شروع کار در محیطی جدید و در کنار افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید هیچ‌وقت راحت نیست

1401\11\11 18:38:11


۹ نکته‌ای که باید در شروع شغل جدیدتان به آن‌ها توجه کنید

شروع کار در محیطی جدید و در کنار افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید هیچ‌وقت راحت نیست

شروع کار در محیطی جدید و در کنار افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید هیچ‌وقت راحت نیست.

اگر فکر می‌کنید هماهنگ شدن‌تان با شغل جدیدی که پیدا کرده‌اید سخت است، بهتر است خود را برای سختی‌های بیشتر آماده کنید؛ سختی‌هایی که قرار است پیشرفت‌تان را در شغل جدیدتان تضمین کنند. چالش‌های جدید، بخشی از شغل شما هستند. با این حال، راه‌های ساده‌ای هم برای مقابله با این سختی‌ها وجود دارند.

وب‌سایت LinkedIn توصیه‌هایی برای کسانی که شغل جدیدی پیدا کرده‌اند دارد.

این نکات می‌توانند سختی‌های یک شغل جدید را کم کنند.

اگر می‌خواهید سختی‌های شغل جدیدتان را کمتر و در عین حال هم در شغل خود پیشرفت کنید. شاید بخواهید به توصیه‌های زیر توجه کنید.

وب‌سایت LinkedIn اخیرا ۹ نکته‌ی جالب را با عنوان «۹ نکته برای ۹۰ روز اول شغل جدیدتان» منتشر کرده است. رعایت این نکته‌ها هم کار سختی نیست.

امکان دارد که شخصیت خودتان را مغایر با این نکات ببینید، اما با دیدگاهی بهتر به آن‌ها نگاه کنید. به نکته‌های زیر توجه کنید و تجربه‌ی بهتری از شغل جدیدتان برای خود رقم بزنید.

 ‌

۱. با یکی از همکارهای‌تان نهار بخورید. LinkedIn می‌گوید که چند صحبت کوتاه در محل کارتان، و صد البته با افرادی که خودتان به‌درستی تشخیص‌شان داده‌اید، می‌تواند ذهن شما را نسبت به شغل جدید بهتر کند و دیدی متفاوت از محل کارتان به شما دهد.

۲. روش کار رییس‌تان را پیدا کنید.

خیلی مهم است که در یک خط با رییس‌تان حرکت کنید. برای مثال، حتی در مواردی مثل صحبت با او، به این نکته توجه کنید که آیا او انتظار دارد تا به او ایمیل بزنید، یا اینکه مستقیما پیش او بروید. وب‌سایت LinkedIn می‌گوید که توجه به این نکات کوچک می‌تواند موفقیت آینده‌تان را تضمین کند.

2

۳. برای خود در محل کار دوستی پیدا کنید.

بهتر است که این دوست به کارتان هم آشنا باشد. به دنبال کسی باشید که تمام بالا و پایین‌ها و گوشه و کنارهای محل کار شما را می‌داند. اغلب اوقات با آن‌ها صحبت کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

آن‌ها می‌توانند در هر بخشی به شما کمک کنند.

۴. محیط کار خودتان را بهتر بشناسید. رفتارهای درست و غلط و بایدها و نبایدهای محل کارتان را یاد بگیرید. این موضوع می‌تواند شما را سریعا در محل کار جای دهد.

همکاران‌تان هم به شما احترام بیشتری خواهند گذاشت.

4

۵. مطمئن شوید می‌خواهید با چه کسی صحبت کنید. قبل از اینکه با همکارهای خود به صحبت بنشینید، آن‌ها را بشناسید. درباره‌شان مقداری تحقیق و سپس سر صحبت را با آن‌ها باز کنید.

این موضوع محیط راحت‌تری را در محل کار برای‌تان می‌سازد.

۶. اخبار شرکتی که در آن کار می‌کنید را در رسانه‌ها دنبال کنید. حتما به این موضوع که رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از شرکت و محل کار شما چگونه صحبت می‌کنند آگاه باشید. LinkedIn می‌گوید که درباره‌ی تاریخچه شرکت‌تان هم بدانید، تا بتوانید نحوه‌ی کاری آن را بهتر درک کنید.

۷. به حرفه‌ای‌های صنعتی که در آن کار می‌کنید گوش کنید.

نظر افرادی که شغل‌هایی مثل شما دارند و به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند مهم است. به‌طور کلی از صنعتی که در آن کار می‌کنید به خوبی آگاهی داشته باشید.

۸. با کسانی که قبلا شغلی مثل شما داشته‌اند صحبت کنید. خیلی عادی و دوستانه با کسانی که به شغل شما آشنایی دارند صحبت کنید و از آن‌ها درباره‌ی کار جدیدتان بپرسید.

خیلی از اوقات، بهترین راه صحبت با کسی مثل شما است. آن‌ها می‌توانند کمک بزرگی به شما کنند.

‌‌

۹. در تخصص خود پیشرفت کنید. به شغل‌تان بیرون از محیط کار هم فکر کنید و سعی کنید بیشتر درباره‌ی آن یاد بگیرید.

هزاران وب‌سایت وجود دارند که می‌توانند به شما اطلاعات بیشتری درباره‌ی کار و تخصص شما بدهند. حتی اگر می‌توانید به چند کلاس هم بروید. کلاس‌هایی که مرتبط با تخصص شما هستند و می‌توانند به پیشرفت شما کمک کنند.

منبع: LinkedIn/Business Insider

/*/ .

.


بازنشر از : digimag


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران