پلیس فرانسه ژان کاستکس فرانسه هیئت دولت یافته‌های یک نظرسنجی

1401\11\12 13:26:16


۶۳ درصد فرانسوی‌ها می‌گویند ماکرون رئیس جمهور خوبی نیست

یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد فرانسوی‌ها معتقدند امانوئل ماکرون «رئیس جمهور خوبی» برای این کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی‌شفق، میزان محبوبیت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور و الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه در ماه گذشته تنزل یافته به طوری که بر اساس یافته‌های نظرسنجی مؤسسه «اودُکسا»، حدود دو سوم یا به عبارتی ۶۳ درصد مردم این کشور، ماکرون را رئیس جمهور «خوبی» نمی‌دانند.

میزان رضایت و محبوبیت عمومی از ماکرون و بورن طی ماه گذشته به‌ترتیب به ۳۶ و ۳۱ درصد تنزل پیدا کرد. این مؤسسه همچنین اعلام کرد که میزان محبوبیت ژان کاستکس، نخست وزیر سابق فرانسه «هرگز» تا این حد تنزل نیافته بود. مطابق این نظرسنجی، ۶۴ درصد پاسخ‌دهندگان بر این باورند که «اگر به‌دلیل تظاهرات جمعی علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی، در سراسر کشور راه‌بندان‌های گسترده ایجاد شود، عمده مسئولیت آن برعهده دولت است و تنها ۳۵ درصد، اتحادیه‌های کارگری را مقصر این اتفاق می‌دانند.» روز سه شنبه، هزاران نفر در سراسر فرانسه در اعتراض به افزایش سن بازنشستگی تظاهرات کردند.

تصاویر حکایت از آن داشت که در شهر «رن» درگیری‌هایی بین معترضان با پلیس فرانسه روی داده است. در شهرهای بزرگ فرانسه، حمل ونقل عمومی مختل و زنجیره تأمین سوخت هم با مشکل جدی مواجه شد. منابع رسمی و پلیس فرانسه تعداد معترضان در تظاهرات روز سه شنبه علیه دولت این کشور را حدود ۹۰ هزار نفر اعلام کردند..

.


بازنشر از : مهر

پلیس فرانسه

ژان کاستکس

فرانسه

هیئت دولت


فروش اینترنتی لباس بچه