همزمان با رهایی گروگان تبعه افغانستان که با ترفندهای پلیسی صورت گرفت، تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری عاملان اصلی گروگانگیری وحشتناک در مشهد وارد مر

1403\01\18 11:11:08


ماجرای گروگانگیری وحشتناک

همزمان با رهایی گروگان تبعه افغانستان که با ترفندهای پلیسی صورت گرفت، تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری عاملان اصلی گروگانگیری وحشتناک در مشهد وارد مرحله جدیدی شد.

آخرین روز بهمن سال گذشته بود که جوانی به کلانتری سجاد مشهد مراجعه کرد و پلیس را در جریان یک آدم ربایی وحشتناک گذاشت.

او به نیروهای انتظامی گفت: پدرم بیست و نهم بهمن از خانه خارج شده اما دیگر برنگشته است.

این جوان تبعه کشور افغانستان در ادامه اظهاراتش به درخواستی در فضای مجازی اشاره کرد که فردی مدعی شده بود پدر 70 ساله را به گروگان گرفته اند و باید برای آزادی وی مبلغ 2 میلیون دلار پرداخت کنند.

ماموران انتظامی با دیدن این درخواست، بلافاصله کد امنیتی گروگانگیری را روی این پرونده حساس ثبت کردند و آن را برای پیگیری ویژه در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار دادند.

با توجه به اهمیت این ماجرا، دستورات محرمانه خاصی از سوی سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده صادر شد و ماجرای گروگانگیری زیر نظر مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (جانشین پلیس آگاهی خراسان رضوی ) مورد رسیدگی قرار گرفت.

حساسیت موضوع موجب شد تا شبانه جلسه کارشناسی و تحلیل وقوع جرم در پلیس آگاهی تشکیل شود وبدین ترتیب عملیات اطلاعاتی برای شناسایی گروگانگیران درحالی آغاز شد که بررسی های مقدماتی در منطقه وقوع جرم نشان داد «شمس الدین» (پیرمرد 70ساله) توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو405 ربوده شده و آدم ربایان با تعویض پلاک خودرو در مسیر فرار به سوی کوه های خلج حرکت کرده اند.

با جمع بندی این اطلاعات، گروه عملیات ویژه به سرپرستی سرهنگ محمد همتی (رئیس اداره جنایی آگاهی) وارد عمل شدند و با بهره گیری از توان اطلاعاتی کارشناسان اداره اطلاعات جنایی و همچنین همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد،به ردزنی گروگانگیران پرداختند.

در همین حال آدم ربایان که گویی در منطقه ای غارگونه مخفی شده اند، تصاویری را برای ایجاد وحشت و نگرانی خانواده پیرمرد، ارسال می کردند و آنان را برای پرداخت دلارها در تنگنا قرار می دادند.

تبلیغات
خودرو
خودرو

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

در همین حال کارآگاهان با استفاده از راهنمایی های سلسله مراتب فرماندهی، به ردیابی سیستم های ارسال تصاویر از طریق فضای مجازی پرداختند وموفق شدند 3تن از عوامل مرتبط با گروگانگیران تبعه خارجی را در استان گلستان و یکی از شهرهای اطراف مشهد شناسایی و دستگیر کنند.

طولی نکشید که با دستگیری رابطان گروگانگیران، عملیات تخصصی کارآگاهان به تلاش های شبانه روزی رسید تا پیرمرد افغانستانی را از چنگ آدم ربایان رها کنند.

به همین دلیل گروه عملیاتی به ردزنی از طریق تجهیزات و فناوری های نوین پرداختند و حتی از طریق فضایی نیز عملیات ویژه ای را آغاز کردند. در این شرایط گروگانگیران که متوجه ماجرا شده و احتمال می دادند به زودی مخفیگاه آنان لو برود درخواست های خود را به صد هزار دلار کاهش دادند اما همچنان تصاویر ساختگی وحشتناکی را برای خانواده مرد گروگان ارسال می کردند.
در این وضعیت بود که کارآگاهان شگرد پلیسی خود را تغییر دادند و برای رفع نگرانی خانواده گروگان و همچنین رهایی سریع وی از چنگ گروگانگیران به ترفندهای تخصصی روی آوردند.

در همین حال خانواده گروگان نیر چنین وانمود می کردند که مشغول تهیه و واریز وجه درخواستی به حساب بانکی گروگانگیران هستند.

از سوی دیگر نیز با اطلاعاتی که در اثنای ردزنی های اطلاعاتی به دست آوردند به سرنخ های مهمی از مخفیگاه گروگانگیران رسیدند اما هنوز عملیات رهایی گروگان شروع نشده بود که گروگانگیران با قرارگرفتن در تنگناهای عملیاتی پلیسی و در اقدامی ناگهانی، پیرمرد را رها کردند و او به سوی خانواده اش بازگشت.

در این شرایط بود که عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری گروگانگیران تبعه خارجی، وارد مرحله جدیدی شد و تلاش ها با دستورات ویژه قضایی برای شناسایی دیگر مجرمان و تبهکاران ادامه یافت.

. .


بازنشر از : منبع: خراسان


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو