است، زیرا هر کدام از طرفین می‌تواند دچار اشتباه محاسباتی شود.

این سناتور آمریکایی می‌گوید او نیز مانند «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا نگران است که آمریکا در آستانه جنگ با روسیه و چین بر سر مسائلی قرار دارند که خود دولت آمریکا آنها را ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه اقدامات دولت آمریکا در عرصه بین‌المللی بسیار خطرناک است هشدار داد: دولت آمریکا به راحتی در حال قمار با زندگی شهروندان آمریکایی است، چون نتیجه اقداماتش را وابسته به این کرده که طرف مقابل دچار اشتباه محاسباتی نشود (تا جنگ رخ دهد). ریچارد بلَک همچنین گفت: هیچ توجیهی وجود ندارد برای دولت آمریکا که این‌گونه بی‌ملاحظه تسلیحات و سلاح به اوکراین سرازیر می‌کند، و «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حق نداشت به تایوان سفر کند و سیاست ظریفِ واشنگتن درباره اصل «چین واحد» را به چالش بکشد.

نانسی پلوسی، علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین، ۱۱ مرداد وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست چین واحد است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.علاوه بر این یکشنبه گذشته نیز هیأتی از قانونگذاران آمریکایی در اقدامی تحریک‌آمیز به تایوان سفر و با مقامات ارشد این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.. .


بازنشر از : مهر

جنگ اوکراین

تایوان

تنش آمریکا و چین


استعلام قیمت کارتن لیمینتی