مهمترین نکاتی که قبل از جراحی لاغری باید بدانید مجموعه: اخبار پزشکی تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 بهمن 1401 12:12   در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که هر کاندید جراح

1401\11\03 17:42:46


مهمترین نکاتی که قبل از جراحی لاغری باید بدانیددر این مقاله مهم‌ترین نکاتی که هر کاندید جراحی چاقی (جراحی اسلیو معده، بای پس…

مهمترین نکاتی که قبل از جراحی لاغری باید بدانید مجموعه: اخبار پزشکی تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 بهمن 1401 12:12   در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که هر کاندید جراحی چاقی (جراحی اسلیو معده، بای پس معده و .

مهمترین نکاتی که قبل از جراحی لاغری باید بدانید مجموعه: اخبار پزشکی تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 بهمن 1401 12:12    در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که هر کاندید جراحی چاقی (جراحی اسلیو معده، بای پس معده و ...) قبل از عمل لاغری خود باید بداند تشریح شده است.

با مطالعه این مطلب انتخاب بهترین دکتر عمل لاغری در تهران و هر شهر دیگر و بهترین بیمارستان برای عمل لاغری برای شما ساده تر شده و تصمیمات بهتری خواهید گرفت.   مدارک جراح چاقی یکی از روش‌های اطمینان از آمادگی و تجربه پزشک برای انجام جراحی لاغری، بررسی مدرک تخصصی جراح پزشک لاغری است. روش بررسی تخصص یک متخصص یا فوق تخصص جراحی لاغری به این صورت است:    استعلام تخصص جراح لاغری در سامانه جستجوی اعضاء نظام پزشکی برای اطمینان از صحت مدرک بهترین پزشک لاغری خود، می‌توانید مدرک تحصیلی، نوع پروانه و تاریخ انقضای آن را در سامانه جستجوی اعضاء نظام پزشکی مشاهده نمایید. برای مثال با جستجو در این سامانه مشاهده خواهید کرد که دکتر ماهر کردی جراحی اسلیو معده (جراحی درون بین) در کرج است.

همچنین او پروانه دفتر کار داشته و آدرس مطب دکتر کردی کرج در این وبسایت درج شده است.      بورد تخصصی لاغری انتخاب بهترین جراح لاغری مهم‌ترین تصمیمی است که باید بگیرید. برای بررسی صلاحیت جراح ببینید که آیا جراح دارای بورد پزشکی تأیید شده است یا خیر، بورد پزشکی تأیید شده به معنی تایید جراح چاقی که توسط یک هیئت مشاوره‌ای است. شرط لازم برای اینکه یک جراح لاغری دارای بورد تخصصی لاغری باشد این است که فلوشیپ لاپاراسکوپی (فوق تخصص لاپاراسکوپی) باشد.   وبسایت جراح لاغری باید مطمئن شوید که جراح آموزش‌دیده است و می‌تواند این عمل را انجام دهد.

ضمن مشاهده وبسایت و شبکه‌های اجتماعی پزشک، به نظرات و تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند توجه ویژه داشته باشید. اگر در استانهای تهران و البرز قصد انجام عمل لاغری دارید؛ با بررسی لیست جراحان چاقی تهران مطمئن شوید که بهترین جراح لاغری در تهران و کرج را انتخاب کرده‌اید.  بهترین کلینیک لاغری در تهران باید سال‌ها تجربه داشته باشد و صدها عمل جراحی لاغری انجام داده باشد تا به یکی از معتبرترین کلینیک‌های جراحی لاغری تبدیل شود. اینگونه اطلاعات مربوط به سابقه جراح لاغری خود را می‌توانید در وبسایت پزشک مشاهده نمایید.   انتخاب بهترین بیمارستان برای عمل لاغری ببینید قرار است کجا عمل شوید. به دنبال نام بیمارستان باشید و در وب‌سایت بیمارستان ببینید که آیا این بیمارستان از مقررات بهداشت و نظم را رعایت می‌کند یا خیر. بیشتر جراحان لاغری در یک یا دو بیمارستان محلی فعالیت می‌کنند.

ببینید که قرار است عمل چاقی شما در کجا انجام شود و این عمل هرچند وقت یک‌بار در آن بیمارستان انجام می‌شود. بر اساس تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند (و همچنین سایر عمل های لاغری) افرادی که در مراکز مجرب‌تر عمل می‌شوند، زودتر بهبود پیدا می‌کنند.   مقایسه بیمارستان ها از معیارهای زیر برای مقایسه بیمارستان‌ها استفاده کنید:  • بیماران دیگر در زمان بستری شدن در بیمارستان چه احساسی داشتند؟ • نحوه رفتار پزشکان و پرستاران با بیماران و مدیریت درد آنها چگونه بود. • کلینیک چاقی انتخابی شما از استانداردهای جهانی، برنامه‌ریزی مراقبت‌های پزشکی و سلامت بیمار مبتنی بر رویکرد بیمار محور پیروی می‌کند یا خیر.    هزینه عمل معده برای لاغری علاوه بر موارد بالا باید به نوع بیمارستان توجه کنید. در صورتی که هزینه عمل لاغری برای شما اهمیت زیادی دارد، هزینه عمل اسلیو در بیمارستان دولتی و همچنین هزینه عمل بای پس و سایر انواع عملهای لاغری در این بیمارستانها کمتر است.   میزان عوارض جراحی لاغری یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید درباره کلینیک لاغری انتخابی خود بپرسید میزان عفونت و مرگ‌ومیر در کلینیک جراحی چاقی است.

اگر فردی که از کلینیک جراحی لاغری با شما تماس می‌گیرد درباره آمار و ارقام عوارض اسلیو معده، بای پس و سایر انواع جراحی لاغری انجام شده در کلینیک خود اطلاعی ندارد، باید حواستان را جمع کنید! این نکته را رعایت کنید تا دچار پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده نشوید و احتمال خطر مرگ در عمل اسلیو را کاهش دهید.   اگرچه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی و همچنین افزایش مهارت جراحان لاغری احتمال مرگ و میر و عوارض جراحی لاغری بسیار کمتر شده است؛ با این وجود همیشه احتمال بروز عوارض جراحی لاغری و مشکلات جدی در حین یا پس از عمل چاقی وجود دارد. هرچند، اکثر مراکز درمانی دارای کادر درمان ماهر،  منظم و اثربخشی هستند و سریعاً این قبیل مشکلات را شناسایی کرده و دست به درمان می‌زنند. حتی گرچه گاهی اوقات مرگ اجتناب‌ناپذیر است؛ اما نرخ مرگ‌ومیر بالا نشان می‌دهد که پس از جراحی لاغری بیمار تحت نظارت دقیق قرار نگرفته است یا اقدامات لازم برای او انجام نشده است.   با انتخاب بهترین دکتر برای عمل لاغری در تهران که دارای تجربه و تخصص کافی باشد، می‌توانید خطرات مرتبط با عمل لاغری را کاهش دهید.

از پزشک درباره تجربه او برای انجام این عمل و تعداد دفعات انجام این عمل سؤالاتی بپرسید یا از او بخواهید تا درباره سوابق موفقیت و عوارض عمل برای شما توضیح دهد. ازجمله سؤالاتی که در زمان انتخاب کلینیک چاقی باید بپرسید این است که آیا در این بیمارستان بیماری‌های شایع مثل ذات‌الریه، آسم، نارسایی قلبی و حملات قلبی درمان می‌شوند یا خیر.   یک نکته مهم که باید مدنظر قرار دهید این است که آیا بیمارستان به انجام آزمایش‌های کافی توسط بیماران اهمیت می‌دهد یا خیر. ببینید که هر بیمارستان به چه نحو از امکانات، تجهیزات و کادر درمان خود استفاده می‌کند.

برای مثال ببینید که آنها چگونه از ابزار تصویربرداری سرپایی مانند سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی استفاده می‌کنند.   به نتایج عمل های لاغری قبلی دقت کنید تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند (و یا بای پس) از بیمارستان حائز اهمیت است. تجربه و توصیه بیماران قبلی برای شما روشن می‌سازد که بیماران از زمان ورود تا ماه‌های بعد چه چیزی تجربه کرده‌اند و آیا به نتایج خوبی رسیده‌اند یا خیر.   بیمارستان لاغری باید برای بیماران حداکثر ارزش را به همراه بیاورد و درعین‌حال با کمترین هزینه بهترین نتایج را فراهم سازد. دستاوردهای بیماران تنها شاخص دقیق مراقبت مبتنی بر ارزش است.

اندازه‌گیری و گزارش‌دهی نتایج منجر به بهبود آنها می‌شود چرا که پیشرفت و استفاده از بهترین شیوه‌ها را تشویق می‌کند.   خدمات درمانی ارائه‌شده در بیمارستان‌ها متفاوت هستند. بیمارستان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات درمانی باکیفیت بهترین نتیجه را برای شما حاصل سازد. مراقبت باکیفیت به بهبود شما کمک کرده و از بروز مشکلات دیگر جلوگیری می‌کند.   آیا بیماران بهبود یافته‌اند؟ ببینید که میزان مرگ‌ومیر بیمارستان برای بیماری‌های خاص چقدر است و آن را با سایر کلینیک‌های انتخابی یا میانگین ملی کشور مقایسه کنید و همچنین درباره نرخ مرگ‌ومیر و عوارض عمل اسلیو و بای پس و ...

اطلاعات بیشتری کسب کنید. باتوجه‌به این‌که به دلیل تفاوت‌های بین بیمارستان‌ها تجربیات فردی از مراقبت‌های اولیه متفاوت هستند، اقدامات انجام‌شده برای بهبود کیفیت در بیمارستان جراحی لاغری می‌تواند این تجربه را بهبود بخشد. هم‌بستگی بین ویژگی‌های فردی و تجربه بر اهمیت انتظارات بیمار از خدمات مراقبت بهداشتی تأثیر می‌گذرد همچنین نحوه درمان متفاوت بیماران به‌وسیله پزشکان نیز بر انتظارات بیماران تأثیر می‌گذارد.   مشاوره تخصصی     رایجترین عمل‌های جراحی لاغری فلوشیپ لاپاراسکوپی و عمل بای پس هستند. شما باید با یک متخصص مشورت کنید تا ببینید که کدام جراحی لاغری مناسب شماست و بهترین جراحی لاغری چیست (برای شما).

یا اگر خودتان یکی از این عمل‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهید باید ببینید که آیا جراح این عمل را برای شرایط شما مناسب می‌داند یا خیر. در جلسه مشاوره جراحی لاغری اطلاعات کامل در مورد بیمارستان کسب کنید. حواستان باشد که هرچه اطلاعات بیشتری درباره بیمارستان داشته باشید، می‌توانید مراقبت‌های بهداشتی موردنیاز را از آن دریافت کنید. پس لیستی از مهمترین قابلیت‌های بیمارستان داشته باشید تا به بکارگیری آن بهترین بیمارستان جراحی لاغری را انتخاب کنید. زمانی که متوجه شوید چه عواملی در تصمیم‌گیری دخیل هستند درمان نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

حتماً بررسی کنید که درمان شما شامل چه چیزهایی می‌شود. از پزشک بخواهید تا توصیه‌های خود را به شکل مکتوب به شما ارائه دهد و اگر سؤالی دارید حتما بپرسید.   وضعیت سلامت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و با افزایش سن این نیازها تغییر می‌کنند. ببینید که بیمارستان شما در ارائه چه خدماتی تخصص دارد.

اگر ورزشکار حرفه‌ای نیستید، مشاوره با پزشک متخصص در درمان ورزشکاران گزینه مناسبی برای شما نیست. به همین ترتیب، بر اساس معیارهایتان به دنبال افراد متخصصی باشید که برای انجام عمل لاغری مورد انتظار شما تجربه دارند.   از دکتر لاغری خود بپرسید که اگر با درمان پیشنهادی احساس راحتی نمی‌کنید آیا گزینه دیگری برایتان وجود دارد یا خیر. اگر هزینه برای شما مسئله مهمی است از پزشکتان بپرسید که آیا عمل لاغری ارزان‌تری وجود دارند یا خیر.

یک دکتر لاغری خوب برای تدوین یک استراتژی درمانی که نیازهای شما را رفع می‌کند، با شما همکاری خواهد کرد.   در بعضی از موارد ممکن است بخواهید تا سؤالاتتان را از جراح لاغری خود بپرسید یا دغدغه‌هایتان را با او در میان بگذارید. ممکن است شما درباره یک بیماری خاص اطلاعات زیادی نداشته باشید. یک جراح لاغری خوب می‌تواند آن بیماری و نحوه اثرگذاری آن بر روی شما را شرح دهد و بگوید که باید منتظر چه نتایجی باشید.

اگر مسئله‌ای وجود دارد که درک نمی‌کنید با جراح چاقی خود تماس بگیرید تا آن را برای شما توضیح دهد یا بخواهید مطالبی ارسال کند تا آنها را مطالعه کنید.   از متخصص کلینیک لاغری بخواهید تا نتیجه هرگونه تشخیص یا درمان شما را به پزشک اصلی‌تان اطلاع دهد. این امر پزشک لاغری اصلی‌تان را قادر می‌سازد تا درمان شما را تحت نظارت قرار دهد. در جلسه بعدی معاینه باید به پزشکتان بگویید که آیا درمان‌ها یا داروهای توصیه‌شده اثربخش بوده‌اند یا خیر.   برنامه پیگیری شما برای رسیدن به نتیجه موردنظر باید با یک متخصص جراحی لاغری در ارتباط باشید و مشورت کنید.

از کلینیک جراحی چاقی خود بپرسید که آیا برنامه پیگیری دارد یا خیر. وجود برنامه پیگیری بعد از عمل لاغری اطمینان می‌دهد که کلینیک واقعاً به بیماران خود اهمیت می‌دهد و صرفاً تعداد زیادی عمل لاغری انجام نمی‌دهند.   پیگیری یعنی در ارتباط بودن یک پشتیبان با بیمار برای بررسی روند بهبود آنها از زمان معاینه قبلی. پیگیری مناسب می‌تواند در رفع سوءبرداشت‌ها، ارائه اطلاعات و انجام ارزیابی‌های بیشتر و اصلاح درمان به شما کمک کند.

علاوه بر این، پیگیری باعث می‌شود تا بین بیمار و پزشک یک رابطه حرفه‌ای شکل بگیرد.   شاید لازم باشد تا پس از معاینه، جلسات ویزیت جراح لاغری، انجام آزمایش یا ویزیت‌های تخصصی را برنامه‌ریزی کنید. پیش از ترک کلینیک حتماً به این امور رسیدگی کنید. زمانی که نتایج آزمایشتان را دریافت کردید، اگر برای درک آنها به کمک نیاز دارید حتماً به جراح چاقی خود پیام دهید.   درک سیستم پزشکی دشوار است.

یکی از چیزهایی که باعث می‌شود تجربه بهتر و در نتیجه سلامت بیشتری داشته باشید این است که مسئولیت معاینات پزشک را برعهده بگیرید. تصمیم‌گیری درباره موارد زیر به عهده پزشک لاغری یا کلینیک است: نظارت بر سلامتتان، ارائه اطلاعات بیشتر و برنامه‌ریزی برای ادامه درمان، برنامه‌ریزی برای ویزیت‌های آتی، ارائه هرگونه نتایج آزمایش به شما.  . .


بازنشر از : بیتوته


کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین