وزیر صمت: ما با تویوتا مذاکره نمی‌کنیم، شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام می‌دهند! مجموعه: بازار خودرو تاریخ ایجاد در پنج شنبه, 03 شهریور 1401 15:10 وزیر صمت گفت:

1401\06\03 22:06:41


وزیر صمت: ما با تویوتا مذاکره نمی‌کنیم، شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام می‌دهند!

وزیر صمت: ما با تویوتا مذاکره نمی‌کنیم، شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام می‌دهند! مجموعه: بازار خودرو تاریخ ایجاد در پنج شنبه, 03 شهریور 1401 15:10 وزیر صمت گفت: ما با شرکت تویوتا مذاکره انجام نمی‌دهیم، ولی شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات

وزیر صمت: ما با تویوتا مذاکره نمی‌کنیم، شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام می‌دهند! مجموعه: بازار خودرو تاریخ ایجاد در پنج شنبه, 03 شهریور 1401 15:10 وزیر صمت گفت: ما با شرکت تویوتا مذاکره انجام نمی‌دهیم، ولی شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام میدهند. به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح و بازدید از نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور در جمع خبرنگاران به دستاوردهای صنعت خودرو و عرضه آن در نمایشگاه اشاره کرد.   فاطمی امین با بیان اینکه در این نمایشگاه نکات بسیار متنوعی وجود دارد گفت: صنعت خودروی ایران فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و در چند سال اخیر با چالش‌هایی روبرو بوده که یکی از مهمترین دلایل این چالش‌ها بحث تحریم‌ها است.   وی با اشاره به نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: مهم این است که بدانیم چه ظرفیت‌هایی در این صنعت داریم و اینکه آیا این ظرفیت‌ها می‌تواند ما را به نقاط مطلوب برساند یا خیر.   وزیر صمت با اشاره به اینکه روند طی شده در صنعت خودرو رو به رشد و شتابنده است افزود: خبر خوب آن است که حرکت‌های مهم و قابل توجهی در بخش‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین آغاز شده است.   فاطمی امین یکی از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه تحول صنعت خودرو را همکاری و هم افزایی بین شرکت‌های خودرو ساز و قطعه ساز مطرح کرد و گفت: اگر بتوانیم در مسیر کسب و کارهایی که پشت صنعت خودرو فعالیت می‌کنند تحول ایجاد کنیم اتفاق خوب و مهمی رخ خواهد داد و در نهایت این اقدامات منجر به کاهش هزینه می‌شود.   وزیر صمت در تشریح اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر در حوزه صنعت خودرو گفت: در گام اول تمرکز بر ثبات تولید بود و اکنون به مرحله‌ای از تولید رسیده ایم که دیگر کسی نمی‌پرسد چرا خودرو ناقص تولید می‌شود.   وی در این خصوص ادامه داد: گام بعدی ما تمرکز بر ایمنی، تنوع و کیفیت است و بخشی از آن در حال حاضر در نمایشگاه ارائه شده است.   فاطمی امین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تاثیر برجام بر این صنعت گفت: برنامه‌های وزارت صمت نه تنها در خصوص صنعت خودرو که درباره همه صنایع بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها دنبال می‌شود، اما اگر این اتفاق بیفتد ممکن است گشایش‌هایی در این عرصه صورت بگیرد و کمک کننده باشد.   وزیر صمت در زمینه تولید خودروی اقتصادی بیان داشت: تولید خودرو از زمانی که طراحی آن آغاز می‌شود تا زمانی که در بازار عرضه می‌شود، حداقل ۱۸ ماه زمان می‌برد.

در نمایشگاه امروز نیز از چند خودروی اقتصادی رونمایی شد، شرکت‌های خودروسازی براساس برنامه‌ای که اعلام کرده‌اند این خودروها اواسط سال آینده وارد بازار می‌شود.   واردات خودرو به کجا رسید؟ وزیر صمت در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره‌ای با شرکت خودروسازی تویوتا انجام داده است یا خیر؟ گفت: وزارت صمت مذاکره‌ای با تویوتا انجام نداده است. ممکن است شرکت‌ها مذاکراتی با تویوتا انجام دهند، زیرا در حوزه واردات، وزارت صمت هیچ دخالتی ندارد و شرکت‌های ایرانی مذاکره انجام می‌دهند.   بر اساس این گزارش؛ پیش‌تر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آیین نامه واردات خودرو، تصریح کرده بود: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و به جای خوبی رسید. چند قید در این آیین‌نامه لحاظ شده است؛ یکی اینکه وقتی خودرویی وارد می‌شود باید خدمات بعد از فروش داشته باشد؛ همچنین وقتی خودرویی وارد می‌شود باید انتقال فناوری صورت بگیرد.

تبلیغات
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز

لاله زار24 ارائه محصولات برق و روشنایی ساختمان از قلب بازار لاله زار برای سراسر کشور است.

فاطمی امین تأکید کرد: هر کس این شرایط را ایجاد کند می‌تواند خودرو وارد کند و این منحصر به خودروسازان نیست.   وی با بیان اینکه قرار نیست خودروهای لوکس وارد شود، ادامه داد: واردات خودروهای دست دوم هم طبق قانون ممنوع است. وزیر صمت درباره اینکه آیا مشخص است که واردات خودروها از چه کشورهایی انجام می‌شود، گفت: بازرگانان مشخص می‌کنند که خودرو از چه کشوری وارد شود و قیدی در این خصوص وجود ندارد.  . .


بازنشر از : بیتوته


برق و روشنایی لاله زار